bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۴ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
از خوشحالی بوشهری‌ها برای گلزنی طارمی تا ممنوع‌الورودی خانم‌ها؛
مسابقات جام پرشین کاپ که به میزبانی بوشهر و با حضور چهار تیم ایران، اوکراین، ایتالیا و لهستان برگزار شد، پنجشنبه شب با قهرمانی ایران به پایان رسید تا و بوشهری‌ها یک شب خاطره‌انگیز را سپری کنند.
بامدادجنوب- علی تنگستانی:
مسابقات جام پرشین کاپ که به میزبانی بوشهر و با حضور چهار تیم ایران، اوکراین، ایتالیا و لهستان برگزار شد، پنجشنبه شب با قهرمانی ایران به پایان رسید تا و بوشهری‌ها یک شب خاطره‌انگیز را سپری کنند.

حواشی قبل از شروع بازی ایران و ایتالیا
در هنگام بازی اوکران و لهستان با درخواست دروازه‌بان اوکراین، تعدادی از هواداران اوکراینی وارد ورزشگاه شدند و در جایگاه تماشاگران در کنار بوشهری‌ها نشستند. آنها با شعارهای خود مدام از تیم خود حمایت می‌کردند. در حین بازی اوکراین و لهستان، تماشاگران بوشهری دوبار با سر و صدای زیاد اقدام به خوشحالی کردند. این خوشحالی به خاطر گل زدن یکی از دو تیم نبود، بلکه به‌خاطر گلزنی پرسپولیس و مهدی طارمی بود تا این مساله نشان دهد هنوز فوتبال جایگاه بالاتری نسبت به فوتبال ساحلی در بین مردم دارد.
یکی از سورپرایز‌های این مسابقات، دعوت پارس جنوبی از علیرضا رضایی، پیشکسوت کشتی ایران برای حضور در شب آخر این مسابقات بود که ایشان این دعوت را پذیرفت و به ورزشگاه فوتبال ساحلی بوشهر آمد. پس از پایان بازی اوکراین و لهستان، بازیکنان دو تیم در کنار یکدیگر جمع شدند و عکس یادگاری گرفتند. برخی از مسوولان حراست ورزشگاه که بعضی از آنها بسیار جوان و بی‌تجربه بودند، آنچنان رفتار خوبی با اصحاب رسانه و صدا و سیما نداشتند و اگر دستشان باز بود حمله‌ور می‌شدند که این خود جای سوال دارد. لازم به ذکر است که این مسوولان عمدتا از سوی هیات فوتبال انتخاب شده بودند ولی در مقابل مسوولان حراست اداره ورزش و جوانان برخورد خوبی داشتند. ازدحام جمعیت در بیرون ورزشگاه به حدی زیاد بود که در 20 دقیقه مانده به شروع بازی ماموران در ورودی را باز کرده و مردم با سرعت زیاد وارد ورزشگاه شدند که شاید این صحنه برای چنین مسابقاتی زیاد خوب نباشد.
30 دقیقه قبل از شروع بازی، به سراغ سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی رفتیم. پورشمسی در گفت‌وگوی کوتاه با ما در مورد وضعیت تیم ملی گفت: دو تا از بازیکنان تیم مصدوم بودند و به همین دلیل با آمادگی 60 درصد به این بازی رسیدند و اگر مشکلی پیش نیاید از آنها استفاده خواهیم کرد. به هر حال تماشاگران زیادی برای دیدن قهرمانی ایران به ورزشگاه آمده‌اند و ما این ریسک را کردیم و سعی می‌کنیم از همه بازیکنانمان استفاده کنیم.
وی در مورد تیم ملی ایتالیا نیز گفت: ایتالیا یکی از بهترین تیم‌های جهان است و افتخارات زیادی در فوتبال ساحلی کسب کرده است. قطعا بازی قشنگی بین دو تیم برگزار می‌شود و در کنار اینها، دو تیم می‌دانند که بازی سختی در پیش دارند.
وی در پایان در مورد جو ورزشگاه بوشهر خاطرنشان کرد: جو ورزشگاه عالی است. تاکنون در هیچ جای دنیا چنین چیزی را ندیده‌ام.
قبل از شروع به سراغ نجفی، رئیس هیات فوتبال بوشهر رفتیم و در مورد جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاه از وی سوالاتی کردیم. وی در این رابطه گفت: قطعا بانوان جزء جمعیت ما هستند و جایگاه خاص خود را دارند. ولی عدم حضور آنها در ورزشگاه دستور ما نبود و ما در مورد این مساله نمی‌توانستیم کار خاصی انجام دهیم. در حقیقت این شورای تامین استان بود که این تصمیم را گرفت.

شروع بازی 
بازی ایران و ایتالیا در حالی آغاز شد که تماشاگران بوشهری، ورزشگاه را به‌طور کامل پر کرده بودند و تعداد زیادی از آنها پشت درهای بسته جا مانده بودند. بازیکنان تیم ملی در وقت اول این بازی، توانستند 3 گل را وارد دروازه ایتالیا کنند. در مقابل ایتالیا نتوانست کار خاصی در این نیمه انجام دهد. در این نیمه بوشهری‌ها که از برد پرسپولیس و گلزنی طارمی خوشحال بودند، به‌شدت تیم ملی را تشویق می‌کردند. لیدرهای باشگا‌ه‌های ایرانجوان و شاهین در این مساله تاثیر زیادی داشتند و به تماشاگران روحیه می‌دادند.
در وقت دوم این ایتالیا بود که بازی را در دست گرفت و چند موقعیت خطرناک روی دروازه ایران به وجود آورد. بالاخره روی یکی از همین موقعیت‌ها، دروازه‌بان اول ایران با خطا روی بازیکن ایتالیا از زمین مسابقه اخراج شد. پس از این اتفاق، ایتالیا توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند و در پایان وقت دوم بازی دو تیم با نتیجه 3-1 به استراحت رفتند.

وقت سوم این دیدار باز هم با فشار ایتالیا آغاز شد ولی این تیم ملی ایران بود که توانست بازی را 4-1 کند. پس از این گل، تیم ملی ایران عقب نشست و ایتالیا فشار خود را افزایش داد. این فشار در نهایت نتیجه داد و این تیم توانست بازی را 4-3 کند. داور بازی در این نیمه در برخی از صحنه‌ها به‌شدت به بازیکنان ایران تذکر می‌داد که این مساله باعث شد تماشاگرانبا صدای بلند نسبت به قضاوت این بازی اعتراض کنند. بعد از این گل، بازیکنان ایران بازی را تا پایان اداره کردند و در نهایت این بازی با نتیجه 4-3 به نفع ایران به پایان رسید و تیم ملی کشورمان توانست مقام قهرمانی مسابقات بین‌المللی جام پرشیان کاپ بوشهر را کسب کند. 
در پایان مسابقات، جایزه بهترین گلر مسابقات به دروازه‌بان اوکران رسید. همچنین بازیکن ایتالیا هم جایزه برترین گلزن مسابقات را تصاحب کرد. در پایان امیر‌حسین اکبری که یکی از بهترین عملکردهای خود را در این مسابقات به نمایش گذاشت، به‌عنوان بهترین بازیکن جام پرشین کاپ بوشهر انتخاب شد.
سرمربی تیم ملی ایران پس از پایان بازی گفت: ما نیاز به چنین تورنمنتی داشتیم تا بازیکنان خود را آماده نگه داریم. در کنار این، مردم در قهرمانی ما نقش بسزایی داشتند و روحیه زیادی به ما دادند.
پورشمسی در مورد کیفیت این مسابقات یادآور شد: از نظر فنی تیم‌ها و بازی‌های کیفیت خوبی داشتند. از لحاظ تماشاچی هم خیلی خوب بود و همین مسائل کلاس بازی‌ها را بالا برده بود. خدا را شاکرم که توانستم در برابر تیم‌های مطرح جهان پیروز شویم و عنوان قهرمانی را کسب کنیم.
وی در پایان در مورد اهداف آینده تیم ملی خاطنشان کرد: مسابقات مقدماتی جام جهانی به‌زودی برگزار می‌شود و هدف از حضور در این مسابقات آمادگی تیم ملی بود. امیدوارم که در مسابقات مقدماتی جام جهانی هم موفق باشیم.
همچنین امیر‌حسین اکبری که در پایان رقابت‌ها به‌عنوان بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شده بود، در این مورد گفت: ابتدا خدا را شکر می‌کنم که توانسیم با قهرمانی دلی مردم ایران را شاد کنیم. عنوانی هم کسب کرده‌ام حاصل تلاش همه بازیکنان تیم ملی است و خیلی خوشحالیم که بهترین بازیکن مسابقات شده‌ام.
وی در مورد کیفیت بازی ها گفت: تیم‌های اروپایی خیلی خوب هستند و در رده بالایی بازی می‌کنند. ما خیلی خدا را شکر می‌کنیم که توانستیم آنها را شکست دهیم و قهرمان مسابقات شویم.

بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی در پایان در مورد تماشاگران بوشهری گفت: از همه آنها تشکر می‌کنم که چه در بازی‌های باشگاهی و چه در بازی‌های ملی از ما حمایت می‌کنند. در این مسابقات آنها واقعا گل کاشتند.
همچنین سرمربی تیم ملی ایتالیا در گفت‌وگو با بامداد جنوب در مورد سطح فنی مسابقات گفت: مسابقات از سطح بالایی برخوردار بود، چراکه چهار تیم از بهترین تیم‌های جهان در این مسابقات شرکت کرده بود. در اینجا همه چیز در سطح بالایی قرار داشتند. در این مدت که در بوشهر بودیم مردم با دلگرمی از ما استقبال می‌کردند. مطمئن باشید در آینده اگر بازی‌ در این شهر هم برگزار نشود، دوباره به اینجا برمی‌گردند.
وی در پاسخ به این‌که ایتالیا با تیم اصلی خود در این مسابقات شرکت کرده یا خیر، تاکید کرد: بله ما با تیم اصلی‌مان در این مسابقات شرکت کرده بودیم. این تیم در مسابقات جهانی نیز شرکت می‌کند.
به هر حال مسابقات بین‌المللی جام پرشین کاپ بوشهر با همه کاستی‌هایش به پایان رسید و تیم ملی ایران یک شب رویایی برای بوشهر‌ی‌ها رقم زد. باید دید که در آینده باز هم چنین مسابقاتی در بوشهر برگزار می‌شود یا خیر.


نام:
ایمیل:
* نظر: