bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۵ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵
سعید مفتخر در گفت‌وگو با بامداد جنوب:
اگر نگاهی به فوتبال بوشهر بیاندازیم، مشاهده می‌کنیم که علاوه بر تربیت بازیکنان با تکنیک، مربیان خوبی هم در این فوتبال رشد یافته‌اند. مربیانی که با تمام وجود برای تیم‌های خود کار می‌کردند ولی هیچ‌گاه در استان ما، با آنها آنطور که باید رفتار نشد.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی:
اگر نگاهی به فوتبال بوشهر بیاندازیم، مشاهده می‌کنیم که علاوه بر تربیت بازیکنان با تکنیک، مربیان خوبی هم در این فوتبال رشد یافته‌اند. مربیانی که با تمام وجود برای تیم‌های خود کار می‌کردند ولی هیچ‌گاه در استان ما، با آنها آنطور که باید رفتار نشد. یکی از این مربیان، سعید مفتخر است که سال گذشته، سرمربی ایرانجوان در لیگ یک بود. با وجود این‌که با مشکلات زیادی نتایج خوبی کسب کرد اما از این تیم کنار گذاشته شد. این مربی خوش اخلاق بوشهری، هم‌اکنون در کلاس‌های مربیگری به سر می‌برد و می‌خواهد علم خود را در مربیگری افزایش دهد. به همین دلی امروز به سراغ او رفتیم.

سعید مفتخر، در ابتدا در مورد کلاس‌های آموزشی و برنامه‌هایش برای مربیان و مربیگری، گفت: مرحله دوم این کلاس‌ها به‌تازگی شروع شده است و آموزش‌های خوبی در این کلاس‌ها فرا گرفته‌ایم. در این کنار مساله، استادان خوبی هم در این کلاس‌ها حضور دارند و نکات خوبی را به ما گوشزد می‌کنند. همچنین مربی‌ایی مانند کریم باقری هم در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند تا بر معلومات خود بیافزاید. در مورد مربیگری در لیگ‌های کشور این را بگویم که فعلا درگیر این کلاس‌ها هستم و برنامه‌ای برای بازگشت به فوتبال ندارم. البته ایرانجوان در اوایل فصل به من پیشنهادهایی برای مربیگری داد که من به خاطر این کلاس‌ها این پیشنهاد را قبول نکردم. وقتی این کلاس‌ها به اتمام رسید و تجربیاتم را افزایش دادم، آن وقت تصمیم می‌گیرم که در چه تیمی مربیگری کنم. البته روز گذشته به همراه دیگر مربیان در تمرینات تیم ملی شرکت کردیم و در واقع به نوعی از تجربیات آقای کیروش استفاده می‌کردیم. البته وی دیروز از ما استقبال خوبی به عمل آورد و به گرمی ما را پذیرفت.

مفتخر در ادامه در مورد ایرانجوان این فصل گفت: ایرانجوان تیم خوبی دارد اما متاسفانه دچار مشکلات زیادی شده است. مشکلاتی که در نتایج تیم هم تاثیر گذاشته است. البته جوانان خوبی در این تیم بازی می‌کنند، که به آینده بوشهر امیدوار می‌سازند. محمود خرمزی هم یکی از مربیان صاحب سبک بوشهر است و می‌تواند کارهای بزرگی در این تیم انجام دهد. مطمئنا اگر این تیم از سوی مسوولان حمایت شود و مشکلات آن حل شود، نتایج خوبی کسب خواهد کرد.
وی در ادامه در پاسخ به این‌که آیا خروج بازیکنان غیربومی از لیست تیم ایرانجوان به‌وسیله خرمزی به نفع تیم است یا خیر، تاکید کرد: زمانی که یک تیم تشکیل می‌شود که بومی و غیربومی مهم نیست، ولی ما بازیکنان بومی داریم که می‌توانند خیلی کمک کنند. مطمئنا اگر روی این بازیکنان کار شود، می‌توان نتایج خوبی کسب کرد. سال گذشته به همین شکب بود و در کنار بازیکنان غیر بومی باتجربه، چند بازیکن بومی خیلی خوب داشتیم. ما در سال گذشته هم با مشکلات مالی روبه‌رو شده‌ بودیم ولی همین بازیکنان بومی بودند که با تلاش و تعصب خود این تیم را به نتایج خوب رساندند. مطمئنا اگر ما روی همین بازیکنان سرمایه‌گذاری کنیم، مطمئنا نتیجه می‌گیریم. مثلا سال گذشته بازیکنانی مانند مصطفی احمدی، سلمان بحرانی و بازیاری را به فوتبال ایران معرفی کردیم. مطمئنا امسال هم بازیکنانی هستند که به تیم‌های لیگ برتر معرفی شوند. در مورد پدیده ایرانجوان، مهدی قائدی هم بگویم که ما مهدی قائدی‌های زیادی در بوشهر داریم. البته سال گذشته بازی‌های این جوان را در توحید بوشهر مشاهده کردم. اگر ما بخواهیم سرمایه‌گذاری کنیم مطمئنا قائدی‌های زیادی در استانمان پرورش می‌یایند. ولی مساله اصلی این است که چطور باید از این قائدی‌ها استفاده کرد. 

سرمربی سابق تیم ایرانجوان در مورد دیگر نماینده بوشهر در لیگ یک پارس جم، گفت: پارس جم، تیم ثروتمندی است و از لحاظ مالی با هیچ مشکلی روبه‌رو نیست. در کنار این مساله، پارس بازیکنان خوبی در اختیار دارد و می‌تواند نتایج بهتری نسبت به هفته‌های گذشته کسب کنند. البته همانطور که گفتم به‌دلیل کلاس‌های مربیگری، خیلی پیگیر مسابقات لیگ نبوده‌ام ولی تیم پارس هم تیم بوشهر است و امیدوارم نتایج خوبی در ادامه راه کسب کند.
سعید مفتتخر در پایان با بیان این‌که به مردم بوشهر توصیه می‌کنم که صبر و تحمل را در اولویت قرار دهند، خاطرنشان کرد: از هواداران ایرانجوان انتظار دارم که از این تیم در هر شرایطی حمایت کنند به این دلیل که حداقل بتوانیم این سهمیه با ارزش را نگه داریم. مطمئن باشید که ایرانجوان از نام بوشهر در لیگ آزادگان دفاع خواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: