bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۸ - ۱۰ تير ۱۳۹۴
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در این بازدید ضمن بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان و تولید کنندگان گفت: آبیاری تحت فشار یکی از طرح های مهم دولت و مجلس است که اقدامات خوبی در سطح کشور در این زمینه انجام شده است.
بامداد24: قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشت محصولات کشاورزی باید متناسب با بازار فروش و تقاضایی که برای خرید وجود دارد، انجام شود.

به گزارش ایرنا، خلیل آقایی روز چهارشنبه در بازدید از ظرفیتهای کشاورزی، دامداری، صنایع تولیدی، تبدیلی و بسته بندی خرما و کانال های آبیاری شهرستان دشتستان در استان بوشهر افزود: مشکلاتی که گاهی در بازار فروش محصولات کشاورزی بوجود می آید باید در همکاری کشاورزان با دولت حل شود و مهمترین راه آن پیروی از الگوی صحیح کشت است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در این بازدید ضمن بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان و تولید کنندگان گفت: آبیاری تحت فشار یکی از طرح های مهم دولت و مجلس است که اقدامات خوبی در سطح کشور در این زمینه انجام شده است. 

وی اظهار کرد: در استان بوشهر اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است که طی چند ماه آینده اولین طرح آزمایشی پایلوت آبیاری قطره ای در دشتستان انجام می شود و این امر باعث افزایش کیفیت و کمیت محصول و حفظ منابع آبی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت صنایع تبدیلی و ظرفیت های نگهداری محصولات کشاورزی بیان داشت: در دشتستان یک صنعت تبدیلی و سردخانه ای با ظرفیت 30 هزار تن در حال احداث است که تاثیر بسیار خوبی در توسعه کشاورزی استان بوشهر خواهد داشت.

آقایی تاکید کرد: با توجه به تولید 140 هزار تن خرما در دشتستان دولت در خصوص حمایت از صنایع تبدیلی و سردخانه های در کنار تولید در راستای توسعه ی مطلوب در زنجیره تولید خرما تسهیلات ویژه بانکی به متقاضیان پرداخت خواهد کرد. 

فرماندار دشتستان نیز گفت:دشتستان به عنوان بزرگترین و پهناورترین شهرستان استان بوشهر دارای 240هزارنفر جمعیت شامل شش بخش، 9شهر و 190روستا است که بخش عمده شغل مردم آن کشاورزی است.

ارسلان زارع افزود: رویکرد توسعه ای شهرستان با محوریت کشاورزی است و همایش توسعه ای که در آینده نزدیک درشهرستان در دستور کار است با محوریت کشاورزی برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: در سال گذشته 100میلیارد ریال اعتبار در بخش کشاورزی این شهرستان هزینه شد که 33میلیارد ریال آن از اعتبارات استانی و جدای از فصل امور آب بود.

فرماندار دشتستان بیان داشت: پایداری شغل کشاورزان، دامداران، زنبورداران و صیفی کاران در منطقه موجب توسعه پایدار و شکوفایی اقتصاد جامعه و رونق تولید خواهد شد. نماینده دشتستان نیز گفت: کشاورزان در این شهرستان با مشکلات عدیده ای مواجه اند که بخشی از آن به تسهیلات و قوانین نظام بانکی مربوط است.

حجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد با بیان اینکه بانک کشاورزی باید در این شهرستان که به کشاورزی معروف است بیشتر با کشاورزان مدارا کند. در بحث سیلاب، کشاورزان دشتستانی خیلی خسارت دیدند که جبران نشده است. نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از دولت از خرید تظمینی خرما بیان داشت: برای افزایش کیفیت محصولات احداث کانالهای پایین دست سد رئیسعلی دلواری ضروری است و باید در مطالعات طرح تسریع شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: