bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تخم مرغ ماده غذایی پرطرفدار در بین ایرانی‌هاست به طوری که سرانه مصرن این ماده غذایی در بوشهر 14 کیلوگرم است.
افشین قطبی ظهر امروز در آیین روز جهانی تخم مرغ که در دبستان شهدای بسیج در بوشهر برگزار شد اظهار داشت: تخم مرغ یک ماده غذایی است که نه تنها در ایران بلکه در دنیا هم مورد توجه است.

وی بیان کرد: سرانه مصرف تخم مرغ ایرانی‌ها بیش از میانگین جهانی است به طوری که سرانه مصرف در جهان 9.5 کیلوگرم و در ایران بین 11 تا 12 کیلوگرم است.

قطبی اضافه کرد: مصرف تخم مرغ در استان بوشهر از میانگین کشوری بالاتر است به طوری که سرانه مصرف در بوشهر 14 کیلوگرم است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اهمیت ماده غذایی تخم‌مرغ، باید این ماده غذایی در سبد غذایی کودکان قرار گیرد و به عنوان یکی از غذاهای اصلی آنان مورد استفاده باشد.

قطبی اظهار داشت: آموزش و پرورش هم می‌تواند با اطلاع‌رسانی و برنامه‌های تبلیغی و تشویقی دانش‌آموزان را به مصرف تخم مرغ به ویژه در وعده صبحانه تشویق کند.

حسن قلندری معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر هم با اشاره به اهمیت مواد موجود در تخم‌مرغ گفت: علاوه بر برگزاری آیین روز جهانی تخم‌مرغ معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش  برنامه‌های دیگری از جمله پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان، اجرای طرح‌های آهن یاری، ویتامین D، و وارنیش فلوراید را اجرا کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: