bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۴ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
جنوبی‌ها حالا در همه چیز رقیب سرخ‌های پایتخت هستند؛
پارس جنوبی جم که شگفت‌ساز لیگ امسال است، حالا دیگر یکی از مدعیان کسب جام محسوب می‌شود و همانطور که می‌بینید با سه امتیاز اختلاف با تیم پرسپولیس در رده نخست جدول جا خوش کرده است. در طول هفته‌های گذشته در این صفحه ما گزارش‌های مختلفی از موفقیت‌های پارس جنوبی جم در لیگ برتر نوشته‌ایم و از آنها به‌عنوان مدعی یاد کرده‌ایم ولی امروز می‌خواهیم در مورد یکی دیگر از عوامل موفقیت پارس در لیگ برتر بنوسیم، این عامل هواداران این تیم هستند که حالا دیگر در کشور ما نمونه هستند.
بهوادران پارس جنوبی، پدیده‌ این روزهای لیگامدادجنوب: علي تنگستاني:
پارس جنوبی جم که شگفت‌ساز  لیگ امسال است، حالا دیگر یکی از مدعیان کسب جام محسوب می‌شود و همانطور که می‌بینید با سه امتیاز اختلاف با تیم پرسپولیس در رده نخست جدول جا خوش کرده است. در طول هفته‌های گذشته در این صفحه ما گزارش‌های مختلفی از موفقیت‌های پارس جنوبی جم در لیگ برتر نوشته‌ایم و از آنها به‌عنوان مدعی یاد کرده‌ایم ولی امروز می‌خواهیم در مورد یکی دیگر از عوامل موفقیت پارس در لیگ برتر بنوسیم، این عامل هواداران این تیم هستند که حالا دیگر در کشور ما نمونه هستند.

در طول هفته‌های گذشته، مربیان مختلفی به شهر جم سفر کرده‌اند و مهمان‌نوازی جمی‌ها را دیده‌اند. یکی از نقاط مشترک این مربیان این بود که همه آنها از مردم جم و هواداران پارس جنوبی تمجید کردند و آنها را عامل موفقیت‌های اخیر پارس جنوبی دانستند. اگر بخواهیم به جزئیات ورود کنیم، می‌بینیم که هواداران این تیم واقعا در این فصل از رقابت‌ها پدیده بودند، همانند تیم فوتبال پارس جنوبی جم. آنها در بازی‌های خانگی بدون کوچک‌ترین اهانت به تیم‌های میهمان، با شور و شوق زیادی تیم محبوب خود را تشویق می‌کردند و تا انتهای بازی دست از تشویق برنمی‌داشتند. حتی مدیران پارس جنوبی برای این‌که هماهنگی بین آنها ایجاد کنند، تصمیم گرفتند لیدرهای با‌تجربه از یکی از تیم‌های پایتخت به جم بیاورند تا این هواداران با نظم بیشتری به حمایت تیم محبوب خود بپردازند. شور و شوق آنها مرا یاد دورانی می‌اندازد که شاهین بوشهر در لیگ برتر توپ می‌زد و بوشهری‌ها برای دیدن بازی‌های این تیم در ورزشگاه شهید بهشتی لحظه‌ شماری می‌کردند. روزهایی که با بی‌تدبیری مسوولان فراموش شدند و کم کم داشتند از ذهن همه بوشهری‌ها پاک می‌شدند و حال حضور مجدد یکی تیم بوشهری در لیگ برتر، همه استان را متحد کرده است که از حمایت کنند؛ حالا چه بازی در جم باشد و چه در شهرهای دیگر. در ورزشگاه تختی جم از همه شهرستان‌های بوشهر در ورزشگاه حضور داشتند آن هم فقط به یک دلیل، حمایت از تیم پارس جنوبی. حتی بعضی از مردم استان‌های هم‌جوار مانند فارس و هرمزگان نیز برای دیدن بازی‌های پارس جنوبی به جم می‌آیند. این نشان می‌دهد که فوتبال جزئی از وجود مردم جنوب است و نمی‌توان آن را به این راحتی‌ها جدا کرد.

شاید همه این مسائل را باید مدیون آقای مهدی یوسفی، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس بود، چراکه خدمات او همکارانش باعث شد که مردم جم و استان بوشهر این روزها شاد و شادمان باشند.این را البته باید مورد تاکید قرار داد که شاید شاهین خیلی بد اقبال بود، زیرا در حالی‌که می‌توانست بماند، سقوط کرد و تماشگرها هم قهر کردند. خدا را شکر با مدیریت قوی پارس، انتظار می‌رود بعضی‌ها از فوتبال دور شوند، چراکه فوتبال یک مساله حساس و اختصاصی و هر کسی نمی‌تواند به آن ورود کند. متاسفانه برخی به دید سیاسی به آن می‌نگرد.

نمی‌خواهم از موضوعی اصلی دور شوم. بدون تعصب حالا هواداران پارس جنوبی در صدر بهترین هواداران لیگ برتر قرار گرفته‌اند. جوی که آنها در هر بازی در ورزشگاه تختی ایجاد می‌کنند، در کمتر ورزشگاهی در ایران شاهد هستیم و به همین دلیل است که تیم‌های میهمان نمی‌توانند در جم نتیجه دلخواه خود بگیرند. مربی استقلال در نشست خبری خود گفت که جم شهر کوچکی است ولی واقعیت این است این شهر کوچک در هنگام بازی‌های پارس جنوبی، به یک استان تبدیل می‌شود. البته حمایت این هواداران فقط به بازی‌های خانگی محدود نمی‌شود؛ در بازی‌های خارج خانه این تیم، آنها با هر وسیله‌ای خود را به محل برگزاری بازی می‌رسانند تا تیم استان خود را تنها نگذارند. نمونه‌اش را در اصفهان دیدیم. هواداران پارس جنوبی به مانند لیورپولی‌ها با در دست داشتند بنری با این عنوان که «تو تنها قدم نخواهی زد»، به همه اعلام کردند پارس در هر جایی بازی کند، ما آنجا هستیم. نکته‌ای دیگری که هواداران پارس جنوبی را جذاب کرده است، تشویق ایسلندی آنها به همراه بازیکنان پارس بعد از پیروزی است که این نشان از همدلی آنها می‌دهد.

تا دیروز می‌گفتیم پارس جنوبی از شگفتی‌سازی به یک مدعی تبدیل شده است، ولی امروز باید بگوییم که هواداران این تیم به یک رویا برای خیلی از تیم‌ها تبدیل شده‌اند. امیدوارم که در هفته‌های آینده باز هم شاهد حضور پرشور بوشهری‌ها در ورزشگاه تختی جم باشیم، همانند بازی با استقلال. لطفا پدیده این روزهای لیگ را خراب نکنید.
نام:
ایمیل:
* نظر: