bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۰۰۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۸ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان:
روز گذشته نشست خبری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان با محوریت بررسی جایگاه استان در کنکور 95 و تجزیه و تحلیل آن با اصحاب رسانه برگزار شد.
بامدادجنوب- هدی خرم‌آبادی:
روز گذشته نشست خبری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان با محوریت بررسی جایگاه استان در کنکور 95 و تجزیه و تحلیل آن با اصحاب رسانه برگزار شد. 
حسین درتاج ضمن اشاره به این نکته که در هفته‌های اخیر شاهد انتقادهای غیر منصفانه برخی افراد آگاه و گاه ناآگاه در خصوص جایگاه استان در کنکور بودیم، گفت: 5/34 درصد از کنکوری‌های استان امسال وارد دانشگاه‌های دولتی شدند و استان بوشهر همانند سال گذشته رتبه ۱۸ کشور در کنکور را کسب کرد. این امر خود بیانگر رد و نقض انتقادهای غیر منصفانه‌ای است که جایگاه استان را در کنکور 95 بسیار ضعیف ارزیابی کرده بودند.

درتاج در ادامه با اشاره به رتبه استان در کشور طی سال‌های گذشته، وضعیت سال 95 را ارزیابی و تصریح کرد:  استان بوشهر در سال ۸۷ رتبه ۲۲ کشور را داشت، در سال ۸۸ رتبه ۲۰، در سال ۸۹ رتبه ۲۰، در سال ۹۰ رتبه ۲۱، در سال ۹۱ رتبه ۱۷، در سال ۹۲ رتبه ۲۰، در سال ۹۳ رتبه ۱۹، سال ۹۴ رتبه ۱۸ و در سال ۹۵ نیز رتبه ۱۸ کشور را کسب کرد.
وی تاکید کرد: بررسی رتبه استان از سال 87 تا 95 به‌خوبی نشان‌دهنده روند رو به بهبود است که تلاش داریم با همکاری و همدلی همکارانمان در مجموعه آموزش و پرورش، سایر ارگان‌ها و نهادهای حمایتی و خود خانواده‌ها این روند رو به رشد را ادامه دهیم. 
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با اشاره به این‌که در رشته‌های ریاضی، انسانی و زبان شاهد پیشرفت کنکوری‌های استان بودیم، خاطرنشان کرد: 5/64 درصد از کنکوری‌های رشته ریاضی استان وارد دانشگاه‌های دولتی شدند.

درتاج با اعلام جزئیات کنکور 95 به تفکیک گروه‌های آزمایشی به درصد قبولی شرکت‌کننده‌ها در هر گروه اشاره کرد و گفت: در رشته انسانی شاهد ۶۵ درصد قبولی در دانشگاه‌های دولتی بودیم و میزان قبولی دانشگاه‌های دولتی برای رشته زبان 7/13 درصد، برای هنر 8/13 درصد و برای تجربی 1/24 درصد بوده است.
وی با اشاره به این‌که استان امسال ۱۲ هزار و ۷۲۷ کنکوری در پنج رشته داشته است، خاطرنشان کرد: ۳۴.۵ درصد از کنکوری‌های استان بوشهر امسال وارد دانشگاه‌های دولتی شدند.
این مسوول با بیان این‌که درصد قبولی آقایان بوشهری در کنکور امسال بهتر از خانم‌ها بوده است، افزود: از بین کنکوری‌های امسال هشت هزار و ۱۹۶ خانم و چهار هزار و ۵۳۱ آقا بودند که دو هزار و ۶۵۹ خانم و هزار و ۷۳۴ آقا وارد دانشگاه‌های دولتی شدند. 
درتاج با بیان این‌که هر چند استان جایگاه برتری در کنکور را ندارد ولی در بین استان‌های میانی قرار گرفته است، افزود: استان بوشهر پیشتاز کنکور در جنوب کشور و از استان‌های هم‌گروه خود از جمله خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان جلوتر است.
درتاج در ادامه به یکی از راه‌های موثر در بهبود رتبه استان در کنکور اشاره کرد و یادآور شد: افزایش رشته‌های جدید و ظرفیت دانشگاه‌های استان می‌تواند به جایگاه استان در کنکور کمک کند و ما از مسوولان و متولیان امر انتظار داریم مراتب امر را مد نظر قرار دهند. 
وی همچنین بر ضرورت هدایت صحیح تحصیلی دانش‌آموزان در شاخه‌ها و رشته‌های مختلف در استان تاکید کرد و دنبال کردن هدایت تحصیلی دانش‌آموزان را گام نخست برای روند رو به رشد در کسب رتبه بهتر در کنکور عنوان کرد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان درباره جایگاه استان به لحاظ آموزش در امتحان‌های نهایی با اشاره به این‌که این استان از نظر آموزشی در امتحان‌های نهایی حرکت رو به رشدی را شروع کرده و از رتبه 27 به جایگاه و رتبه 24 کشور دست یافته که 63/3 درصد قبولی دانش‌آموزان در امتحان‌های نهایی افزایش یافته است، عنوان کرد: براساس آمارها، قبولی دانش‌آموزان استان در امتحان‌های نهایی 68/81 است که در میزان رشد قبولی به‌عنوان استان چهارم معرفی شده است.
درتاج ضمن تاکید بر این‌که با همت استانداری و دهیاری‌ها از محل عوارض ارزش افزوده و حق آلایندگی پارسال 14میلیارد ریال اعتبار برای اجرای دوره‌های ضمن خدمت، کلاس‌های کنکور، مشاوره، خرید کتاب و کلاس‌های تقویتی و ارتقای معدل در استان تخصیص یافت، تاکید کرد: انتظار می‌رود امسال نیز طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان با همکاری شهرداری‌ها در حد گسترده‌تری در استان اجرا شود.

این مسوول درباره طرح نخبه‌پروری که مجری آن منطقه ویژه اقتصادی است، با بیان این‌که این طرح سال گذشته در شهرستان‌های کنگان، عسلویه، جم و دیر برگزار شد که در سال 93- 94، 120 دانش‌آموز و در سال 94- 95، 332 دانش‌آموز تحت حمایت این طرح قرار گرفتند، تاکید کرد: براساس رایزنی‌های صورت گرفته با منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس طرح نخبه‌پروری امسال قرار است در سطح شهرستان دشتی منطقه کاکی و خورموج و شهرستان دشتستان نیز اجرا شود.
اختصاص یک کارگروه تخصصی به‌منظور بررسی نقاط مثبت و منفی کنکور 95 جهت آمادگی برای کنکور سال 96 تا بدانجا اهمیت دارد که نیازی به تاکید بیشتر ندارد و علاوه بر آن، یاری رساندن دیگر ارگان‌ها به مجموعه آموزش و پرورش می‌تواند در این مسیر گامی درخشان و راهگشا باشد که روشنی‌بخش آینده نسل فردا باشد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: