bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۱ - ۰۳ تير ۱۳۹۶
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بوشهر گفت: بر اساس استراتژی تعریف شده تا سال 1404، استان بوشهر نیازمند به تربیت و جذب دو هزار و 500 پرستار است.
علیرضا رئیسی اظهار گفت: با توجه به استراتژی ده سال‌ای که تا سال 1404 در دانشگاه علوم پزشکی تعریف شده، نیازمند تربیت و جذب دو هزار و 500 پرستار برای بیمارستان‌های استان هستیم.

وی افزود: با توجه به این که در سال 1404 جمعیت استان بوشهر به یک میلیون و 354 هزار و 405 می‌رسد که درصد اشغال احتمالی  تخت‌های بیمارستانی 70 درصد است که سالانه 216 هزار و 704  مورد بستری خواهیم داشت که نیاز به سه هزار و 359 تخت هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: با ان شرایط نیازمند یک ساختار مدرن و به روز به تجهیزات پزشکی، پرستار و پزشک متخصص هستیم تا بتوانیم نیازهای بیماران را در استان بوشهر رفع کنیم.

وی با اشاره به استراتژی عمده تغییر در افق ده ساله دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد: در حوزه دارو استفاده از بخش خصوصی در تولید مواد اولیه دارویی در سطح کشور، مرجعیت در نظارت و کنترل مواد غذایی و آرایشی با درجه بندی درجه یک با توجه به فعال بودن گمرک، در حوزه بهداشت رویکرد فعال کاهش ریسک فاکتورهای بیماری‌های غیر واگیر، در حوزه درمان استفاده از بخش خصوص در ارائه خدمات، تربیت و جذب نیروهای متخصص با ماندگاری بالا، در حوزه آموزش حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و در حوزه پژوهش توسعه پژوهش های کاربردی و شرکت‌های دانش بنیان هدف‌‌گذاری شده است.

رئیسی با بررسی آماری کارکرد حوزه درمان در سال 92 تا 95 ، بیان کرد: در سال 92 ، تعداد بستری شدگان استان  بوشهر 76 هزار و 259 نفر بوده که این آمار در سال 95 به 127 هزار و 500 عدد رسیده که نشان دهنده رشد 67درصدی میزان بستری بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: در سال 92 حدود 49 درصد ازمردم استان بوشهر به دلایلی از جمله عدم دسترسی به پزشک یا تجهیزات پزشکی، در استان بوشهر درمان نشده اند که در سال 95 با توزیع مناسب تخت های بیمارستانی به 21 درصد رسیده است که در سال 1404 این آمار باید به 15 درصد برسد.

وی ادامه داد: در سال 92، تعداد 813 تخت با ضریب اشغال 41 درصد در استان بوشهر داشته‌ایم که البته بیمار بوده اما تجهیزات و پزشک در استان نبوده و مردم ناچار به مراجعه به استان های مجاور بودند اما این ضریب در سال 95، به 1418 تخت با ضریب اشغال 75 درصد رسیده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: هر ساله قریب به  22 هزار نفر در استان بوشهر متولد و سه هزار نفر می‌میرند که دارای رشد 1.7 درهم درصد است که با توجه به نرخ رشد تخت از سال 92 به ازا هر یک هزار نفر هشت دهم به 1.22 در سال 95 ضرورت برنامه ریزی جامع برای سال 1404 را مشخص می کند.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم توسعه پایدار داشته باشیم باید نیروی انسانی موجود در استان را توانمند کنیم و برای این اتفاق نیازمندی را باید از امروز آغاز کنیم که البته از 35  نفر در سال‌های گذشته به 80 نفر رسیده و تا پایان امسال 190 نفر پزشک می‌توانیم جذب کنیم که بالای 60 درصد آن بومی استان هستند.

رئیسی در پاسخ به نوع تخلفات مطب‌های پزشکی بیان کرد: مجوز و نظارت بر مطب های پزشکان زیر نظر نظام پزشکی است و اگر شکایتی بر حوزه درمان به ما برسد می توانیم وارد شویم اما اصل رسیدگی با نظام پزشکی است.

وی با اعلام این که دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از کمبود منابع برای پرداخت مطالبات به پزشکان و کادر درمانی رنج می‌کشد، گفت: از تیرماه پارسال تاکنون بیمه‌ها هیچ‌گونه پولی به دانشگاه واریز نکرده‌اند و ناچار شده‌ایم از سایر منابع داخلی تا دی ماه گذشته بخشی از این مطالبات را پرداخت کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مطرح کرد: طرح تحول سلامت سبب شد مردم بیشتر از سیاسیون را درک کنند که نوع دسترسی مردم به خدمات افزایش یافت و راه برگشتی هم نداریم و باید با رفع مشکلات آن به باروری طرح تحول سلامت کمک کنیم. 

وی در آسیب‌شناسی اشکالات موجود بر طرح تحول نظام سلامت، اظهار داشت: کل اعتبار این طرح چهار هزار و هشتصد میلیارد تومان سال 95 بوده است که تا الان یک ریال اختصاص نیافته است که البته قرار بود چهار میلیون نفر با سرانه بستری 16 هزار تومان بود که به جای آن یازده میلیون نفر را بیمه کردند و سرانه نیز به 32 هزار تومان رسید که توان بیمه ها برای پرداخت این هزینه سرشکن که شامل بستری سرپایی هم شد را ناکارآمد کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: