bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۶۶۹
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۴ - ۲۵ مهر ۱۳۹۵
پاسخ‌های شهردار بوشهر به شبهه افکنی‌ها؛
مدت‌هاست با نزدیک شدن به حال و هوای انتخابات پیش رو، هجمه‌ها علیه شهردار بندر بوشهر و مجموعه وی در شبکه‌ها و فضاهای مجازی و نشست‌های متعدد، در زبان عام و خاص می‌چرخد.
بامدادجنوب- هدی خرم‌آبادی:
مدت‌هاست با نزدیک شدن به حال و هوای انتخابات پیش رو، هجمه‌ها علیه شهردار بندر بوشهر و مجموعه وی در شبکه‌ها و فضاهای مجازی و نشست‌های متعدد، در زبان عام و خاص می‌چرخد. طی روزهای گذشته این هجمه‌ها و گمانه‌زنی‌ها در خصوص مبلغ 23 میلیارد تومانی در شهرداری بوشهر در حالی به اوج خود رسید که یکی از اعضای شورای شهر در جلسه شورا خواستار ارائه توضیح شهردار در این خصوص می‌شود و نطق سخنرانی خود را منتشر می‌کند و با این اقدام سیل هجمه‌ها و نگاه‌های منتقد و معترض بیش از پیش متوجه مجموعه شهرداری می‌شود.

هرچند به نظر می‌رسد که این هجمه علیه شهرداری بوشهر با توجه به پشتوانه رسانه‌ای آن به‌نوعی برنامه‌ریزی شده باشد اما آنچه مشخص بود، آمادگی مجموعه شهرداری برای پاسخ به این شبهه‌ها بود. البته این حق اعضای شورای شهر است تا از شهردار سوال کرده و وظیفه شهردار است که به سوال مطرح شده پاسخ دهد اما واقعیت آن است که آنچه در طول روزهای گذشته روی داد، در واقع مقدمه یک بازی پیچیده است که در روزها و هفته‌های آینده ابعاد بسیار بیشتری از آن را برای مخاطبان روشن خواهیم کرد. تغییر و تحولات روی داده در استانداری که با اخراج سعید راستی از یک‌سو و هیچ‌کاره کردن ناصر باستی به‌عنوان معاون عمرانی استانداری با گماردن یک قائم‌مقام من درآوردی برای وی شکل گرفته نشان از آن دارد که ساکنان خیابان سنگی درصدد آن هستند که به هر شکل ممکن بار دیگر به سطح شهر بوشهر بازگشته و نفوذ قبلی خود را اعمال کنند.
در همین راستا، روز گذشته با حضور شهردار و معاونان وی، نشستی با اصحاب رسانه و مطبوعات به‌منظور اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف و روشنگری اذهان عمومی برگزار شد.
شهردار بوشهر با بیان این‌که نقش رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی به‌خصوص برای جامعه انقلابی ما بی‌بدیل است، ضمن قدردانی از اهالی رسانه گفت: گاهی تلنگری می‌زنید، گاهی همراهی می‌کنید و این دو می‌تواند در جهت پیشبرد اهداف نظام و جامعه نقش خودش را به زیبایی ایفا کند اما بحثی در خصوص مبلغ 23 میلیارد تومان در شهرداری مطرح و رسانه‌ای شد که رئیس کمیسیون و بودجه نیز به آن پاسخ داد و کاملا بجا هم پاسخ داد.

غلامعلی میگلی‌نژاد با اشاره به این‌که نمی‌دانم چه اهدافی پشت این رفتارهاست اما وقت برایم بسیار مهم است و زمانی برای اتلاف وقت ندارم، افزود: وقتی سخنگوی شورای شهر توضیحات کافی را در این خصوص ارائه کرده، دیگر نیازی به اطناب و تفصیل این موضوع و به حاشیه رفتن نبود. از همین رو، وقتی که باید صرف امور عمرانی شود، صرف امور بی‌پایه می‌شود. چرا بدون این‌که تخصص کافی داشته باشیم، اذهان عمومی را تشویش می‌کنیم؟
وی ضمن تاکید بر این‌که انتقاد بسیار راهگشاست اما وقتی بدون تخصص و تجربه وارد حوزه خاصی می‌شویم، تنها وقت خود و دیگران را گرفته‌ایم و موثر واقع نشده‌ایم، خاطرنشان کرد: درآمدهای شهرداری به دو شکل دولتی (تملک دارایی‌ها) و داخلی است. حال اگر دولت نتواند بودجه یک سال را جذب کند، بی‌شک در امور دیگر و تصویب بودجه سال دیگر نیز تاثیرگذار خواهد بود. بدیهی است که وزارت بگوید شما نتوانستید بودجه‌ سال قبل خود را جذب کنید پس برای سال بعد مبلغ کمتری اختصاص بدهند. ضمن آن‌که بودجه‌ای که تصویب نمی‌شود به خزانه بازمی‌گردد.
شهردار بوشهر با بیان این‌که من سال 94 سکان شهرداری را به دست گرفتم، تصریح کرد: این مبلغ مربوط به دوره قبل و سال 93 بوده است. اعتباری که سال 92 برای سال بعد تصویب شد، 60 میلیارد تومان بود اما شهردار وقت بدون مجوز از شورا مبلغ 93 میلیارد تومان هزینه می‌کند که تفریغ بودجه صورت می‌گیرد و بودجه سال 93مردود اعلام می‌شود. حال این‌که وصول درآمد 117 میلیارد تومان بوده که ما به‌التفاوت آن 23 میلیارد تومان در شبکه‌های مجازی منتشر شد.

میگلی‌نژاد با بیان زمانی که من عهده‌دار شهرداری بوشهر شدم، شهرداری حدود 70 میلیارد تومان بدهکار بود و حساب‌های شهرداری نیز در برج 2 مسدود شده بود، گفت: براساس ماده 44 بند ب و ج، شورا به تنهایی نمی‌تواند به بودجه رسیدگی کند. طبق بند ب؛ شورا می‌تواند از حسابرسان وزارت کشور یا کارشناسان رسمی دادگستری استفاده کند و شورا و شهرداری مکلفند نتیجه را به وزارت اعلام کنند. طبق همین بند، شورای بوشهر این اقدام را انجام می‌دهد و بودجه سال 93 مردود اعلام می‌شود. 
این مسوول در ادامه تاکید کرد: به‌دنبال این جریان، طلبکاران از شهرداری شکایت می‌کنند. من و مجموعه‌ام تمام توانمان را برای پیشرفت شهر به کار گرفته‌ایم، نبش قبر کردن با روحیه من سازگار نیست، اگر این مساله رسانه‌ای نمی‌شد، تمام بدهی‌ها را پرداخت می‌کردم و شهردار قبل از خودم را زیر سوال نمی‌بردم، چراکه وی هم برای پیشرفت شهر خود هزینه کرده بود.
شهردار بوشهر با بیان این‌که در سطح شهر پروژه‌های بسیاری را انجام داده‌ایم، بخش اعظمی از بدهی‌های خود را پرداخت کرده‌ایم و به‌قطع و یقین نوروز امسال، شاهد پیشرفت چشمگیری در سطح شهر خواهیم بود، خاطرنشان کرد: کمیسیون بودجه شورا یکی از قوی‌ترین کمیسیون‌هاست، زیرا در ارتباط با تخصص آقای آماره است.
وی با اشاره به این‌که سال دیگر انتخابات است، حرف‌های ناگفته بسیار است، اگر باز هم چنین فرصت‌هایی ایجاد کنند و مصلحت شهر و مردمم ایجاب کند، در این خصوص حرف‌هایی خواهم داشت، از احداث هتل 5 ستاره و مرکز تجاری در بوشهر خبر داد که با مشارکت بانک شهر در آینده‌ای نزدیک کلید می‌خورد.
میگلی‌نژاد در پایان یادآور شد: به عشق شهر و مردمم، خودم را وقف پیشرفت بوشهر کرده‌ام و با وجود تمام سنگ‌اندازی‌ها و نامهربانی‌ها از تلاش و کوشش برای فردایی آباد و بوشهری زیبا دست نخواهم کشید.
نشست صمیمانه و شفاف شهردار و مجموعه وی با اصحاب رسانه با صبر و سعه صدر میگلی‌نژاد به پایان رسید و پرونده 23 میلیاردی که طی روزهای گذشته آرامش خاطر را از چشمان آنها ربوده بود، با توضیحات کافی شهردار بسته شد تا بساطی دیگر برای شهرداری گسترده شود و شهرداری بوشهر نیز در میان ترافیک حاشیه‌های این روزها بی‌نصیب نماند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: