bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۹ - ۲۵ آبان ۱۳۹۵
مسلم مسیگر در گفت‌وگو با بامداد جنوب:
همانطور که می‌دانید تیم فوتبال ساحلی کشورمان توانست در مسابقات بین قاره‌ای که در امارات برگزار می‌شد، مقام نائب قهرمانی را به‌دست آورد. از بوشهر دو بازیکن به نام مصطفی کیانی و مسلم مسیگر در این تیم حضور داشتند.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی:
همانطور که می‌دانید تیم فوتبال ساحلی کشورمان توانست در مسابقات بین قاره‌ای که در امارات برگزار می‌شد، مقام نائب قهرمانی را به‌دست آورد. از بوشهر دو بازیکن به نام مصطفی کیانی و مسلم مسیگر در این تیم حضور داشتند. هفته گذشته با مصطفی کیانی گفت‌وگو کردیم و این هفته به سراغ دیگر ملی‌پوش بوشهری فوتبال ساحلی، مسلم مسیگر رفتیم. مسیگر که حدود دو سال بود به‌دلیل مصدومیت‌های پی‌در‌پی نتوانسته بود همراه تیم ملی در مسابقات بین‌المللی شرکت کند در بازگشت به تیم ملی خیلی خوب عمل کرد و می‌توان او را یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی در مسابقات بین‌ قاره‌ای نامید. او با کسب این مقام و همچنین کسب مقام قهرمانی لیگ برتر کشور همراه با تیم دریانوردان، سال خوبی داشته است، در گفت‌و‌گو با ما از موفقیتش با تیم ملی در جام جهانی گفت.

مسلم مسیگر در ابتدا با بیان این‌که ما قبل از شروع مسابقات، یک بازی دوستانه با تیم تاهیتی برگزار کردیم و توانستیم با نتیجه 6 بر یک آن تیم را شکست دهیم، افزود: خدا را شکر ما بازی‌ها را خیلی خوب شروع کردیم و توانستیم در اولین بازی، امریکا را با نتیجه 6 بر 2 شکست دهیم. هر چند که این بازی را خوب شروع نکردیم و در همان دقایق اول، امریکا گل نخست را زد و خیلی زود توانستیم به بازی برگردیم و با شش گل برنده این بازی باشیم. حریف بعدی ما تیم مصر بود. من سال قبل در مسابقات نبودم و این تیم را خیلی نمی‌شناختم و بچه‌های تیم می‌گفتند که تیم امسال مصر از تیم سال گذشته خیلی بهتر است. البته به‌دلیل سرما خوردگی نمی‌خواستم در این بازی شرکت کنم ولی مربیان اسرار کردند که در این بازی شرکت کنم، چراکه برد در برابر مصر، صعود ما را قطعی می‌کرد. خدا را شکر توانستیم نماینده افریقا را هم با نتیجه 4 بر یک شکست دهیم و صعود خود را به مرحله بعد قطعی کنیم. در نهایت برای مشخص شدن تیم‌های اول و دوم گروه، به مصاف تیم روسیه رفتیم. تیم روسیه یکی از قدرتمندترین تیم‌های جهان بود و اگر شرایط زمین مسابقات بهتر بود، این تیم حداقل جلوی برزیل هفت گل دریافت نمی‌کرد. در روزی که ما مقداری بدشانس بودیم و در ثانیه‌های پایانی بازی گل تساوی را دریافت کردیم، در ضربات پنالتی توانستیم این تیم را شکست دهیم تا به‌عنوان تیم صدرنشین به مرحله نیمه نهایی مسابقات راه یابیم. در مرحله نیمه‌ نهایی به مصاف تیم تاهیتی رفتیم. بازی دوستانه با بازی رسمی تفاوت‌های زیادی دارد و به همین دلیل بود که در مرحله نیمه‌نهایی با این تیم دچار مشکل شدیم. 

وی افزود: در مسابقه نیمه نهایی همه دیدند که ما گل‌های بسیار بدی را دریافت کردیم و اگر پیمان حسینی از اول بازی درون دروازه بود اینقدر به راحتی گل نمی‌خوردیم و مردم را زجر نمی‌دادیم. خدا را شکر توانستیم در یک بازی پر گل، با نتیجه 8 بر 6 این تیم را شکست دهیم و به فینال مسابقات راه یابیم. در بازی فینال، من وقتی چهره بازیکنانمان را دیدم، متوجه شدم که آنها به مقام دومی راضی هستند. علاوه بر این استرس هم در طرز تفکر بچه‌ها تاثیر زیادی داشت. به هر حال ما ایرانی‌ها همینطور هستیم و وقتی به نتایج برزیل نگاه می‌کنیم به‌نوعی خود را از پیش شکست خورده می‌دانیم و چند بازیکن ما با چنین طرز فکری وارد مسابقه شدند. ولی من در همه جا گفته‌ام که راحت‌ترین بازی عمرم را روبه‌روی برزیل انجام دادم و هیچ استرسی برای این بازی نداشتم، چراکه می‌دانستم که نهایتا بازنده این دیدار هستیم ولی چیزی از دست نداده‌ایم. البته بازی با بزریل را خیلی خوب شروع کردیم و در دقیقه دو، با گل من از این تیم پیش افتادیم. در حالی که بازی به‌نفع ما پیش می‌رفت، یک گل بد دریافت کردیم و به‌دلیل همان مسائلی که گفتم تیم ما از هم پاشید. برای برد باید طرز فکر مثبت داشت که تیم ما آن را نداشت و دچار استرس شده بودیم. نمی‌گویم که زورمان به برزیل می‌رسید ولی اینطور هم نبود که با اختلاف چهار گل از این تیم شکست بخوریم. اگر آن دقایقی که از این تیم پیش بودیم بازی بهتری به نمایش می‌گذاشتیم، مطمئنا نتیجه‌ دیگر رقم می‌خورد و اختلاف ما با بزریل چهار گل نبود. ما در دوره‌های قبل هم قدرت خود را نشان دادیم. ما در سال 2013 که توانستیم قهرمان مسابقات شویم، توانستیم بزریل را شکست دهیم و در مسابقات جام جهانی پرتغال با اختلاف یک گل از این تیم شکست خوردیم. ولی باز هم خدا را شکر می‌کنم که توانستیم مقام نائب‌قهرمانی را کسب کنیم. البته با توجه به امکاناتی که داشتیم باید نتیجه‌گیری کرد. اگر امکانات ما را ببینید، می‌فهمید که ما چه سختی‌هایی کشیده‌ایم تا این مقام را کسب کنیم. باز هم خدا را شاکرم که توانستیم از آبرو و حیثیت فوتبال ساحلی ایران دفاع کنیم.

مسگیر در پاسخ به این‌که از عملکرد خودش در این مسابقات راضی بود یا خیر، یادآور شد: من حدود 2 سالی بود مصدوم بودم و نمی‌توانستم در مسابقات بین‌المللی شرکت کنم ولی از خودم راضی هستم نه به‌خاطر گل‌های که زدم بلکه به‌خاطر این است که در طول مسابقات مصدوم نشدم اما باز هم مربیان تیم ملی باید در این مورد جواب بدهند. من مدتی از تیم ملی دور بودم ولی خوشحالم که دوباره توانستم به تیم ملی کمک کنم تا به چنین مقامی با ارزشی برسد. البته ما از دو هفته دیگر استارت خود را برای شرکت در مسابقات جام جهانی می‌زنیم. البته قبل از آن باید در مسابقات مقدماتی که در آسیا برگزار می‌شود، شرکت کنیم. امیدوارم روند رو به رشد ما ادامه داشته باشد تا در مسابقات جام جهانی بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذاریم
ملی‌پوش بوشهری در ادامه در مورد میرشمسی، سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی تاکید کرد: میرشمسی یکی از بهترین مربیان ماست که علم زیادی در این رشته دارد و فوتبال ساحلی را به خوبی دنبال می‌کند. خیلی‌ها می‌گفتند که بعد از رفت اوکتاویو، تیم ملی به بن بست می‌خورد ولی اگر به نتایج تیم ملی از موقعی که میرشمسی سکان آن را دست گرفت، نگاهی بیاندازید، متوجه می‌شوید که تیم ملی کماکان به روند رو به رشد خودش ادامه داده و مقام‌های خوبی کسب کرده است. مثل قهرمانی در مسابقات جام ملت‌های آسیا و نائب‌قهرمانی در مسابقات بین قاره‌ای. پس این نتایج نشان می‌دهد که آقای میرشمسی علم بالایی در این رشته دارد. او در حال سعی و تلاش است که تیم‌ ملی جزء سه تیم برتر دنیا کند.

وی در مورد استقبال مسوولان پس از بازگشت از امارات یادآور شد: استقبال در تهران که خیلی خوب بود ولی ما از مسوولان شهر خودمان انتظار حمایت داریم. همانطور که آقای پیمان حسینی در شهر خودشان مورد حمایت مسوولان قرار گرفتند و پاداش خوبی دریافت کردند، من هم می‌خواهم مسوولان شهرمان حداقل چنین کاری کنند. به هر حال مسوولان شهر برای استقبال آمدند اما نباید اینطور باشد که آنها فقط برای استقبال و عکس گرفتن با من و آقای کیانی بیایند و حمایت‌ها باید ادامه داشته باشد. وقتی با تیم ملی به مسابقات مختلف می‌رویم، فقط به‌خاطر شهرمان است و  فقط برای خودمان به کشورهای مختلف نمی‌رویم. هر چند که از گفتن این حرف‌ها خسته شده‌ام ولی از مسوولان انتظار حمایت داریم. ما به وظیفه خود عمل کردیم و حالا مسوولان شهر باید به وظیفه خود عمل کنند.
مسلم مسگیر در پایان با بیان این‌که امسال هم در تیم دریانوردان توپ خواهد زد، خاطرنشان کرد: جای دارد از آقای رضاییان، مدیر عامل باشگاه تشکر کنم که چه در مسابقات باشگاهی و چه در تیم ملی حامی ما هستند. امیدوارم باز هم بتوانیم در فصل جدید قهرمان شویم. در پایان جای دارد از عباس طبیب‌نژاد (سرمربی تیم دریانوردان) تشکر و قدردانی کنم چراکه زحمت زیادی برای من کشیده‌اند. همچنین آقای دکتر بهرمند (رئیس اداره استاندارد) تشکر می‌کنم، چراکه وی کمک زیادی کرد تا من به‌راحتی در اردوها شرکت کنم و بدون هیچ دغدغه‌ای به کارهایم در اداره هم برسم. از شما و رسانه خوبتان هم قدردانی می‌کنم.

نام:
ایمیل:
* نظر: