bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۶۹۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۵ - ۱۵ دی ۱۳۹۵
دیدن دختر جوانی که گفتند یک سال است بخاطر عقرب زدگی خانه نشین شده، ماجرای دردناکی است. اتاقی ساده با تختخواب آبی رنگ، یک کوه داروی دیالیز و نگاه مبهم، تمام قصه این روزهای رقیه ۱۹ ساله از روستای تنگ ارم شهرستان بوشهر است.
دیدن دختر جوانی که گفتند یک سال است بخاطر عقرب زدگی خانه نشین شده، ماجرای دردناکی است. اتاقی ساده با تختخواب آبی رنگ، یک کوه داروی دیالیز و نگاه مبهم، تمام قصه این روزهای رقیه ۱۹ ساله از روستای تنگ ارم شهرستان بوشهر است. دختری که یک سال پیش ظاهراً عقرب او را نیش زده است. او را به بهداری می برند. سه آمپول به او می زنند که حالش بدتر می شود. کار او به بیمارستان برازجان می کشد. آنجا می گویند مار او را نیش زده است. باز هم مداوای بی اثر که نتیجه اش بدتر شدن حال رقیه می شود. از هوش می رود و چشمش را که باز می کند، پزشک های شیرازی را بالای سرش می بیند. به رقیه می گویند؛ تو را عقرب نیش زده و آمپول های اشتباه به شما تزریق شده. همین! به همین سادگی او مجبور است روزی چهار بار در اتاق بنشیند و شاهد قطره قطره دارویی باشد که شاید روزی دست از سر او بردارند. رقیهش تاوان نبود پادزهر و تشخیص نادرست را می دهد. در آمد خانواده هم چند گوسفند و ماهی ۸۰ هزار تومان که بهزیستی به آنها کمک می کند. حالا پدر و پسر خانواده مجبورند هم با بیماری رقیه مبارزه کنند، هم با فقر
عکس: محمود صادقی

داستان رقیه تنگ ارمی
تنها منبع درآمد خانواده رقیه در حال حاضر کمک هزینه ای است که بهزیستی ماهیانه متقبل می شود، ماهی 80 هزار تومان
داستان رقیه تنگ ارمی
پدر رقیه از کارافتاده است. مادرش خانه دار و برادرش هم که برای مراقبت از رقیه خانه نشین شده است. تمام خانواده درگیر مشکل ناخواسته رقیه شده اند.

داستان رقیه تنگ ارمی
خانواده رقیه بدلیل نداشتن آگاهی، تازه یک ماه است که از قصور پزشکان در روند درمان رقیه شکایت کرده اند و با مراجعه به سازمان نظام پزشکی گفته اند تازه یک ماه از درخواستت گذشته خودمان خبرت می کنیم و دیگر هیچ....
داستان رقیه تنگ ارمی
برادر رقیه آزمایش خواهرش را نزد دکتر برازجان برده بود و به او گفته بودند کلیه‌های رقیه عفونت کرده و باید بستری شود

داستان رقیه تنگ ارمی
با وجود تمام زحمات و مشکلاتی که بردوش خواهر رقیه است، از او می‌پرسم خسته نمی‌شوی با قاطعیت و بدون هیچ تردیدی می‌گوید نه.
داستان رقیه تنگ ارمی
رقیه روزی چهار بار در خانه دیالیز می‌شود. 6 صبح، 12 ظهر، 6 عصر و 12 شب.


برچسب ها: جامعه ، سلامت ، رقیه ، بوشهر ، آمپول
نام:
ایمیل:
* نظر: