bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۲ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
این شبکه با فراهم آوردن امکانات وبهینه سازی فضای فیزیکی موجود و جذب پزشک به عنوان اولین شهرستان توانست طرح قلب سالم را از تیرماه امسال اجرا کند.
بامداد24
رییس شبکه بهداشت ودرمان دیلم گفت: این شبکه با فراهم آوردن امکانات وبهینه سازی فضای فیزیکی موجود و جذب پزشک به عنوان اولین شهرستان توانست طرح قلب سالم را از تیرماه امسال اجرا کند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی این شبکه به نقل از عبدالحسین ناصری افزود: این طرح باهدف کاهش بیماریهای قلبی وعروقی برای جمعیت بالای 30 سال این شهرستان وبه صورت رایگان دردست اجراست.

وی اضافه کرد: این طرح به روش غربالگری(بیماریابی) افرادی را که باعوامل خطر بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و فشار خون روبرو هستند شناسایی می کند.
ناصری افزود: در گام اول این طرح افراد بالای 30 سال با مراجعه به پزشک، معاینات اولیه را که شامل اندازگیری قد، وزن، فشارخون و میزان چاقی است به صورت رایگان انجام داده و پس از انجام آزمایشات مورد نیاز این طرح به آزمایشگاه ارجاع داده می شوند. 

وی ادامه داد: پس از انجام آزمایشات رایگان و ارایه آن به مرکز قلب سالم در مرکز بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) و درصورتی که جزو افراد پرخطر ازنظر ابتلا به بیماری های قلبی، عروقی و دیابت تشخصی داده شود، پرونده الکترونیکی تشکیل ومراحل روند درمانی شامل مشاوره فردی، آموزش تغذیه، سبک زندگی و درمان دارویی انجام می شود. 

رییس شبکه بهداشت ودرمان دیلم ادامه داد: همچنین این شبکه در راه اندازی مرکز پیشگیری از بیماریهای دهان و دندان پیشقدم است و به عنوان اولین مرکز در استان در اردیبهشت سال گذشته آغاز بکار کرده است.
وی گفت: این مرکز با همت جمعی از خیرین نیکوکار شهرستان و برای پیشگیری و کاهش پوسیدگی و بیماریهای دندان و لثه برای عموم مردم و بویژه گروه هدف افتتاح شد.
رییس شبکه بهداشت ودرمان دیلم اظهارکرد: گروه هدف این مرکز شامل کودکان زیر 6 سال و 6 تا 12 سال، زنان قبل از دوره
بارداری، زنان باردار، مادران شیرده و سالمندان است.

ناصری افزود: دراین مرکز خدماتی از قبیل معاینه، وارنیش فلوراید، فیشورسیلانت، جرم گیری، ترمیم سطحی، رادیوگرافی و کشیدن دندان ارایه می شود.
وی بیان کرد: همچنین برگزاری کلاس های آموزشی با تاکید بر آموزش گروه های هدف و مراجعه به مدارس ومهد کودک ها برای آموزش بهداشت دهان و دندان از فعالیت های مستمر این مرکز است.

رییس شبکه بهداشت ودرمان دیلم گفت: تمامی 11خانه بهداشت این شهرستان به دستگاه سونی کید (شنیدن صدای قلب جنین) و سایر تجهیزات لازم مجهز شدند.
وی افزود: استاندارد سازی خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی یکی ازاقدامات مهم دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سال گذشته بوده که این شهرستان درسال گذشته توانسته در رده سه شهرستان برتر در زمینه استاندارد سازی خانه های بهداشت قرارگیرد.
شهرستان دیلم با 32 هزارنفر جمعیت در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قراردارد. 
نام:
ایمیل:
* نظر: