bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۹ - ۲۶ آبان ۱۳۹۵
تحلیلی از عملکرد نمایندگان استان در هفته‌‌ای که گذشت؛
باز هم به پایان یکی دیگر از هفته‌های فوتبال استانمان نزدیک می‌شویم. در گزارشی که در ادامه می‌خوانید، مروری می‌کنیم بر عملکرد که سه نماینده استان در لیگ‌ 2 و یک کشور و هر آنچه بر آنها گذشت.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی:
باز هم به پایان یکی دیگر از هفته‌های فوتبال استانمان نزدیک می‌شویم. در گزارشی که در ادامه می‌خوانید، مروری می‌کنیم بر عملکرد که سه نماینده استان در لیگ‌ 2 و یک کشور و هر آنچه بر آنها گذشت. همانطور که می‌دانید ایرانجوان در خانه در برابر تیم آلومینیوم اراک به تساوی 3بر3 رضایت داد. تیم پارس جم هم در مازندران و در مقابل تیم نساجی به نتیجه یک-یک رسید. همچنین تیم شاهین شهرداری هم در قزوین، تیم کاسپین این شهر را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد.

شاهین؛ پرواز به صدر جدول
بهتر از این چیز دیگری به ذهنم نیامد. اگر به دو هفته قبل برگردیم، می‌بینیم که برخی از تماشاگران، به‌شدت از بازی شاهین انتقاد می‌کردند و می‌گفتند که این تیم به جایی نمی‌رسد. می‌گویند «گر صبر کنی، ز غوره حلوا سازم» و این ضرب‌المثل دقیقا برای شاهین رخ داد. این تیم هفته گذشته بالاخره با سه گل آن هم در بوشهر برد تا اندکی انتقادها فروکش کند اما این هفته و در یک بازی سخت با تیم کاسپین، شاهین در ابتدا مثل بازی‌های چند هفته قبل، بی‌برنامه بود و همین مساله باعث شد گل اول را خیلی زود دریافت کند. اینجا بود که تجربه احمدزاده به داد او رسید و با چند تغییر در ترکیب، ورق به سود شاهین برگشت. به‌طوری که این تیم سرتاسر حمله شد. اصلی‌ترین مساله که در حملات به شاهین کمک می‌کرد، وجود جوانان باانگیزه در ترکیب بود که این خود نشان از شجاعت احمدزاده است. جوانانی که در بوشهر کم نیستند و می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند. مثل رضا غریبی که به جرأت می‌توان گفت جزء سه بازیکن برتر شاهین در این فصل بوده. 
کسی که گل تساوی شاهین را در بازی با کاسپین زد و شایستگی‌های خود را نشان داد. گل پیروزی شاهین را در این بازی، احمدشاهی به ثمر رساند. به هر حال نقطه قوت شاهین خط حمله آن نیست، بلکه جواهری مانند، رضا نظرزاده در خط هافبک است که بیشترین کمک را به نتیجه‌گیری شاهین می‌کند. ولی با این تفاسیر، باز هم تیم احمدزاده در خط دفاعی مشکلاتی دارد و باید این مشکلات هر چه سریع‌تر حل شود تا شاهین در ادامه به مشکل بر نخورد.

ایرانجوان؛ شاداب در حمله، بی‌خیال در دفاع
در فوتبال امروزی تیمی برنده است که علاوه بر خط حمله قوی، خط دفاعی منسجمی هم داشته باشد اما وقتی به ایرانجون بوشهر نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که فقط یکی از ویژگی‌های بالا را دارد و ویژگی دیگر را ندارد. ایرانجوانی که دفاعش، بی‌دفاع مانده و ساد‌ه‌ترین توپ هم وارد دروازه‌اش می‌شود. از آن طرف سخت‌ترین توپ‌ها را گل می‌کند. اگر نگاهی به بازی این هفته ایرانجوان در برابر تیم آلومینیم اراک بیاندازیم، می‌بینیم که ایرانجوان در نیمه اول سعی داشت با استفاده از تکنیک مهدی قائدی و نفوذهایی که این بازیکن از گوشه‌ها می‌کرد، موقعیت‌سازی کند و به گل برسد. برنامه‌‌ای که حداقل در نیمه اول خیلی چاره‌ساز بود و این تیم توانست، خیلی زود به گل برسد اما در طرف دیگر و در خط دفاعی ایرانجوان، انواع بی‌دقتی‌ها را مشاهده کردیم. پرس و جایگیری نامناسب مدافعان ایرانجوان باعث شده بود که مهاجمان آلومینیوم به‌راحتی نفوذهای خود را انجام دهند. نقطه ضعف اصلی ایرانجوانی‌ها در دفاع، زدن ضربات سر بود. کما این‌که گل دوم را نیز روی ضربه سر خوردند اما سمت راست ایرانجوان مرجع حرکات اصلی بازی آلومینیوم شده بود. دفاع ایرانجوان در نیمه دوم با دادن یک پنالتی بی‌جهت روز بد خود را تا حدودی تکمیل کرد. پنالتی که گل شد و آلومینیوم بازی را مساوی کرد. چه بسا اگر خرمزی، محمد طارمی را به سمت راست نمی‌فرستاد، ایرانجوان گل‌های بیشتری دریافت می‌کرد. با این حال ایرانجوان در شلوغی محوطه جریمه آلومینیوم به گل رسید و کار را به تساوی کشاند. خرمزی که نشان داده بود که در تغییر بازیکنان در ترکیب خیلی دقت به خرج می‌دهد، بار دیگر یک تعویض طلایی انجام داد. عباس چاپی بازیکن تعویضی از وقتی که وارد زمین شد، نشان داد که می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد. او گل سوم ایرانجوان را به ثمر رساند و بازی قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت. 

اما دفاع ایرانجوان که در این بازی کامل خواب بود، باز هم روی یک سانتر، اشتباه بچه‌گانه‌ای انجام داد، تا بازی مساوی شود. به هر حال بازی با نتیجه 3بر3 به پایان رسید و در حالی که ایرانجوان در بخش تهاجمی تقریبا مشکلی ندارد اما زنگ خطر در دفاع، بی‌دفاع این تیم به صدا در آمده است. خرمزی باید فکری به حال بازیکنان تدافعی خود مخصوصا در سمت راست کند. لزوما تیمی می‌تواند در لیگ یک رقابت کند که علاوه بر زدن‌ گل‌های زیاد، گل کمتری دریافت کند. باید ببینیم که در آینده چه اتفاقی برای دفاع ایرانجوان رخ می‌دهد.

پارس جم؛ حرکت آرام به سمت مدعی‌ها
در پایان گزارش به سراغ تیم فوتبال پارس جم می‌رویم. تیمی که تقریبا در تضاد با ایرانجوان بوشهر است، به این دلیل که که پارس جم با وجود ساختار دفاعی خوب و منسجم در بخش تهاجمی با مشکل روبه‌رو است و همین مساله باعث شد که این تیم چند هفته نتواند امتیازی کسب کند. آنها این هفته در برابر تیم نساجی قرار گرفتند که حال و روز خوبی نداشت. پارس جم در این بازی و روی یک اشتباه گل اول را دریافت کرد و همانطور که گفتیم دفاع این تیم که از بهترین‌های لیگ به‌شمار می‌رود، در ادامه نبض بازی را در دست گرفت و اجازه خلق موقعیت به تیم نساجی مازندران را نداد اما مقابل با توجه به آمار، پیش‌بینی می‌شد که خط تهاجمی پارس مثل همیشه در این بازی با مشکل روبه‌رو می‌شود و البته اینطور هم شد. آنها در نیمه دوم گل تساوی را به ثمر رساندند اما در ادامه نتوانستند از موقعیت‌های به‌دست آمده، استفاده کنند. دقیقا اصلی‌ترین انتقادی هم که به تارتار وارد است، نبود یک مهاجم تمام‌کننده در خط حمله است. نمی‌گویم بازیکنان تهاجمی این تیم بد هستند ولی در هنگام زدن ضربات آخر به‌شدت خود را گم می‌کنند و بدون هیچ هدفی ضربه‌ای به توپ می‌زنند. حداقل در این بازی مشاهده شد که این تیم از نبود یک تمام‌کننده تمام عیار به شدت رنج می‌برد و تارتار باید در نیم فصل فکری به حال این خط کند اما در بخش دفاعی تیم مشکلی ندارد. 
به هر حال کسب 7 امتیاز از سه بازی گذشته، تیم پارس جم را تا حدودی به صدر جدول نزدیک کرده است و می‌توان از این تیم بار دیگر با عنوان یک مدعی یاد کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: