bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۶۵۹
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۴ - ۱۳ دی ۱۳۹۵
مالک باشگاه شاهین بوشهر در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
حدود دو سال است که شهرداری بوشهر با تیمی به نام شاهین شهرداری بوشهر در مسابقات لیگ دسته‌2 تیمداری می‌کند ولی تا به اینجا نتوانسته است کار خاصی انجام دهد. در واقع در دو سال گذشته تیم شاهین چهار بار مربی خود را تغییر داده است و این را برای تیمی که سرمایه خوبی دارد اصلا اتفاق خوبی نیست.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی:
حدود دو سال است که شهرداری بوشهر با تیمی به نام شاهین شهرداری بوشهر در مسابقات لیگ دسته‌2 تیمداری می‌کند ولی تا به اینجا نتوانسته است کار خاصی انجام دهد. در واقع در دو سال گذشته تیم شاهین چهار بار مربی خود را تغییر داده است و این را برای تیمی که سرمایه خوبی دارد اصلا اتفاق خوبی نیست. در این میان یک نفر هست که با وجود این‌که سال‌‌ها برای تیم شاهین زحمت کشیده و در واقعا مالک اصلی باشگاه شاهین است مورد بی‌مهری قرار گرفته است. علیرضا نعمتی در این چند روز طی بیانیه‌ای دلیل نتایج بد شاهین، را استفاده حرام مسوولان تیم از برند شاهین دانسته است. در همین خصوص ما با وی ارتباط برقرار کردیم تا در این مورد اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

علیرضا نعمتی در ابتدای گفت‌و‌گو با اشاره به چک‌های برگشتی در زمان مدیریت آقای کنگانی گفت: بنده به‌عنوان مالک شاهین در سال 1389، کمک زیادی به این باشگاه کردم. یکی از این کمک‌ها، گرفتن وام برای باشگاه در دوره مدیریت آقای کنگانی بود که از بانک صادرات 50 میلیون تومان گرفتیم. البته این وام طی 45 روز تسویه شد. در همان سال، پس از رفت آقای یاوری، حمید استیلی سرمربی شاهین بوشهر شد. آقای کنگانی باز هم از من خواست که دو وام از بانک‌های سپه و صادرات بگیریم و قول داد مثل بار قبل، قبل از پایان زمان مشخص شده، پول را به بانک برگرداند و ما هم این وام را گرفتیم و البته سند مسکونی خود را در بانک سپه برای 250 میلیون تومان گرو گذاشتم و از صادرات هم 200 میلیون گرفتیم. متاسفانه به دلایلی این پول پس از سه ما تسویه نشد و کار تا جایی پیش رفت بانک سپه می‌خواست خانه به مزایده بگذارد. البته بعدها از طریق پارس جنوبی، آقای کنگانی صاحب یک میلیارد تومان شد. من به ایشان گوشزد که این بهترین فرصت است که بدهی بانک‌ها را بدهیم اما وی این کار را انجام نداد و گفت که در آینده این کار را خواهیم کرد. حتی آیت‌الله صفایی هم چنین پیشنهادی به آقای کنگانی داد ولی وی به حرف‌های ایشان هم توجه نکرد و یک میلیارد را بین بازیکنان تقسیم کرد. که در نهایت این مسائل باعث شد که آقای کنگانی و حمید استیلی از اینجا رفتند. 

وی افزود: من هم مجبور شدم خانه‌ام را بفروشم تا پول هر دو بانک را بدهم که نامه آن هم موجود است. وقتی افراشته به تیم آمد، او هم کار خاصی نکرد و چنان بدهی‌ زیادی بالا آورد که باشگاه شاهین شهرداری به لیگ دسته یک سقوط کرد. افراشته باز هم به مدیران وقت شاهین گفته که تیم را با چهار میلیارد ببندند که این اتفاق افتاد ولی باز هم شاهین بدهی به بار آورد. این اتفاق باعث شد که تیم به مزایده گذاشته شود و ما تیم را تحویل گرفتیم اما مربی و بازیکنان اصلی از تیم جدا شدند. این مسائل چنان پرونده‌هایی در کمیته انضباطی به بار آورده بود که باعث شد به لیگ 2 سقوط کنیم و پس از آن به لیگ دسته 3 سقوط کردیم. البته در لیگ 3 با مشکلاتی مواجه شدیم ولی کسانی که از پشت به شاهین خیانت کردند، برای این‌که پست و مقامشان از دست نرود از فدراسیون خواستند که شاهین در لیگ سه بازی کند. ما باز هم با قول و وعده مسوولان باشگاه شروع کردیم ولی وقتی ادامه دادیم، دیدیم که آنها زیر تعهد خود زدند ولی به هر روی لیگ سه را به هر شکل بود به پایان رساندیم. 
مالک اصلی باشگاه شاهین بوشهر در ادامه و در مورد انتقال برند شاهین به شهرداری یادآور شد: وقتی استاندار جدید در دولت جدید به بوشهر آمد با او جلسه برگزار کردیم که وی در آن جلسه اعلام کرد به باشگاه شاهین کمک می‌کند. آقای جمیری نماینده مجلس وقت (که جای دارد از او تشکر کنم)، برای ما وقتی گرفت که با آقای گودرزی، وزیر ورزش و جوانان صحبت کنیم. ما با وی صحت کردیم و گفتیم که تمام دارایی‌مان را برای باشگاه داده‌ایم ولی هنوز بدهی ها صاف نشده است. آقا گودرزی اعلام کرد که 200 میلیون می‌دهم ولی من این پیشنهاد را قبول نکردم و گفتم که حدود یک میلیارد برای این باشگاه پول داده‌ام. وی تا سقف 400 میلیون تومان پیشنهاد کرد اما من قبول نکردم. 

نعمتی در این مورد تصریح کرد: پس از مدتی استاندار شبانه، اعضای شورای شهر را به استانداری فرا خواند و مصوبه‌ای به آنها داده بود و از آنها خواسته بود آن مصوبه را امضا کنند. این حرف‌های که می‌زنم از زبان اعضای شهر است و حتی خود آنها از این مصوبه خبر نداشتند. در نهایت اعضای شهر هم این مصوبه را امضا کردند. در این مصوبه آمده بود که استاندار می‌خواهد به شاهین جان تازه‌ای بدهد. یکی از کسانی که مخالف سر سخت این مصوبه بود، آقای قادریان بود که حتی در این جلسه شرکت هم نکرده بود. بعد از مدتی که اعضای شورا آن مصوبه را امضا کرده بودند، یکی پس از دیگری از کار خود پشیمان شدند که چرا این مصوبه را امضا کرده‌اند آن هم در صورتی که مالک شاهین، آقای نعمتی است. حرف‌های من، حرف اعضای شورای شهر است. حتی یکی از اعضای شهر که خانم بود گفت که واقعا پشیمان است و باعث و بانی این کار آقای برزگرزاده است و وی ما را به جلسه استانداری کشاند. بعد از مدتی بنده در جلسه اعضای شورا حضور پیدا کردم. البته شهردار بوشهر در این جلسه حضور داشت. در این جسله، هم به آنها تذکر دادم و هم گفتم که ما اگر ادعای مسلمانی می‌کنیم نباید حق‌ دیگری را بخوریم. نباید از برندی که زندگی خود را روی آن گذاشته‌ام و طبق حکم قوه قضائیه، مالک قانونی باشگاه من هستم، شما استفاده کنید. اگر آنها می‌خواستند شاهین را زنده کنند، می‌بایستی تمام امکاناتی که در اختیار من بود را تحویل می‌گرفتند و شاهین اصلی را احیا می‌کردند، چراکه در این صورت کمیته انضباطی به آنها فرصت می‌داد بدهی‌های باشگاه پرداخت را کنند تا هیچ‌گونه آه و ناله زن و بچه‌ من به‌دنبال این تیمی که آنها درست کردند نباشد. 

وی تاکید کرد: متاسفانه من به آقای میگلی‌نژاد و اعضای شورا تاکید کردم بار کج به سر منزل نمی‌رسد. قدم‌های که شما در این راه بر‌می‌‌دارید، قدم‌های کج است. تیمی که شهرداری اداره می‌کند، بدون این‌که به نام شاهین در سازمان لیگ ثبت شود با نام شاهین در مسابقات بازی می‌کند. این در حالی است که آقای بهروان در رسانه‌ها اعلام کرد که این کار غیر قانونی است، چراکه مالک اصلی باشگاه فرد دیگری است و شاهین بوشهر فقط یکی است و شهرداری می‌تواند با نام شهرداری در مسابقات شرکت کند ولی نمی‌توان از برند دیگری بدون مجوز مالک آن باشگاه استفاده کند. این قانون در آیین‌‌نامه فوتبال کشور و فیفا هم وجود دارد. این صحبت‌ها را در جلسه اعضای شورا نیز مطرح کردم ولی متاسفانه گوش شنوایی نبود که حرف‌های مرا به جان بخرد. در این دو سالی که شهرداری 5 میلیارد تومان هزینه کرده، تا به الان هیچ کدام از بدهی‌های شاهین بوشهر را پرداخت نکرده است ولی از کلمه شاهین در استادیوم شهید بهشتی و جاهای دیگر استفاده می‌کنند. جدا از این، این افراد آرم شاهین را طوری تغییر داده‌اند که مردم بگویند که هم شاهین هست و هم نیست.

 استاندار، شهردار و شورای شهر می‌گویند که شاهین را احیا کرده‌اند ولی سازمان لیگ این تیم را با نام شهرداری بوشهر معرفی کرده‌اند. من در زمین شاهین به اعضای شاهین رای دادم ولی سوال من از آنها این است که آیا پس از این‌که بر سر پست و مقام نشستند، شاهین را فراموش کرده‌اند؟ و بسیاری چیزی‌های دیگر، از این دل پر درد هر چیزی که بگویم کم است. حرف من به آقای استاندارد، آقای شهردار و اعضای شورای شهر این است که آنها؛ هم در این دنیا و هم در آن دنیا بدهکار شخص بنده خواهند بود و خانواده‌ام هیچ وقت شما را حلال نخواهد کرد. به انتظار حکم خدا می‌نشینم، چراکه حکمی بالاتر از آن نیست و من مطمئنم که خدا، من و خانواده‌ام را به حقمان می‌رساند. 
علیرضا نعمتی در پایان گفت‌وگو با بیان این‌که از همه دوستان، پیشکوتان و هواداران خوب باشگاه شاهین می‌خواهم که فقط کمله شاهین 1329 را مد نظر داشته باشند و با شهرداری بوشهر که با نام شاهین در مسابقات شرکت می‌کند، ارتباط برقرار نکنند، گفت: از آنها می‌خواهم که از مسوولان بخواهند دست از این همه برداشتن پول از بیت‌المال بردارند و حق کسی را نخورند. جایگاه ابدی همه انسان‌ها، جایگاهی تنگ و تاریک به قبر است. از خداوند می‌خواهم که در وهله‌ اول استاندار، شهردار و اعضای شورا شهر را به راه راست هدایت کند. حرف آخر من به آنها این است که آوردن مربی‌های مختلف، تا زمانی که مرا راضی نکنند، هیچ نتیجه‌ایی در بر نخواهد داشت و جایگاه شاهین همین می‌ماند.
ما سخنان آقای نعمتی را منتشر می‌کنیم اما از آقای شهردار، محمد دمشقی مدیرعامل تیم شاهین شهرداری و کسانی که در این حوزه فعال بوده‌اند درخواست داریم پاسخ خود به این اظهارات را برای درج در روزنامه ارسال کنند.
آقایان مسوول، بار کج به مقصد نمی‌رسد
نام:
ایمیل:
* نظر: