bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۸۵
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۵ - ۱۳ تير ۱۳۹۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از فعالیت دانشکده علوم قرآنی در آینده نزدیک خبر داد.

بامداد جنوب: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از فعالیت دانشکده علوم قرآنی در آینده نزدیک خبر داد.
مرتضی محمدیان پنجشنبه گذشته در نشست با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح‌های نشاط معنوی و ضیافت الهی در استان بوشهر گفت: با توجه به اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، دینی و قرآنی از سوی اداره اوقاف صورت می‌گیرد که امسال بالغ بر پنج هزار و ۳۱۰ نفر از کلاس‌های مختلف این طرح بهره‌مند می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ادامه داد: یک بقعه متبرکه در محله عاشوری بوشهر به مرکز قرآنی تبدیل خواهد شد و در تلاش هستیم تا فعالیت این مرکز به‌عنوان دانشکده علوم قرآنی در استان بوشهر آغاز شود، زیرا هم‌اکنون در بوشهر دانشکده علوم قرآنی نداریم.
محمدیان با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف جهت همدلی و نزدیکی شیعه و سنی انجام شده است، عنوان کرد: در این راستا پانزدهم ماه مبارک رمضان جلسه همدلانه‌ای با حضور افراد شیعه و سنی در شهرستان عسلویه برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه، افزود: در خصوص رویش امامزاده‌های دروغین در کشور، اوقاف با بیان مواضع خود و برخورد با متخلفان از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری می‌کند، زیرا این اداره‌کل برای شناسایی یک امامزاده تعریف‌های خاصی را دارد و نسبت امامزاده باید به ائمه اطهار نزدیک باشد.
وی یادآور شد: دو مورد تخلف در استان بوشهر شاهد بودیم که با جدیدت این اداره‌کل با آنها برخورد کرده است، چرا‌که متخلفان با دید سود‌جویانه و نه معنوی دست به چنین عملی زده‌اند.
مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان از دریافت وام ۶۰۰ میلیون تومانی برای تعمیر بقاع متبرکه خبر داد و گفت: برخلاف این‌که می‌گویند تمام درآمد دریافت شده در بقاع به حساب اوقاف مرکز واریز می‌شود، باید گفت، هزینه‌کرد مبالغ دریافت شده، طبق قانون برای مسجد و خدام هزینه می شود و اوقاف نه تنها درآمد‌ها را دریافت نمی‌کند بلکه وام‌های مختلف بدون سود و کمک‌های مختلف فرهنگی و دینی نیز به بقاع استان‌ها می‌دهد.
وی از ثبت ۳۹۸ بقعه متبرکه استان بوشهر در سامانه کشوری ثبت شده است که از این تعداد، ۲۸۷ مورد آن به‌عنوان بقعه متبرکه اعلام شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: