bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵
پیروزی دارا بر ندار در دربی بوشهر؛
هفته یازدهم لیگ دسته یک کشور روز گذشته برگزار و در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته، پارس جم و ایرانجوان در دربی بوشهر را برگزار کردند و در نهایت این پارس جم بود که توانست با درخشش سجاد فیض‌اللهی برنده این بازی دشوار شود.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی:
هفته یازدهم لیگ دسته یک کشور روز گذشته برگزار و در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته، پارس جم و ایرانجوان دربی بوشهر را برگزار کردند و در نهایت این پارس جم بود که توانست با درخشش سجاد فیض‌اللهی برنده این بازی دشوار شود.
شرح بازی
هنوز چند دقیقه از بازی نگذشته بود که روی غفلت بازیکنان ایرانجوان، سجاد فیض‌الهی توپ را به علی نظری رساند و او هم با ضربه‌ای دقیق دروازه ایرانجوان را باز می‌کرد تا بازی 1 بر صفر به سود پارسی‌ها شود. در ادامه بار دیگر پارسی‌ها به دروازه ایرانجوان یورش بردند که این‌بار نتوانستند کار خاصی انجام دهند. پس از این موقعیت بازی آرام شد و دو تیم بیشتر سعی در مالکیت توپ داشتند. ایرانجوان تا دقیقه 10 بازی همچنان در شک آن گل بود و بازیکنان این تیم اشتباهات زیادی داشتند البته بازیکنان پارس جم هم از این قاعده مستثنی نبودند. یکی از برنامه‌های تاکتیکی پارس جم استفاده از ضد حملات بود که در این بازی به‌صورت مداوم شاهد آن بودیم. در دقیقه 15 روی اشتباه مجدد مدافعان ایرانجوان، سجاد فیض‌اللهی در یک موقعیت مناسب نزدیک بود که دروازه ایرانجوان را باز کند که ابراهیم‌پور توانست دروازه این تیم را نجات دهد. در دقیقه 17، بیرون از محوطه جریمه روی محمد طارمی خطا شد که داور به نیک‌خوی از پارس جم کارت زرد نشان داد. بالاخره از روی همین ضربه آزاد، خود محمد طارمی توانست با ضربه‌ای زیبا دروازه پارس جم را باز کند و بازی را به تساوی بکشاند. ایرانجوان پس از این گل باز هم روی دروازه پارس فشار وارد کرد. 

در دقیقه 20، رامین دهقان ضربه‌ محکمی به سمت دروازه پارس روانه کرد که این توپ با اختلاف کم به بیرون رفت. در ادامه بازیکنان پارس جم سعی در آرام کردن بازی داشتند و در این کار تا حدودی موفق بودند. در دقیقه 25 علیرضا جلیلی روی یک سانتر موقعیت خوبی برای بابامحمدی ایجاد کرد که این بازیکن با ضربه سر، توپ را به بیرون زد. روی یک صحنه که کمک داور آفساید بازیکنان جم را اعلام کرد مهدی تارتار به‌‌شدت نسبت به این صحنه اعتراض کرد. در ادامه دو تیم‌ موقعیت‌های نصف و نیمه‌ای روی دروازه یکدیگر به وجود آوردند که هیچ کدام موفق نبود. محمود خرمزی در اواسط بازی در نیمه اول به‌شدت به امیر تهمورثی اعتراض کرد و از او خواست که تیم را به جلو هدایت کند. در اواخر نیمه اول، دو تیم بازی احتیاطی در پیش گرفتند و بیشتر در میانه میدان پاسکاری می‌کردند. در دقیقه 44 محمد طارمی، پشت مدافعان پارس صاحب توپ شد که نتوانست از این توپ استفاده کند. داور برای این نیمه یک دقیقه وقت اضافی در نظر گرفت. در نهایت این بازی جذاب در نیمه اول با 1-1 به پایان رسید و دو تیم به رختکن رفتند.
نیمه دوم با حملات متعدد ایرانجوانی‌ها شروع شد و چند موقعیت خوب را روی دروازه پارس جم به‌وجود آوردند. ولی این پارس جم بود که با تیزهوشی پورامینی و بی‌احتیاطی تهمورثی، توانست در دقیقه 51 صاحب ضربه پنالتی شود. سجاد فیض‌اللهی پشت این توپ ایستاد و به‌راحتی دروازه تیم سابق خود را باز کرد اما پس از گل خوشحالی نکرد. در دقیقه 54 داور یک خطا به‌نفع پارس جم اعلام کرد که با اعتراض شدید کادر فنی ایرانجوان همراه بود. در ادامه این پارس جم بود که با بازی خوب خود مالکیت بازی را در دست گرفت. در دقیقه 58 محمد طارمی روی خروج اشتباه دروازه‌بان پارس جم صاحب موقعیت خوبی شد که توپ را در عین ناباوری به بیرون زد. بالاخره محمد قائدی که به‌عنوان یار تعویضی وارد بازی شده بود، باز هم به داد ایرانجوان رسید و این تیم را صاحب یک پنالتی کرد اما این موقعیت به وسیله قزلچی از دست رفت و دروازه‌بان پارس با واکنش خوب خود توپ را از دهانه دروازه درآورد. ایرانجوان پس از موقعیت فشار خود را روی دروازه پارس حفظ کرد. در مقابل پارس جم هم بیشتر سعی داشت که از روی ضد حملات راهی برای باز کردن دروازه ایرانجوان پیدا کند.

در دقیقه 66، روی حرکت محمد طارمی از سمت چپ تیم پارس و سانترش، بابامحمدی که می‌توانست کار را تمام کند در کار ناموفق بود و توپ از بالای سر او رد شد. مهدی قائدی بازیکن جوان ایرانجوان، از موقعی که به‌عنوان یار تعویضی وارد زمین شد، عملکرد متوسطی از خود به نمایش گذاشت. در دقیقه 69، شوت سرکش آقایی از پارس جم، پس از برخورد به بازیکنان ایرانجوان، با اختلاف کمی از کنار دروازه این تیم به بیرون رفت. در ادامه پارس جم با یک بازی حساب شده، بازی را در کنترل گرفت و اجازه حمله به بازیکنان ایرانجوان نمی‌داد. در دقیقه 77 روی اشتباه عجیب قزلچی از ایرانجوان، سجاد فیض‌اللهی صاحب یک موقعیت عالی شد ولی امیر تهمورثی از روی خط توپ را درآورد و ایرانجوان را نجات داد. در دقیقه 79، بابک لطیفی روی تکل غیر حرفه‌ای بر روی دروازه‌بان پارس جم، از سوی داور کارت زرد دریافت کرد. ایرانجوان از دقیقه 82 به بعد فشار خود را روی دروزاه پارس جم حفظ کرد و تلاش زیادی برای رسیدن به گل تساوی کرد. 
در دقیقه 93، شوت محکم میثم تیموری با اختلاب کم از بالای دروازه ایرانجوان به بیرون رفت. در نهایت این بازی زیبا با نتیجه 2 بر یک به نفع پارس جم به پایان رسید تا این تیم در اولین دربی بوشهری‌ها در لیگ دسته یک برنده شود.
ایرانجوان با این شکست، با یک پله سقوط و با 11 امتیاز به رده چهاردم رفت. پارس جم هم با این برد، با 16 امتیاز در رده یازدهم جدول ماند.
بهترین بازیکن 
در روزی که مهدی قائدی جوان به غیر از کسب یک پنالتی، نتوانست کار خاصی انجام دهد، سجاد فیض‌اللهی بازیکن سابق ایرانجوان، توانست یکی از بهترین بازی‌های خود را در لباس پارس جم به نمایش بگذارد. این بازیکن ریز نقش توانست در این بازی یک گل بزند و یک پاس گل دهد. به‌نوعی این سجاد بود که سهم بزرگی از پیروزی پارس جم در این بازی حساس داشت.
اتفاق ویژه
دو بازیکن پارس جم در پایان بازی به‌شدت با هم درگیری لفظی پیدا کردند، خمیسی و تیموری تا آستانه درگیری فیزیکی هم پیش رفتند، این در حالی بود که تیمشان پیروز میدان شده بود! اعتراض برخی هواداران ایرانجوان به عوامل مختلف بازی از جمله هیات فوتبال هم در نوع خود جالب بود.


نام:
ایمیل:
* نظر: