bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۲۶۲
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۸ - ۱۲ آذر ۱۳۹۵
تارتار از اشتباه داوری در دقیقه 92 گفت؛
هفته پانزدهم لیگ دسته یک روز پنج‌شنبه برگزار شد و ایرانجوان در بوشهر به مصاف تیم صدرنشین لیگ، سپیدرود رشت رفت و در نهایت، این تیم بوشهری بود که توانست با نتیجه 3 بر یک پیروز این مسابقه شود.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی:
هفته پانزدهم لیگ دسته یک روز پنج‌شنبه برگزار شد و ایرانجوان در بوشهر به مصاف تیم صدرنشین لیگ، سپیدرود رشت رفت و در نهایت، این تیم بوشهری بود که توانست با نتیجه 3 بر یک پیروز این مسابقه شود.
شرح بازی: 
به گزارش فوتبال بوشهر، تیم قدیمی بوشهر که در این بازی برای اولین‌بار سعید مفتخر را روی نیمکت خود داشت بازی را طوفانی شروع کرد و در دقیقه 10 بازی روی فرار تماشایی مهدی قایدی ستاره این روزهای فوتبال بوشهر و پاس عرضی زیبایش به حجت اسلامی باعث شد، شماره 27 ایرانجوان دروازه سپیدرود را باز کند. در ادامه توپ به میانه میدان رسید و مهمان بازی را آغاز کرد که همان توپ وارد دروازه ایرانجوان و سعید ابراهیم‌پور شد تا بازی مساوی دنبال شود. بازی با حملات هر دو تیم روی دروازه‌ها ادامه داشت تا این‌که بابا محمدی در یک موقعیت مناسب ضربه‌ای به توپ زد اما حسینی گلر شمالی‌ها با پا آن را دفع کرد و توپ برگشتی را حجت اسلامی تبدیل به گل دوم بازی و ایرانجوان کند. در نیمه اول دوندگی‌های بی امان شوشتری و دهقان در میانه میدان و فرارهای دیدنی مهدی قایدی همراه بود. ایرانجوان در دقایق واپسین نیمه اول دو موقعیت عالی را از دست داد تا صدرنشین لیگ از یک شکست پر گل رهایی یابد.
در نیمه دوم این شاگردان مفتخر بودند که میدان داری کردند و بارها و بارها در موقعیت گلزنی قرار گرفتند و بیش از 5 موقعیت مسلم گلزنی را از دست دادند. یک توپ ربایی عالی از بابا محمدی مهاجم هدف ایرانجوانی‌ها در این بازی، مهدی قایدی را در موقعیت گلزنی قرار داد تا توپ او بعد از برخورد به تیر دروازه به گل تبدیل شده و حساب کار را 3 بر یک به سود بوشهری‌ها کند.

بعد از این گل شاگردان علی نظرمحمدی رو به ارسال‌های هوایی آورده و سعی داشتند به گل برسند که محمد طارمی و امیر تهمورثی در قلب دفاع بدون اشتباه ظاهر شدند. دو مدافع کناری ایرانجوان در این بازی رامین دهقانی و مهدی طاهری بودند که اجازه دور زدن و ارسال به حریف را ندادند. از دقیقه 70 به بعد بازی بازیکنان ایرانجوان بیشترین موقعیت گلزنی را به دست آوردند اما با بی‌دقتی همه آنها از دست رفت.  حریف شمالی که در این بازی اسیر انگیزه بازیکنان ایرانجوان شده بود، سه گل دریافت کرد و چند گل را دریافت نکرد تا بازی با نتیجه 3 بر 1 به سود ایرانجوان خاتمه یابد. این برد حساس ایرانجوان را 15 امتیازی کرد و از سه تیم انتهای جدول فاصله گرفت.  
در ادامه گزارش به سراغ سرمربی ایرانجوان رفتیم. سعید مفتخر در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که به هر حال این برد به‌خاطر زحمات آقای خرمزی بوده، گفت: بچه‌های ما در این بازی حساس، تلاش زیادی کردند و زحمت زیادی برای کسب این نتیجه خوب کشیدند. البته مقداری در ساختار دفاعی بهتر از بازی‌های گذشته کار کردیم. علاوه بر این، با تلاش زیاد بچه‌ها موقعیت‌های زیادی خلق کردیم و آنها توانستند برنامه‌های ما را در زمین به‌خوبی پیاده کنند. 

وی در ادامه در پاسخ به ‌این‌که چطور مانع حملات متعدد سپیدرود رشت شدند، تاکیدکرد: به هر حال ما سعی کردیم که در میانه میدان، بازی را به کنترل خود در آوریم و در این کار به‌خوبی عمل کردیم. علاوه بر این مدافعان ما در روزی که تقریبا بی‌اشتباه بودند خوبی ضربات سر خوبی را می‌زدند و از موقعیت‌های سپیدرود جلوگیری کردند. البته در خط هجومی هم خیلی خوب عمل کردیم و سعی کردیم از روی ضد حملات، خطرساز شویم. در پیاده کردن این برنامه خیلی خوب بودیم ولی در زدن ضربات نهایی، بچه‌های ما تمرکز خود را از دست می‌دادند و بهژراحتی توپ را از دست می‌دادند. اگر این اتفاق رخ نمی‌داد مطمئنا ما می‌توانستیم گل‌های بیشتری به ثمر برسانیم. اما باز هم از بچه‌ها تشکر می‌کنم که به‌خوبی باعث کسب 3 امتیاز با ارزش شدند.

سرمربی ایرانجوان در مورد محمد طارمی و چند پسته بودن وی تاکید کرد: محمد بازیکن خوبی است و قابلیت‌های زیادی دارد. علاوه بر این هوش بالایی هم دارد و قبلا هم دفاع بازی کرده بود و مطمئنا می‌تواند در چهار پست دیگر هم بازی کند. اما پست دفاع آخر، بهترین پست برای این بازیکن است که به‌خوبی در این پست انجام وظیفه می‌کند. امیدوارم این بازیکن روز به روز بهتر شود.
مفتخر در پایان گفت‌وگو در مورد دو بازی پایانی نیم‌فصل اول مسابقات با بیان این‌که ما بازی به بازی برنامه‌ریزی خود را انجام می‌دهیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم که در کرج هم بتوانیم بازی خوبی به نمایش بگذاریم و به کسب بهترین امتیاز ممکن، به رده‌های بالای جدول صعود کنیم.
بهترین بازیکن زمین: حجت اسلامی؛ اسلامی دو گل هوشیارانه به ثمر رساند تا مرد اول میدان لقب بگیرد اما حسن شوشتری در خط هافبک ایرانجوان یک عنصر کاملا دونده و فداکار برای تیمش بود. شوشتری از جمله غیر بومی‌های با اخلاقی است که در مدت حضورش برای ایرانجوان مفید بازی کرده است. مهدی قایدی نشان داد می‌خواهد روند خوب خودش را ادامه دهد و با تکنیک ناب خود همه را به وجد آورد هم از خوب‌های میدان بود. ضمن آن‌که رامین دهقانی بی سر و صدا یک مدافع چپ بدون اشتباه برای تیمش بود.  
همچنین در دیگر بازی‌ این هفته، تیم پارس جم در انزلی به مصاف ملوان رفت و با وجود این‌که با یک گل از این تیم پیش بود، در دقیقه 92 گل تساوی را دریافت کرد و بازی با نتیجه 1-1 به پایان رسید.
شرح بازی تیم: فوتبال ملوان بندر انزلی در نیمه اول این دیدار برتری محسوسی نسبت به تیم میهمان داشت و در دقایق 26 و 38  و 45 سه بار بر روی دروازه پارس جم جنوبی خطر‌ساز شد اما در نهایت دو تیم با تساوی بدون گل وارد رختکن شدند.
با شروع نیمه دوم باز هم این تیم فوتبال ملوان بندرانزلی بود که میل بیشتری نسبت به تیم میهمان برای گلزنی داشت و یاسر وکیلی بازیکن ریز نقش تیم فوتبال ملوان در دقیقه 65 بازی در بهترین موقعیت ممکن، توپ را از نزدیکی نقطه پنالتی به آسمان کوبید تا آه از نهاد تماشاگران حاضر در ورزشگاه برخیزد اما دقایقی بعد از این موقعیت تیم فوتبال ملوان، این تیم فوتبال پارس جم بود که از روی سماجت علی نظری و حرکت بسیار دیدنی محمد حسین مهرآزما به گل برتری رسید تا سکوتی محض بر ورزشگاه حاکم شود (مهر آزما به احترام هواداران تیم فوتبال ملوان بعد از به ثمر رساند گل خوشحالی نکرد، وی حتی بعد از این‌که در دقیقه 75 از زمین بازی خارج شد ابتدا به سمت نیمکت ملوان رفت با محمد مایلی کهن دست داد.)

اما این پایان کار نبود و ملوان که تاکنون در خانه شکست نخورده بود برای جبران گل خورده با اضافه کردن حسین قنبری و احمد آهی به خط حمله خود سر تا پا حمله شد تا در واپسین ثانیه‌های بازی از روی ارسال زیبای حسین قنبری بازیکن خوش تکنیک تیم فوتبال ملوان مدافعان تیم فوتبال پارس جنوبی بر روی احمد آهی مرتکب خطا شدند و داور نقطه پنالتی را نشان داد و مهیار زحمتکش این توپ را به گل تساوی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی تبدیل کند.
اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم فوتبال پارس جنوبی نسبت به این تصمیم داور به‌شدت معترض بودند. حسین مهر‌آزما از تیم پارس جنوبی و سید احمد آهی از تیم فوتبال ملوان از جمله بازیکنان تاثیر‌گذار این بازی بودند. پارس جنوبی جم نیز با این تساوی 24 امتیازی شد و به‌دلیل تفاضل گل پایین‌تر در رده ششم جدول رده‌بندی قرار گرفت.

در ادامه این گزارش به سراغ سرمربی پارس جم رفتیم. مهدی تارتار در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که ما در برابر تیمی قرار گرفتیم که تا حالا در بازی‌های خانگی شکست نخورده بود، گفت: ملوان یکی از تیم‌های ریشه‌دار ایران است و سال‌ها در لیگ برتر بازی کرده است. تیم ما، تیم نوپایی است و فکر می‌کنم در این بازی عملکرد خوبی داشتیم و اگر داور در دقیقه 92، با سوت اشتباه خود نقطه پنالتی را نشان نمی‌داد، ما بی‌شک برنده این جدال سخت بودیم. به هر حال این طبیعت فوتبال است و اشتباه داوری باعث شد ما دو امتیاز با ارزش را از دست بدهیم. اگر برنده این بازی شده بودیم، الان در جدول وضعیت بهتری داشتیم و به صدر نزدیک‌تر می‌شدیم. بچه‌ها در نیمه اول نتوانستند برنامه‌های ما را در زمین پیاده کنند و بازی خوبی به نمایش نگذاشتند ولی در نیمه دوم به طور کامل بازی تحت کنترل ما بود و توانستیم یک گل نیز به ثمر برسانیم. ما از گل خود محافظت کردیم ولی اشتباه داور همه چیز را تغییر داد. در کل داور به غیر از آن صحنه، قضاوت خیلی خوبی داشت.

وی در مورد برنامه‌هایش برای دو بازی پایانی نیم فصل اول تاکید کرد: برنامه‌هایمان برای این دو بازی حساس این است که حداقل چهار امتیاز و یا شش امتیاز کامل را کسب کنیم تا با خیال آسوده‌تری نیم فصل را به اتمام برسانیم. البته ما باید در برخی از پست‌ها، تقویت شویم تا بتوانیم در نیم فصل دوم یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر باشیم.
وی در پایان و در مورد خط حمله پارس جنوبی و انتقاداتی که به این خط می‌شود، خاطرنشان کرد: به هر بعد از هفته دهم مسابقات، ما توانستیم در پنج بازی اخیر، حدود هفت گل به ثمر رساندیم و تا حدودی مشکلات خط حمله‌مان را برطرف کردیم اما شما ببینید مثلا تیم ملی ایران که تیم اول آسیا است، در بازی‌های گذشته یا 0-0 کرده یا 1-0 برنده شده است. این آمار نشان می‌دهد که تیم ملی در ساختار دفاعی، عملکرد خوبی داشته است. بالاخره ما هم سعی می‌کنیم از تیم ملی کشورمان الگو‌برداری کنیم اما این بدین معنی نیست که فقط به فکر دفاع کردن و گل نخوردن باشیم بلکه می‌خواهیم بازی خوبی هم به نمایش بگذاریم. به هر حال ما سعی می‌کنیم که مشکلات این خط را به‌طور کامل برطرف کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: