bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۷ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
تلفات رانندگی جاده‌های برون شهری و روستایی این استان در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14درصد کاهش نشان می‌دهد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: تلفات رانندگی جاده های برون شهری و روستایی این استان در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14درصد کاهش نشان می دهد.

سید حمید رضا علم افزود: بر اساس آمارهای منتشر شده توسط پزشکی قانونی در این مدت سرجمع 86 نفر در جاده های برون شهری و روستایی استان بوشهر براثر سوانح و حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند که در مقایسه با تلفات 100 نفری مدت مشابه سال گذشته این آمار کاهش یافته است.
 
وی اظهار کرد: در طول سالهای گذشته عوامل مختلفی در کاهش تلفات رانندگی نقش داشته اند که باید نمره قبلولی را به مردم و رانندگان، راهداری، پلیس، دستگاه های مسئول امر ایمنی و رسانه ها و مطبوعات بخاطر فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم داد.
 
علم با اشاره به کشته شدن 30 نفر موتورسوار در این مدت در جاده برون شهری و روستایی استان بوشهر براثر سوانح رانندگی گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش و یاکاهشی نداشته است.
 
وی بیان کرد: سهم 35 درصدی تلفات موتورسواری در استان بوشهر از مجموع تلفات رانندگی در معابر برون شهری و روستایی نگران کننده است.
 
علم اظهار کرد: با وجود فرهنگ سازی مناسب و هشدارهای لازم توسط دستگاههای مربوط ، رسانه ها و مطبوعات هنوز عده ای با رعایت نکردن مقررات و الزام های خاص موتورسواری در جاده ها و معابر برون شهری بدون برخورداری از سیستم روشنایی مناسب، شب هنگام مبادرت به موتورسواری می کنند و جان خود و دیگران را به خطر می اندازند.
 
وی گفت: بررسی های میدانی کارشناسان نشان می دهد پنج نفر از مجموع تلفات موتور سواری استان در ساعت های ابتدایی شب به دلیل فقدان و یا معیوب بودن سیستم روشنایی موتورسیکلت خود با دیگر خودروها برخورد داشته اند که اگر موتورسیکلت آنها سیستم روشنایی داشت، اتفاقی برایشان نمی افتاد.
نام:
ایمیل:
* نظر: