bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۵ - ۱۳ تير ۱۳۹۴
آیین‌های فرهنگی بوشهر در ماه مبارک رمضان در همایش ملی «رمضان در آیینه اقوام ایرانی، تنوع فرهنگی و وحدت معنوی» مورد استقبال قرار گرفت.

بامداد جنوب: آیین‌های فرهنگی بوشهر در ماه مبارک رمضان در همایش ملی «رمضان در آیینه اقوام ایرانی، تنوع فرهنگی و وحدت معنوی» مورد استقبال قرار گرفت.
الهه غریب‌زاده، محقق و پژوهشگر بوشهری در این ‌ارتباط به بامداد جنوب گفت: این همایش روز گذشته در تهران برگزار شد و مورد استقبال محققان و پژوهشگران مختلف از سراسر کشور قرار گرفت.
غریب‌زاده افزود: همایش ملی رمضان در آیینه اقوام ایرانی، تنوع فرهنگی و وحدت معنوی، به همت پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، دبیرخانه دائمی میراث مشترک اقوام ایرانی و با همکاری موسسه فرهنگی اکو، مرکز اسناد فرهنگی آسیا، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، موزه ملی و موسسات و مراکز مرتبط دیگر در آستانه میلاد با‌سعادت امام حسن(ع) برگزار شد.
غریب‌زاده در بخشی از سخنرانی خود در نشست‌های تخصصی این همایش درباره آیین‌های ماه رمضان در استان بوشهر و تاثیر میراث ناملموس بر زندگی و فرهنگ‌عامه مردم استان و هم‌چنین اهمیت آشنا‌سازی نسل جوان امروز به این مهم صحبت کردم.
این استاد دانشگاه یادآور شد: در این همایش در مورد آیین‌های «دُم‌دُم سحری»، «گری گشو»، «عید تهلو» و «مقابله» صحبت شد که در فرهنگ‌عامه مردم استان بوشهر آداب‌ و رسوم خاصی در ایام مذهبی به‌ویژه در ماه مبارک رمضان وجود داشته و این فرهنگ از نسلی به نسل دیگر منتقل‌ شده است به‌گونه‌ای که جزء زندگی مردم شده و با وجود صنعتی‌شدن دنیای امروزی و پیشرفت علم و تکنولوژی هنوز مردم دیندار بوشهری، سنت‌های گذشتگان را که ریشه در عقاید دینی و مذهبی آنها دارد، از دست نداده‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر: