bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۷ - ۳۰ آبان ۱۳۹۵
دروازه‌بان تیم ملی «ب» فوتبال ساحلی در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
فوتبال ساحلی حالا یکی از ورزش‌های قهرمانی به حساب می‌‌آید و روی آن برنامه‌ریزی دقیقی انجام می‌شود. در شهر بوشهر این رشته خیلی خوب اداره می‌شود و تیم دریانوردان این شهر در رده‌های سنی مختلف شروع به استعداد‌یابی کرد.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی:
فوتبال ساحلی حالا یکی از ورزش‌های قهرمانی به حساب می‌‌آید و روی آن برنامه‌ریزی دقیقی انجام می‌شود. در استان بوشهر یا حداقل در شهر بوشهر این رشته خیلی خوب اداره می‌شود و تیم دریانوردان این شهر در رده‌های سنی مختلف شروع به استعداد‌یابی کرد. در این بین بازیکنان خوبی پرورش یافته‌اند؛ مانند مسلم مسیگر و مصطفی کیانی (که در دو هفته گذشته با این دو مصاحبه کردیم) اما هم‌اکنون علاوه بر این دو، چند بازیکن با استعداد دیگر هم در این تیم بازی می‌کنند که برخی از آنها به‌تازگی به تیم ملی «ب» دعوت شده‌اند. یکی از این جوانان، محمد‌جواد خسروی، سنگربان بوشهری دریانوردان است که البته جانشنین پیمان حسینی در این تیم است. او که مدت زیادی نیست از چمن به ساحل آمده است، پیشرفت خوبی داشته و دقیقا از سال گذشته به تیم ملی «ب» دعوت شد. علاوه بر این، خسروی چند بار نیز در اردوهای تیم ملی «الف» شرکت کرده است. اگر او به همین شکل ادامه دهد، بی‌شک می‌توان او را جانشین پیمان حسینی در تیم ملی دانست.

خسروی در مورد چگونگی آمدن به این رشته، گفت: با توجه به شناخت قبلی که از این رشته داشتم، از طریق برخی از دوستان وارد تیم دریانوردان شدم و در تیم نوجوانان آن مشغول شدم. بعد از دو جلسه تمرین، از این ورزش خوشم آمد و مربیان تیم نیز از من راضی بودند. البته برای مقطعی کوتاه به فوتبال برگشتم و حدود دو سال در تیم‌های امید و بزرگسالان ایرانجوان بازی کردم. بعد از آن به‌دلیل مسائلی که در باشگاه ایرانجوان پیش آمد، تصمیم گرفتم که به فوتبال ساحلی برگردم. با توجهی که آقای طبیب‌نژاد و کادر فنی به من داشتند، تصمیم گرفتند که من در تیم جوانان و بزرگسالان بازی کنم. بعد از مدتی به تیم ملی «ب» هم دعوت شدم. الان حدود یک سال و نیم است که به‌طور مداوم در تیم ملی «ب» حضور دارم و چند بازی دوستانه با این تیم انجام داده‌ام که در یکی از آنها توانستم یک گل به ثمر برسانم. البته در این مدت، چند بار هم به تیم ملی «الف» دعوت شدم.

خسروی در مورد کار کردن در کنار سنگربان تیم ملی، پیمان حسینی، دیگر ملی‌پوشان و برادران طبیب‌نژاد در تیم دریانوردان تصریح کرد: کار کردن با آقا پیمان، برای هر سنگربانی افتخار است. دروازه‌بانی که از بهترین‌های دنیا است و جزء کاندیدای برترین دروازه‌بان سال است، مسلما در کنار او می‌توان تجربیات زیادی کسب کرد؛ چه در بعد فنی و چه در بعد رفتاری و اخلاقی. در کل در کنار آقای حسینی، می‌توان چیزهای زیادی یاد گرفت و استفاده‌های زیادی کرد. بالاخره یک تیم آرزویش هست که چنین بازیکنانی داشته باشد مثل احمدزاده، اکبری، مسیگر و کیانی و بقیه بازیکنانی که دست کمی از ملی‌پوشان تیم دریانوردان ندارند. در تیمی که بازیکنان حرفه‌ای زیادی داشته باشد، بازیکنان راحت‌تر می‌توانند کارهای خواسته شده از سوی کادر فنی را در زمین پیاده کنند. البته تیم‌هایی که در مقابل چنین تیمی قرار می‌گیرند، انگیزه زیادی به خودنمایی دارند و همین مساله باعث می‌شود که تیم ما در برخی از بازی‌ها با مشکل مواجهه شود. برادران طبیب‌نژاد هم این‌قدر در این‌ سال‌ها کارهای بزرگی برای دریانوردان کرده‌اند که نیازی به تعریف و تمجید ما ندارند. فوتبال ساحلی بوشهر و کشور، مدیون این بزرگان هستند. آنها قهرمانی‌های زیادی در لیگ کسب کرده‌اند و در حقیقت می‌توان از این دو عزیز بزرگوار چیزهای زیادی یاد گرفت. در کنار این مساله، کار کردن زیر نظر این دو، برای هر بازیکن در فوتبال ساحلی افتخار بزرگی است. 
ملی‌پوش بوشهری در ادامه و در مورد قهرمانی تیم دریانوردان در فصل گذشته با بیان این‌که تیم‌ ما از ابتدا با گرفتن یک مربی بدن‌ساز حرفه‌ای، خیلی خوب پیش رفت و محکم بسته شد. البته از همان ابتدا هم هدف اصلی تیم، قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ساحلی بود. طبق برنامه‌ریزی خوب و انجام تمرینات لازم، با کوشش کادر فنی، مدیریت و تلاش بچه‌ها، همه‌چیز دست به دست هم داد تا تیم دریانوردان پس از دو سال ناکامی قهرمان لیگ برتر شود. در کل فصل بسیار خوبی پشت سر گذاشتیم. من فعلا برنامه‌ای برای جدا شدن از این تیم ندارم، امیدوارم که سال آینده بازیکنان تیم حفظ شوند و باز هم بتوانیم عنوان قهرمانی را تصاحب کنیم.

سنگربان دریانوردان بوشهر در پیامی به کسانی که می‌خواهند وارد این رشته شوند، گفت: به‌نظر من آنهایی که به این رشته علاقه‌مند هستند، باید کم کم به سمت آن بیایند. من در چمن بازی کرده‌ام و در چمن به لیگ یک رسیدم ولی وضعیتی که فوتبال ساحلی در بوشهر دارد، خیلی بهتر از فوتبال روی چمن است. آنها برای این‌که بتوانند در این رشته به پیشرفت کنند و به تیم ملی برسند، باید سعی و تلاش زیادی به خرج بدهند. البته رسیدن به آن جایگاه واقعا سخت است. البته اگر به آنها جایگاه رسیدند، حفظ کردنش بسیار سخت‌تر و مهم‌تر است.
محمدجواد خسروی در پایان گفت‌وگو خاطرنشان کرد: در پایان جای دارد از خانواده و تمام کسانی که امسال دست به دست هم دادند تا این تیم قهرمان شود (از جمله برادران طبیب‌نژاد، آقای فرید، رهبر، سلیمانی، رضائیان) تشکر و قدردانی می‌کنم.

نام:
ایمیل:
* نظر: