bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۱۳ دی ۱۳۹۵
مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: زمین‌لرزه‌های استان بوشهر تا کنون خسارت جزئی اما تلفات جانی گزارش نشده است
زمین‌لرزه‌های استان بوشهر تلفاتی نداشته استقاسم قائدی اظهار داشت: از بامداد امروز شاهد وقوع 11 زمین‌لرزه در استان بوشهر هستیم که مرکز این زمین‌لرزه‌ها شبانکاره بوده است که بزرگترین زلزله دارای شدت ۴.۷ ریشتر بود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون گزارشی از خسارات این زمین‌لرزه‌ها نداشته‌ایم و نیروهای امدادی و اکیپ‌های مختلف نیز در منطقه حضور دارند و در حالت آماده‌باش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر همچنین از اعزام اکیپ‌های امدادگر و اورژانس به محل وقوع زلزله در شبانکاره خبر داد و افزود: امکانات و تجهیزات لازم در منطقه مستقر شده است تا در صورت نیاز وارد عمل شوند.

وی گفت: به منظور بررسی ابعاد این زمین‌لرزه و خسارات احتمالی، اکیپ‌های فنی بنیاد مسکن به مناطق زلزله‌زده در شبانکاره دشتستان اعزام شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، اهالی شهرستان‌های دشتستان و گناوه بامداد روز دوشنبه را همراه با لرزش‌های متعدد به صبح رساندند و هفت زمین‌لرزه بالای سه ریشتر را طی ۴۵ دقیقه داشتند.

اولین زلزله ساعت سه و ۵۹ دقیقه بامداد منطقه شبانکاره را در موقعیت جغرافیایی ۲۹.۵۵ شمالی و ۵۰.۹۱ شرقی و عمق ۱۶ کیلومتری زمین با شدت ۴.۴ ریشتر لرزاند.

بعد از این زمین‌لرزه، زلزله‌ها به فاصله زمانی خیلی کم به وقوع پیوست که به ترتیب دارای شدت ۳.۸ ، ۴.۱ ، ۴.۷ ، ۳.۱ ، ۲.۲ ، ۳ ، ۲.۸ و ۲.۶ بودند.

بزرگترین زمین‌لرزه بامداد امروز شبانکاره دارای شدت ۴.۷ ریشتر بود که ساعت چهار و ۱۲ دقیقه بامداد در موقعیت جغرافیایی ۲۹.۵۷ شمالی و ۵۰.۹۶ شرقی در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.
برچسب ها: زلزله ، شبانکاره ، خسارت
نام:
ایمیل:
* نظر: