bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۴ - ۱۷ دی ۱۳۹۵
وضعیت تاسف‌بار نمایندگان بوشهر در لیگ سه؛
سال گذشته همین روزها بود که ما چهار تیم در لیگ دسته 2 کشور داشتیم. تیم‌هایی که از نظر شرایط و مسائل مالی تفاوت زیادی داشتند. همین مسائل باعث شد که دو تیم از آنها، به لیگ دسته‌3 سقوط کنند.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی:
سال گذشته همین روزها بود که ما چهار تیم در لیگ دسته 2 کشور داشتیم. تیم‌هایی که از نظر شرایط و مسائل مالی تفاوت زیادی داشتند. همین مسائل باعث شد که دو تیم از آنها، به لیگ دسته‌3 سقوط کنند. کارگر بنه‌گز و پرسپولیس گناوه تیم‌هایی بودند که به‌دلیل شرایط مالی بد نتوانسته در لیگ دو کشور دوام بیاورند و به لیگ دسته 3 سقوط کردند. ولی مساله اصلی تازه از همین جا شروع می‌شود. یک ماه پیش بود که گزارشی در مورد کارگر بنه‌گز نوشتیم که سرمربی این تیم در آن گزارش عنوان کرده بود «اگر کسی نخواهد از این تیم حمایت کند، قطعا امتیاز کاگر برای فروش گذاشته می‌شود». اتفاقی که متاسفانه روز چهارشنبه این اتفاق افتاد و امتیاز این تیم روستایی بعد از سال‌ها تلاش برای به موفقیت رسیدن، در خواب زمستانی برخی‌ها که ادعای فوتبال‌شناسی می‌کنند، به شرکت خوشه طلایی ساوه واگذار شد البته به مدت یک سال. شاید در اینجا باید یک خسته نباشید ویژه به آن مسوولی بگوییم که از دست مراجعه مسوولان کارگر خسته شده بود و حالا می‌تواند به‌راحتی روی صندلی‌اش بنشیند.

علی عالی‌نژاد، مدیر عامل این باشگاه صحبت‌های کرده است که خواندن آنها خالی از لطف نیست، وی گفت: پس از 24 سال تیمداری و آن هم با هزینه های شخصی دیگر توانی برای ادامه کار نداشتیم تا این‌که به ناچار برای سوخته نشدن سهمیه استان آن را به شرکت یاد شده واگذار کردیم. پس از مشورت با جمع زیادی از اهالی فوتبال تصمیم به واگذاری تیم به‌صورت امانتی گرفته شد و امیدواریم در طول یکسال پیش رو با پیدا شدن یک حامی مالی مناسب زمینه بازگشت تیم و شور و شوق فوتبالی هواداران تیم کارگر بنه گز به استان بوشهر فراهم شود. در صورت شرکت نکردن در بازی‌ها نیز علاوه بر از بین رفتن سهمیه استان باید کار خود را در دو رده پایین‌تر یعنی در زیر گروه لیگ استان از سر می‌گرفتیم و همین امر باعث شد تا تیم را به‌صورت امانی واگذار کنیم.
وی تاکید کرد: با این حال فعالیت مجموعه فرهنگی-ورزشی کارگر تعطیل نشده و در رده‌های سنی امید و جوانان (‌لیگ استان) روند خوبی را سپری می‌کنیم و مدرسه فوتبال کارگر نیز در روستای بنه‌گز در حال فعالیت است. تنها یادآوری بازی درخشان این تیم در برابر پرسپولیس کافی است تا مسوولانی که دل در گرو حمایت از ورزش دارند برای بازگشت این تیم در رده سنی بزرگسالان کارگر بنه‌گز به بوشهر تلاش و مانع از فروش نهایی این تیم به استانی دیگر شوند. امیداریم امسال با وجود این‌که در مسابقات رده‌سنی بزرگسالان استان حضور نداریم دو تیم پرسپولیس گناوه و پیروزی برازجان که از نامداران فوتبال این استان هستند، بتوانند با حمایت مسوولان نتیجه دلخواه فوتبال دوستان هم‌استانی را برآورده کنند.

عالی‌نژاد در پایان یادآور شد: فعالیت تیم روستایی کارگر بنه گز همواره برای فوتبال دوستان تنگستانی عاملی انگیزشی و تاثیرگذار بوده تا جایی که هم اینک تیم‌های استقلال و پرسپولیس روستای بنه گز و تیم‌های شاهین عامری و توحید بوالخیر به‌عنوان چهار تیم روستایی در سطح شهرستان تنگستان و با جایگاه بسیار مناسبی درحال فعالیت هستند.
این پایان ماجراجویانه تیم‌های استان در لیگ‌3 نیست. باید به آقای عالی‌نژاد یادآوری کنیم که پرسپولیس گناوه هم وضعیت خوبی ندارد و اینطور که سرمربی تیم گفته، این تیم به احتمال زیادی در مسابقات لیگ دسته سه شرکت نمی‌کند. 
نادر جعفری گفت: قرار نیست در لیگ سه شرکت کنیم، چراکه مطالباتی را که در فصل گذشته قرار بود به ما بدهند هم پرداخت نشده است. در این شرایط تیمداری کردن بسیار سخت و تقریبا نشدنی است. دوستان مسوول حتی وعده  کمک‌های ناچیز خود را هم از یاد برده‌اند و دیگر توقعی برای ما باقی نمانده است.
جعفری در ادامه یادآور شد: هیچ عزمی برای کمک به تیم ما نیست و به‌نظر می‌رسد از شرکت نکردن تیمی با این همه هوادار متعصب دوستان خوشحال هستند، حالا دلیلش چیست بر ما هم پوشیده است. از پول نفت و گاز استان نخواستیم به ما و دیگر تیم‌ها کمک شود، حداقل از پول مردم گناوه به تیم‌شان کمک کنند تا این تیم زنده بماند. چه ایرادی دارد از هزینه ورود و خروج لنج‌های شهر گناوه که به‌عنوان عوارض به شهرداری پرداخت می‌شود، فقط بابت 20 عدد لنج به تیم ما برسد تا هر بازی بیش از دو هزار هوادار مشتاق در ورزشگاه حاضر شوند؟!
مرد اول پرسپولیس گناوه در پایان خاطرنشان کرد: با این شرایط توانایی شرکت در مرحله دوم را نداریم، تعارف که نیست از رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان انتظار می‌رود مانند دیگر روسای قبلی پا پیش گذاشته و به فکر نجات تیم‌های فوتبال استان باشد.

بله. حرف‌هایی که آقای جعفری گفت، حرف‌های مربیان سال‌های اخیر تیم‌های بوشهری است ولی گوش شنوایی نیست که به آن گوش دهند. با توجه به اتفاقاتی که در این فصل از رقابت‌های لیگ دسته برای نمایگان استان رخ داده است، به‌طور یقین می‌گویم که مسوولان فوتبالی ما تدبیری برای این فوتبال ندارند و بر عکس با بی‌اهمیت نشان دادن این مسائل از ریشه فوتبال بوشهر را نابود می‌کنند. ولی همانطور که در ابتدای گزارش گفتیم این اتفاقات باعث شد که دردسر بعضی از مسوولان تمام شود و حالا می‌توانند به‌راحتی روی صندلی خود بنشینند و استراحت کنند.

برچسب ها: ورزش ، فوتبال ، بوشهر ، لیگ سه
نام:
ایمیل:
* نظر: