bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۵
ترکیدگی لوله آب زندگی بخشی از مردم بوشهر را فلج کرده دو روز است به دلیل ترکیدگی یکی از انشعابات اصلی آب در شهر بوشهر، ساکنین این منطقه دچار مشکلات بسیار شده اند به طوری که خانه های آنها مملو از آب شده و مسئولین با گذشت این مدت زمات اقدامی نکرده اند.
دو روز است به دلیل ترکیدگی یکی از انشعابات اصلی آب در شهر بوشهر، ساکنین این منطقه دچار مشکلات بسیار شده اند به طوری که خانه های آنها مملو از آب شده و مسئولین با گذشت این مدت زمات اقدامی نکرده اند.

این در حالی است که بسیاری از روستاهای حنوب کشور از بی آبی رنج می برد و این مسئله در سال های اخیر بسیار  تشدید شده است  اما متاسفانه سو مدیریت مسئولین شهری در استان بوشهر سبب شده است اب های آشامیدنی نزدیک به 2 هفته دچار شکستی شده و در سطح جاری شود. آب های جاری به خانه های مردم وارد شده است و زندگی چندین خانوار را دچار مشکل کرده است . این مسئله در نه در این استان محروم و نیازمند آب بلکه در پایتخت نیز این بسیار مشهود است . در فصل گرما که کمبود آب بیش از گدشته برای همگان حس می شود بیش از 20 درصد از آب های شرب به دلیل فرسودگی و شکستگی لوله های انتقال آب هدر می رود.

نزدیک به 40 درصد روستاهای جنوب استان بوشهر از آب آشامیدنی محروم هستند. روستاهایی که با تامین اعتبار نزدیک به 20 میلیون تومان شبکه آب رسانی کامل شده و اب سالم بهره مند می شوند. متاسفانه هر دولت با هر گرایش سیاسی که به قدرت رسید اقدام سازنده ای برای مردم محروم استان بوشهر انجام نداد و این در حالی است که در زمان انتخابات یکی از موضوعات تبلیغاتی رفع محرومیت ها در استان های جنوبی کشور است . 

این مسئله مسبوق به سابقه است و بارها تکرار شده، درنشست بررسی مشکلات آب آشامیدنی شهرستان دشتستان استان بوشهر که در  تیترماه برگزار شده بود  فرسودگی شبکه آبرسانی در دشتستان سبب ممکن نبودن توزیع عادلانه آب شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اظهارکرد: آب آشامیدنی شهرهای دشتستان بر اساس سهیمه تعیین شده کافی است ولی به سبب عدم مدیریت مصرف اکنون برخی از نقاط دارای کمبود آب است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین مشکل فرسودگی شبکه آبرسانی در شهر دالکی است گفت: بازسازی شبکه آبرسانی دالکی در اولویت برنامه ها قرار دارد، این در حالی است که مشکل فرسودگی شبکه آبرسانی در همه شهرستان ای استان بوشهر وجود دارد و بازسازی آنها در اولویت مستمر است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با تاکید بر مشارکت شوراهای اسلامی و بخشداران در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب در مناطق مختلف استان بوشهر افزود: دریافت سهم تبصره 3 از مشترکان آب وفاضلاب برای تامین مالی در اصلاح و بهبود شبکه های آبرسانی نقشی مهم دارد که باید در این زمینه اقدامات لازم به عمل آید.
یاکیده از تکمیل مخزن ذخیره آب در شهر وحدتیه خبرداد و افزود: پس از تکمیل مخزن ذخیره آب وحدتیه، تامین اعتبار ساخت مخزن دالکی را پیگیری می کنیم.
وی با تاکید بر جدا سازی آب آشامیدنی و آب مصرفی در زمینه های غیرآشامیدنی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده آب آشامیدنی و مصرفی در مناطقی که همجوار سد و یا رودخانه ها هستند، جدا می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از کاهش ورودی آب از چشمه ساسان و رودخانه شاپور کازرون استان فارس خبر داد و گفت: یکی از منابع تامین آب آشامیدنی استان بوشهر چشمه ساسان و روخانه شاپور کازرون است که میزان انتقال آب از این محل به شبکه آبرسانی استان بوشهر از 160 هزار متر مکعب به 84 هزار متر مکعب کاهش یافته است.
یاکیده با اشاره به کاهش 50 درصدی آب آشامیدنی از کازرون به بوشهر بر مدیریت صحیح مصرف تاکید کرد و افزود: همین میزان آب انتقالی از کازرون به بوشهر اگر بخوبی در توزیع مدیریت شود و بسلامت به دست مصرف کننده برسد می تواند جوابگوی نیاز مشترکان باشد.
وی با بیان اینکه شهرهای دشتستان بعنوان بحرانی ترین منطقه استان بوشهر از لحاظ آب آشامیدنی است ادامه داد: مشکل اصلی آب آشامیدنی این شهرستان کمبود نیست بلکه مدیریت توزیع و مصرف آن باید اصلاح شود. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با تاکید بر حل مشکل آبرسانی در شهر سعدآباد اظهارکرد: شبکه آبرسانی سعدآباد سالم است اما برخلاف دیگر شهرهای دشتستان با کمبود ورودی آب روبه رو است که افزایش سهیمه آب این شهر باید مد نظر قرار گیرد.
یاکیده با تاکید بر جلوگیری از انشعاب ها و مصارف غیرمجازآب افزود: فعال کردن یکی از هفت چاه شهر برازجان تا پایان تیرماه، آمادگی برای استفاده از تجهیزات و شیرهای مکانیزه، اصلاح و رفع گرفتگی فوری بخش مشخص شده شبکه آبرسانی شهرهای شبانکاره ، سعدآباد و آبپخش و توسعه شبکه آبرسانی شهری برای نقاط تازه تاسیس شهر تنگ ارم از برنامه های مهم شرکت آبفای استان بوشهر است.
شهرستان دشتستان با 250 هزار نفر جمعیت و مرکزیت شهر برازجان وسعترین شهرستان استان بوشهر است.

حال این مسئله در نقطه دیگری سرباز کرده است و در این میان مردم هم در بی آبی ضرر می کنند و هم در سیل آب های ترکیدگی انشعابات.
برچسب ها: جامعه ، ترکیدگی ، لوله ، شهرداری
نام:
ایمیل:
* نظر: