bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۷ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
طرح جامع یکی از مهم‌ترین اهداف شورای پنجم خارگ؛
مشکلات جزیره نفت‌خیز خارگ که سهم بالایی در تامین نفت کشور دارد در حالی ادامه‌دار شده که استانداران و نمایندگان ادوار مختلف تا کنون نسبت به رفع آنها وعده‌های شیرین بسیاری داده‌اند اما دریغ از این‌که اندکی از بار کاستی‌ها و مشکلات شهروندان این جزیره درّ و مرجانی کاسته شود.
بامداد جنوب- هدی خرم‌آبادی:
 مشکلات جزیره نفت‌خیز خارگ که سهم بالایی در تامین نفت کشور دارد در حالی ادامه‌دار شده که استانداران و نمایندگان ادوار مختلف تا کنون نسبت به رفع آنها وعده‌های شیرین بسیاری داده‌اند اما دریغ از این‌که اندکی از بار کاستی‌ها و مشکلات شهروندان این جزیره درّ و مرجانی کاسته شود. هر از چند گاهی مشکلات رفت و آمد شهروندان گریبانگیر آنها می‌شود، برای کوچک‌ترین و ساده‌ترین امور زندگی مانند ثبت اسناد، ثبت احوال، گرفتن سوء پیشینه برای ثبت شرکت و ... ناگزیر به سفر به مرکز استان و استان‌های دیگر هستند. 

همین چندی پیش بود که کشتی آروس مهیار که در مسیر خارگ به بوشهر و بالعکس کار می‌کرد، بدون هماهنگی در خط خارگ به گناوه فعالیت کرد که با اعتراض بسیاری از شهروندان روبه‌رو شد. در پی اعتراض فعالان مدنی نشست‌های متعددی با مسوولان استانی تشکیل شده که البته خروجی محسوس و ملموسی به‌دنبال نداشته است، دلیل اصلی و عمده آن هم در وهله نخست کم‌اهمیت بودن این جزیره برای مسوولان و اصولی نبودن اقدامات است. مشکل را در همان زمان به صورت ریشه‌ای برطرف نکردن و متوسل شدن به گزینه‌های موقتی سبب شده تا برای مثال مشکلات رفت و آمد خارگی‌ها حل نشود و همواره سفر به این جزیره مرجانی سخت و طاقت‌فرسا باشد. این در حالی است که رئیس شورای شهر و دیگر اعضای شورای پنجم با نماینده مردم در مجلس نشستی را برگزار و مطالبات و دغدغه‌های شهروندان را منتقل کردند. 

در همین راستا، رئیس شورای اسلامی شهر خارگ در دیدار با نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آبفا از خواسته‌های دیرینه اهالی خارگ است که تاکنون دستور پنج استاندار برای استقرار آن بی‌نتیجه مانده است، گفت: طرح جامع یکی از مهم‌ترین اهداف شورای پنجم است.
مهدی باقری با اشاره به این‌که آبفا یکی از خواسته‌های دیرینه اهالی شریف خارگ است که تاکنون پنج استاندار دستور راه‌اندازی آبفا خارگ را داده‌اند ولی تاکنون این خواسته دیرینه محقق نشده است، افزود: شناور اروس مهیار سرمایه اهالی خارگ است و نباید از بین برود و ضروری است که ساماندهی شود، این در حالی است که به‌زودی سازمان حمل و نقل دریایی خارگ راه‌اندازی می‌شود.

نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر خارگ نیز در این نشست با بیان این‌که اسناد مالکیت یکی از خواسته‌های بحق اهالی خارگ است که تاکنون محقق نشده است و باید به این خواسته مردم توجه شود، تصریح کرد:  طرح جامع یکی از مواردی است که نیاز به حمایت نماینده محترم مجلس دارد و باید در این زمینه ورود کرد، چراکه آینده اهالی شریف خارگ به این طرح بستگی دارد.
علی‌پور در ادامه با تاکید بر این‌که اشتغال اهالی جوانان خارگ یکی از مواردی است که باید با وزیر نفت در میان گذاشته شود تا سهمیه خاصی برای جوانان بومی جزیره خارگ لحاظ شود، خاطرنشان کرد: انتظار داریم سازمان تامین اجتماعی با درآمد بالایی که از جزیره خارگ دارد، خدماتی در شان اهالی این منطقه ارائه دهد.
مهدی بخشی، عضو شورای شهر خارگ در ادامه این جلسه با اشاره به ساماندهی وضعیت ایاب و ذهاب شهروندان خارگی گفت: خواستار بازگشت سهمیه پرواز شرکت‌های نفتی به‌صورت رایگان به اهالی شریف جزیره خارگ هستیم که این خدمات بایست به‌صورت مستمر به مردم ارائه شود. نحوه انتقال پیکر امام جمعه اهل سنت جزیره خارگ مورد انتقاد اهالی خارگ بوده و امیدواریم دیگر شاهد چنین کاستی‌هایی در خارگ نباشیم.

بهروز خواجه، عضو دیگر شورای شهر خارگ نیز با بیان این‌که خوشحال هستیم که استان بوشهر صاحب نماینده مقتدر و با درایتی شده است که مسائل و مشکلات مردم را به‌صورت علنی در مجلس شورای اسلامی مطرح می‌کند، تصریح کرد: امیدواریم که مشکلات اشتغال و ایاب و ذهاب اهالی جزیره خارگ با برنامه‌ریزی حل شود.
این نشست هم به پایان رسید اما باید دید که نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی با شنیدن مشکلات شهروندان خارگ چگونه و چه میزان برای برطرف کردن این مشکلات آستین همت بالا می‌زند و آیا این بار نماینده مردم در مجلس که همه وی را به‌عنوان فردی مطالبه‌گر و پیگیر می‌شناسند، در جهت رفع مشکلات جزیره مرجانی قدم محکمی برمی‌دارد یا این‌که مشکلات مردم خارگ باز هم تکرار مکررات و قصه تلخ و تکراری بود که از این گوش شنیده شد و از آن گوش ... . 

نام:
ایمیل:
* نظر: