bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۵۹۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۵
عباس طبیب‌نژاد در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
دریانوردان پارس جنوبی پس از گذشت دو سال بار دیگر توانست در مسابقات لیگ برتر به مقام قهرمانی برسد. با وجود این مثل همیشه برادران طبیب‌نژاد در کسب این قهرمانی نقش پر رنگی داشتند.
وضعیت فوتبال ساحلی در استان فاجعه استبامدادجنوب- علی پورتنگستانی:
دریانوردان پارس جنوبی پس از گذشت دو سال بار دیگر توانست در مسابقات لیگ برتر به مقام قهرمانی برسد. با وجود این مثل همیشه برادران طبیب‌نژاد در کسب این قهرمانی نقش پر رنگی داشتند. البته آنها در این مسیر سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشتند ولی در نهایت به هدف خود رسیدند. به همین دلیل امروز به سراغ سرمربی این تیم، عباس طبیب‌نژاد رفتیم. وی در گفت‌‌وگو با ما در مورد تیم دریانوردان، موج گناوه، تیم‌های پایه و ... حرف زد که در زیر می‌توانید آنها را بخوانید.

عباس طبیب‌نژاد در گفت‌وگو با بامداد جنوب گفت: ما با توجه به این‌که سال آینده در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا و لیگ برتر ایران حضور داریم، کار سختی در پیش‌رو داریم. ما باید تدارک بیشتری برای این مسابقات ببینیم و باید بازیکنان فصل گذشته را حفظ کنیم. البته این احتمال وجود دارد که یک یا دو بازیکن در صورت نیاز جذب کنیم. در هر صورت مهم‌ترین مساله این است که باید به موقع تمرینات خود را شروع کنیم و بدنسازی و برنامه‌ریزی خوبی انجام دهیم تا در شروع مسابقات، تیم آماده‌ای در اختیار داشته باشیم. سال گذشته همین مسائل باعث شد که قبل از این‌که تیم به خود بیایند، ما امتیازات لازم را کسب کرده بودیم و در نیم فصل اول قهرمان شویم. در نهایت، دو هفته مانده به پایان لیگ، ما قهرمان مسابقات شدیم و فکر کنم این قهرمانی به دل همه چسبید. به همین دلایل ما باید قبل از شروع فصل جدید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم تا در ادامه به مشکل برنخوریم.

وی در مورد سقوط موج گناوه به لیگ دسته یک و کم شدن سهمیه بوشهر در لیگ برتر با بیان این‌که اتفاق تلخی بود، یادآور شد: ما در استان بوشهر هستیم و هر سهمیه‌ای که از دست برود، ضربه سختی بر پیکر فوتبال ساحلی بوشهر وارد می‌شود. شرایط گناوه به شکلی است که درست است از نظر شرایط مالی وضعیت خوبی ندارند ولی باید به هر حال وظایف خود را انجام دهند. ما هم حدود شش سال شرایط تیم گناوه‌ای را در لیگ برتر داشتیم ولی کار خود را انجام می‌دادیم و سعی می‌کردیم با پیروزی و کسب مقام قهرمانی، منابع مالی را جذب کنیم. هیچ چیزی بدون هزینه دادن و کار کردن به‌دست نمی‌آید و در فوتبال ساحلی هم جذب بازیکن خیلی سخت است و به همین دلیل باید بیشتر در این مسائل کار کنیم.
فصل گذشته، تعطیلات زیادی در تقویم لیگ برتر فوتبال ساحلی وجود داشت که یکی از عوامل آن اردوهای تیم ملی بود. سرمربی دریانوردان در این مورد تاکید کرد: در تیم ما پنج بازیکن ملی‌پوش وجود دارد و به همین دلیل کار ما از بقیه تیم‌ها بسیار سخت‌تر است. علاوه بر این نوع سیستم ما با تیم ملی تفاوت دارد به همین دلیل باید بیشتر کار کنیم تا بتوانیم تاکتیک‌های مورد نظرمان را پیاده کنیم. سیستم ما 1-3 است و تیم‌های از این سیستم استفاده می‌کنند که بازیکنان تکنیکی داشته باشند. ولی تیم ملی با سیستم 2-2 بازی می‌کند و همین مساله کار را برای ما سخت می‌کند و ما هم به هیچ وجه سیستم 2-2 بازی را قبول نداریم. در نهایت تیم ملی ارجحیت دارد و ما اگر لیگی را درست می‌کنیم فقط و فقط برای قوی‌تر کردن تیم ملی کشورمان است. ولی نظر من این است که تیم ملی باید پوست‌اندازی شود و از دیگر تیم‌های لیگ برتر هم بازیکن بگیرد، چراکه اگر فقط با یک تیم ثابت به مسابقات برویم در آینده دچار مشکل می‌شویم و جایگزینی این بازیکنان سخت می‌شود.

طبیب‌نژاد در مورد تیم‌های پایه دریانوردان و جذب بازیکن از این تیم‌ها، گفت: خوشبختانه از سال 90 تیم نوجوانان باشگاه را ایجاد کردیم که حاصل این کار، دعوت از سه بازیکن دریانوردان به تیم ملی بود به اسامی محمد‌جواد خسروی، علی میرشکاری و محمد معصومی که این می‌تواند امتیاز مثبتی برای تیم ما باشد. در نهایت ما باید بیشتر از این سرمایه‌گذاری کنیم. با وجود این، فوتبال ساحلی رشت‌ بسیار سختی است که چند درجه از فوتبال چمنی و فوتسال دشوارتر است. در این رشته توپ در اختیار بازیکن نیست و بازیکن باید قبل از این‌که توپ به زمین بیفتد، آن را تصاحب کند. در این رشته باید بازیکنان تکنیکی جذب شوند و بازیکنان معمولی نمی‌توانند در این رشته موفقیتی کسب کند. حتی مهدی قائدی که الان شاه‌مهره ایرانجوان است، تنها بازیکنی بود که به‌راحتی توانست در زمین ساحلی بازی کند.

وی در ادامه و در مورد دیگر تیم‌های فوتبال ساحلی استان و وضعیت آنها خاطرنشان کرد: متاسفانه فوتبال ساحلی در بوشهر به آن صورت که پیش‌بینی می‌شد، گسترش پیدا نکرده است. در استان ما فقط شهرستان‌های خورموج، گناوه و بوشهر در این رشته فعالیت می‌کنند و این مساله، برای استانی که بیشترین مرز آبی با خلیج فارس دارد، فاجعه است. ما از ماسه‌های کنار دریا استفاده بسیار کمی داریم ولی امیدوارم یک روزی مسوولان به چیزی که ما داریم، توجه‌ بیشتری کنند. وقتی دریانووردان در مسابقات کشوری قهرمان می‌شود، باید از سوی ممسوولان تشویق شود که متاسفانه چنین اتفاقی به هیچ عنوان رخ نمی‌دهد. آنها توانسته‌اند مساله مالی باشگاه را حل کنند و مساله معنوی هنوز حل نشده است. ما می‌بینیم که به خاطر یک قهرمانی کمرنگ، تمام شهر پر از بنر می‌شود ولی هیچ توجه‌ای به قهرمانی دریانوردان در لیگ برتر نمی‌شود. این مسائل بازیکنان ما را تحت شعاع خود قرار می‌دهد. وقتی بازیکن ببیند که هیچ نگاهی به او نمی‌شود از نظر انگیزشی بسیار افت می‌کند. حرف من این است که آنها باید به ما کمک کنند.
عباس طبیب‌نژاد در پایان و در واکنش به حرف‌های عجیب مجری برنامه سکو که گفته بود که خطاب به وی گفته بود دلبوسکه عوض می‌شود، گفت: من می‌خواهم از آقای مجری بپرسم که آیا دلبوسکه هم بازیکن را از 12 سالگی پرورش داده است؟ آیا دلبوسکه با فقر تیم را قهرمان کرده است؟ آیا این آقا تیمش را با چنگ و دندان برای قهرمانی حفظ کرده است؟ در صورتی که اصلا شرایط ما با ایشان خیلی تفاوت دارد. ما این تیم را به‌وجود آورده‌ایم. تیمی که پایه‌ریزی‌‌اش از سال 81 شروع شده و در سال 87 ثمر داده است. هیچ چیزی به خودی خود به وجود نمی‌آید. این‌که در این سال‌ها یک پای قهرمانی در لیگ برتر باشیم کار هر کس و هر تیمی نیست. ما برای این تیم تلاش زیادی کرده‌ایم و بازیکنان بزرگی را به فوتبال ساحلی کشور معرفی کرده‌ایم.

نام:
ایمیل:
* نظر: