bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۳۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۷ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
بامداد:
به گزارش خبرنگار ایرنا، علی جنتی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی ، عصر کنونی را دوران انفجار اطلاعات و ارتباطات دانست و افزود: در این عصر که شبکه های ماهواره ای، اینترنت و شبکه های مجازی با آثار و عواقب مثبت و منفی فعال هستند، باید به مدیریت دقیق و هوشمندانه در عرصه فرهنگ بپردازیم.

وی فراگیری شبکه های اجتماعی و ارتباطی را دارای عوارض، عواقب و آسیب های اجتماعی متنوع عنوان کرد و ادامه داد: تاثیرات این فناوری های نوین در سبک زندگی و رفتار فردی و اجتماعی جامعه قابل توجه است.
وی استفاده از این فناوری ها را گریزناپذیر و وظیفه دستگاههای فرهنگی را در مدیریت این عرصه سنگین دانست و بیان کرد: در این زمینه همه تاثیرگذاران اجتماعی اعم از ائمه جمعه ، روحانیون، چهره های شاخص فرهنگی و دینی و مسوولان وظیفه سنگینی دارند.
وی همچنین هدایت و حراست از نسل جدید در برابر عوارض فناوری های نوین را وظیفه ای همگانی ذکر کرد و گفت: همه ما باید تلاش کنیم که نسل جدید به عنوان امانت دست ما بتواند مبانی دینی خود را حفظ کند.

جنتی اضافه کرد: آسیب جدی رواج شبکه های اجتماعی متوجه نهاد خانواده است و ما شاهد فروپاشی نهاد خانواده، گسترش طلاق، رواج ارتباطات نامشروع خارج از نهاد مقدس خانواده و رواج ازدواج سفید به عنوان ارمغان سیاه غرب در جامعه هستیم و باید برای این امر فکری اساسی بکنیم.
وی ادامه داد: امروزه نهاد خانواده از طریق شبکه های ماهواره ای و اجتماعی به شدت تهدید می شود و این فناوری های نوین به مرکز دوستیابی تبدیل شده و باعث فروپاشی خانواده ها شده و مصداق عینی تهاجم فرهنگی شده اند.
وی اظهار کرد: ما اگر همت کنیم می توانیم از این ابزارها و فناوری های نوین در جهت ترویج فرهنگ اسلامی خود بهره گرفته و ابتکار عمل را با تولید متحوا به دست بگیریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه مانع شدن برای انتقال اطلاعات را با تجربه کسب شده در ایجاد محدودیت برای گیرنده های ماهواره ای و فیلتر فضای مجازی غیرممکن دانست و افزود: دنیا در حال تحول است و ما باید خود را برای جهانی شدن آماده کنیم که در آن دیگر اینترنت و شکبه های ماهواره ای به راحتی و به شکل رایگان توسط گوشی های تلفن همراه قابل دریافت است.
وی در ادامه برگزاری کنسرت های موسیقی را جزو اهداف کاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: کنسرت موسیقی ابزار مفیدی برای ایجاد نشاط در بین مردم و غذای روح جامعه محسوب می شود ولی باید به شکل منطقی و مطابق با اصول هدایت شود.

وی اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خود را مقید به حمایت از تولید محتواهای ارزشی و مروج فرهنگ ارزشی ایرانی و اسلامی می داند و در این راستا تلاش می کند.
وی در ادامه با اشاره به زندگی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب و ادیان مختلف در آذربایجان غربی بیان کرد: ما باید همه شهروندان ایرانی را شهروندان درجه یک بدانیم و بر اساس شایستگی افراد از آنها استفاده کنیم.

جنتی که به نمایندگی از هیات دولت و برای افتتاح چند طرح هفته دولت به آذربایجان غربی سفر کرده است، با تاکید بر طرح مسائل و مشکلات احصا شده استان در جریان این سفر در جلسه آتی هیات دولت گفت: سیاست دولت اتمام پروژه های نیمه تمام با درصد پیشرفت فیزیکی بالاست و خوشبختانه این سیاست در استان نیز به خوبی دنبال می شود.
وی اضافه کرد: همه تلاش دولت رونق اقتصادی است و در بخش صنعت و کشاورزی اقدامات خوبی توسط دولت شروع شده و با گشایش اقتصادی در پی اجرای توافق هسته ای ، مشکلات کشور به نحو قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت.

وی پرداخت یارانه ، مسکن مهر و حجیم شدن بدنه دولت را میراث نامطلوب به جای مانده از دولت قبل عنوان کرد و گفت: سالانه بالغ بر 420 هزار میلیارد ریال صرف پرداخت یارانه نقدی می شود و در کنار آن، 490 هزار نفر به صورت غیرقانونی در بدنه دولت استخدام شده اند که این امر موجب افزایش بار مالی برای دولت شده است.
وی فراهم کردن امکان و زمینه اشتغال حدود شش میلیون بیکار تحصیلکرده را یکی از دغدغه های مهم دولت عنوان کرد و افزود: دولت تلاش دارد تا با انضباط مالی و عمل به قانون کشور را مدیریت و اوضاع اشتغال کشور را ساماندهی کند.
به گزارش ایرنا ، استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به بهره برداری از 600 طرح عمرانی و اقتصادی در این استان طی هفته دولت گفت: برای اجرای این تعداد طرح بالغ بر چهار هزار و 260 میلیارد ریال سرمایه گذاری و هزینه شده است.
قربانعلی سعادت بیان کرد: هدف کاری ما اتمام طرحهای نیمه تمام بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی بود و امسال نیز اجرا و تکمیل طرح های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در راس برنامه های استان قرار گرفته است.
وی مدیریت بدون پول را سیاست مدیریت اجرایی استان عنوان کرد و ادامه داد: کارهای عمرانی در این استان رها نشده و با وجود منابع مالی محدود ، فعالیت های عمرانی با روال منطقی دنبال می شود.
وی احیای دریاچه ارومیه را جزو برنامه های اساسی مدیریت اجرایی در آذربایجان غربی عنوان و بیان کرد: در این زمینه اقدامات وسیعی آغاز شده و یکی از این طرح ها، مشارکت دادن مردم در امر اجرای طرحهای مدیریت آب از جمله آبیاری قطره ای است که به خوبی در سطح استان دنبال می شود.
وی اظهار کرد: آذربایجان غربی جزو هشت استان کمتر توسعه یافته کشور است و فرصت های توسعه این استان در دوران جگ تحمیلی از دست رفته و به همین علت باید توجه ویژه ای برای جبران عقب ماندگی استان شود.
به گزارش ایرنا ، در این جلسه شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی شهرستان میاندوآب و نیز اداره کل امور مالیاتی استان آذربایجان غربی به عنوان دستگاه های اداری برتر استان در مدت یکسال گذشته معرفی و تجلیل شدند.
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای افتتاح چند طرح به مناسبت هفته دولت صبح روز یکشنبه وارد ارومیه شد و مورد استقبال استاندار و مسوولان استان آذربایجان غربی قرار گرفت.
دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه فعلی و سابق ارومیه، شرکت در جلسه شورای اداری استان، شرکت در جلسه تقدیر از دستگاه های اجرایی برتر استان، افتتاح ویدئو کنفرانسی مجتمع رسانه های دیجیتال در شهرستان های بوکان و شاهین دژ از جمله برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به ارومیه است.
افتتاح ساختمان دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذرباجان غربی، افتتاح خانه مطبوعات استان، بازدید از تالار مرکزی بزرگ ارومیه و مجتمع نمایشگاهی فرهنگ و هنر و نیز دیدار با اقشار مختلف مردم جزو سایر برنامه های سفر یکروزه علی جنتی در آذربایجان غربی است.
نام:
ایمیل:
* نظر: