bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۱ - ۲۸ تير ۱۳۹۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر
با تشکیل بانک جامع اطلاعات قرآنی استان بوشهر ظرفیت های قرآنی شهرستان های این استان به تفکیک مشخص و نیاز سنجی هر شهرستان برای فعالیت های قرآنی راحت تر از قبل انجام می شود.
بامداد24:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: بانک جامع اطلاعات قرآنی این استان درقالب فعالیت های شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی این استان ایجاد می شود.

حمیده ماحوزی افزود: با تشکیل بانک اطلاعاتی یاد شده فعالیت های قرآنی حوزه های مختلف ساماندهی و وظیفه هر نهاد و دستگاه برای انجام فعالیت قرآنی به نحو مطلوبی مشخص خواهد شد. 

وی تصریح کرد: با تشکیل بانک جامع اطلاعات قرآنی استان بوشهر ظرفیت های قرآنی شهرستان های این استان به تفکیک مشخص و نیاز سنجی هر شهرستان برای فعالیت های قرآنی راحت تر از قبل انجام می شود. 

ماحوزی گفت: از دیگر مزیت های این طرح ساماندهی فعالان قرآنی برای خدمات دهی مطلوب به این قشر فرهنگی است. 

وی با اشاره به کارکرد بسیار مطلوب شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان بوشهر ادامه داد: از زمان شروع فعالیت های این شورا، دستور العمل های ابلاغی منشور توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به ائمه جمعه، فرمانداران و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان بطور منظم ارسال شده است. 

ماحوزی اضافه کرد: اجرایی شدن طرح پژوهشی آسیب شناسی، ظرفیت شناسی و استعداد یابی فعالیت های قرآنی استان بوشهر توسط کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی شورای توسعه فعالیت های قرآن نیز از اقدامات صورت گرفته است. 

وی با اشاره به آغاز طرح تدوین نقشه و سند جامع راهبردی توسعه قرآنی استان بوشهر تصریح کرد: بررسی طرح های مناسب ارسالی از کمیسیون های شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی و همچنین اتحادیه های قرآنی استان بوشهر به منظور اجرا نیز در دست اقدام است.

ماحوزی بیان کرد: فرایند تدوین نقشه و سند جامعه راهبردی توسعه قرآنی استان بوشهر از دیگر فعالیت های در دست اقدام شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی این استان است.

مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان بوشهر ادامه داد: اجرای طرح انتخاب روزی به نام قرآن در استان و تسری آن در سطح ملی و بین المللی نیز در حال شکل گیری است. 

شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان بوشهر به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، نایب رییسی استاندار و دبیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تشکیل شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: