bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۳ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
در روز درخشش نوجوان بوشهری؛
نوجوانان ایران دومین بازی خود را نیز در مرحله مقدماتی قهرمانی نوجوانان آسیا با برد پشت سر گذاشتند.
بامداد24: روز دوم مرحله مقدماتی مسابقات نوجوانان آسیا در گروه پنج، دیروز پیگیری شد و تیم ایران در ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد به مصاف تیم هند رفت و در پایان با سه گل این تیم را شکست داد.
این بازی از ساعت 16:00 با قضاوت داور کویتی آغاز شد و تیم نوجوانان ایران با ترکیب معراج اسماعیلی، محمدرضا داوری، امیرحسین اسماعیل‌زاده، عارف محمدعلی‌پور، طاها شریعتی، محسن گودرزی، محمد شریفی، وحید نامداری، محمد سرداری، امیر خدامرادی و محمد قادری به میدان رفت.

شاگردان حمید علیدوستی که بازی قبلی خود را با نتیجه سه بر یک مقابل تیم لبنان پیروز شده بودند، در دقیقه 17 با گلزنی محمد شریفی به گل رسیدند و در دقیقه 42 امیر خدامرادی دومین گل ایران را به ثمر رساند تا نیمه نخست این بازی با پیروزی دو گله ملی‌پوشان ایرانی به پایان برسد.
در نیمه دوم نیز محمد قادری موفق شد گل سوم نوجوانان ایران را به ثمر برساند و پس از این گل، شاگردان نیکولای آدام روی دروازه ایران هجوم آوردند اما موفق به جبران گل‌ها نشدند و این مسابقه با نتیجه 3 بر صفر تمام شد.
تیم ملی نوجوانان ایران با این برد شش امتیازی شد و در رده نخست جدول گروه پنج قرار گرفت.
همچنین در بازی نخست دیروز تیم فوتبال ملی نوجوانان بحرین در مصاف با تیم لبنان با نتیجه 2 بر یک به برتری دست یافت.

تیم فوتبال نوجوانان بحرین در چارچوب دومین دیدار خود از سری رقابت‌های فوتبال نوجوانان گروه پنج مقدماتی قهرمانی آسیا، دیروز در مصاف با تیم ملی نوجوانان لبنان به پیروزی رسید. گل اول این دیدار را جواد عبدالله برای لبنان در دقیقه 17 به ثمر رساند و در ادامه دو گل بحرین را خالد عبدالله در دقیقه 39 از روی نقطه پنالتی و دقیقه 54 به ثمر رساند. 
داور ازبکستانی این بازی به دانیل ابوفاخر، رامی بیحوم و آنتوان جرج از لبنان کارت زرد نشان داد و در سوی مقابل نیز نواف جاسماز بحرین نیز با ارائه دو کارت زرد در دقیقه 71،  از زمین مسابقه اخراج کرد. 

لبنانی‌ها از ابتدای بازی روی دروازه سفید‌پوشان بحرین فشار آوردند و به گل رسیدند اما در ادامه کار بحرینی‌ها با ضد حملات خود سرخپوشان لبنان را غافلگیر کردند و به برتری رسیدند.
تانتاشو ایلغیز و آلیشر آسیموف از ازبکستان و محمد قربانف از ترکمنستان، به ترتیب داور و کمک داوران این بازی بودند.
تیم ملی فوتبال نوجوانان لبنان با این نتیجه و ثبت دو شکست در قعر جدول قرار گرفت و بحرین با سه امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به هند در جایگاه سوم قرار قرار دارد.
در همین زمینه حمید علیدوستی در نشست خبری دیدار تیم‌های ملی ایران و هند در جمع خبرنگاران، گفت: در روز اول مسابقات هند با برد 5 بر صفری که مقابل بحرین به‌دست آورد، نشان داد که افق دید بلندی دارد و با استفاده از یک مربی آلمانی برنامه‌ریزی‌های بلندمدتی برای سال‌های آینده انجام داده است.

وی افزود: هند با سازماندهی بازی می‌کرد اما ما با برخی تدابیر توانستیم کنترل خوبی بر آنها داشته باشیم و طول و عرض زمین را در اختیار بگیریم. سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران تاکید کرد: می‌توانستیم گل‌های بیشتری هم بزنیم اما در مسابقات این‌چنینی باید برخی تدابیری اندیشیده شود تا بازیکنان بتوانند به بازی‌های بعدی نیز برسند.
علیدوستی خاطرنشان کرد: هرچند می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم اما باید انرژی بازیکنان را برای بازی بحرین حفظ می‌کردیم و به همین دلیل بیشتر کنترل بازی را در دست داشتیم و به‌خوبی توانستیم آن را انجام دهیم. وی درباره اشتباهات پرشمار بازیکنانش، تصریح کرد: باید توجه داشته باشید ما در تیم ملی نوجوانان یک هدف کوتاه‌‌مدت داشتیم که صعود از گروه بود و تا حدی به آن دست یافتیم اما هدف دوم انجام بازی‌های تدارکاتی گسترده است تا بازیکنان بتوانند تجربه بین‌المللی لازم را به‌دست آورند.

سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران در پاسخ به این سوال که علت درگیری بیش از حد بازیکنانش با تیم حریف چه بود، گفت: من این موضوع را قبلا هم به بازیکنان گفته‌ام اما همان‌طور که گفتیم، باید در مراحل بعدی این نکته را در قالب بازی‌های تدارکاتی به بازیکنان گوشزد کنیم. علیدوستی افزود: ما به هدف کوتاه‌مدت خود رسیدیم اما همچنان در قسمت‌های مهمی نقد داریم که باید در فرصت بعدی آنها را رفع کنیم.
وی در واکنش به سخنان سرمربی تیم هند مبنی بر این‌که بازیکنان ایران بیشتر روی ارسال‌های بلند کار می‌کردند، گفت: ما بازی هند با بحرین را دیدیم و متوجه شدیم که آنها بیشتر روی ارسال‌های بلند کار می‌کنند، پس باید توپ‌های آنها را قطع می‌کردیم، چرا‌که ممکن بود خطرساز شود.
سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران خاطرنشان کرد: به همین دلیل پوشش بازیکنان آنها را در دستور کار قرار دادیم و توانستیم کنترل خوبی داشته باشیم.
رقابت‌های فوتبال نوجوانان گروه پنج  مقدماتی قهرمانی آسیا در تبریز از ۲۵ لغایت ۲۹ شهریور با حضور تیم‌های ایران، بحرین، لبنان و هند به میزبانی باشگاه گسترش فولاد برگزار می‌شود.
آخرین دیدار نوجوانان ایران روز یکشنبه 29 شهریورماه مقابل بحرین خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: