bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۷ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
با حمایت‌های ویژه سرپرست شهرداری بوشهر؛
بالاخره پس از گذشته سه سال از شروع فعالیت مجدد شاهین، این تیم توانست با زحمات و تلاش‌های بسیار سهمیه لیگ دسته یک کشور را کسب کند و بار دیگر به‌عنوان نماینده شایسته بوشهر در این مسابقات شرکت کند.
شاهین شهرداری به لیگ یک رفتبامداد جنوب- علی تنگستانی:
بالاخره پس از گذشته سه سال از شروع فعالیت مجدد شاهین، این تیم توانست با زحمات و تلاش‌های بسیار سهمیه لیگ دسته یک کشور را کسب کند و بار دیگر به‌عنوان نماینده شایسته بوشهر در این مسابقات شرکت کند. اتفاقی که انتظار می‌رفت پیش از این رخ دهد ولی به دلایلی این اتفاق هرگز رخ نداد تا این‌که پاشازاده تیم را در دست گرفت و با تدبیر و تاکتیک‌های خود توانست با کسب امتیازهای خوب، جواز حضور شاهین در لیگ دسته یک کشور را کسب کند. در این گزارش می‌خواهیم به چگونگی لیگ یکی شدن شاهین شهرداری بپردازیم که ببنیم چه عواملی بیشترین تاثیر را در این اتفاق بزرگ داشته‌اند. 

ابتدا از نظر فوتبالی این مساله را مورد بررسی قرار می‌دهیم. حمید کللی‌فر که در اواخر فصل گذشته مسابقات لیگ دسته‌2 به‌عنوان سرمربی تیم شاهین انتخاب شد، توانست این تیم را تا مرحله پلی‌آف بالا آورد ولی با بدشانسی نتوانست در آن دیدار حساس به پیروزی برسد و شاهین شانس لیگ یکی شدن را از دست داد. با شروع فصل نقل و انتقالات، شاهین فعالیت خود را به صورت گسترده آغاز و چند بازیکن جوان و با تجربه را به ترکیب خود اضافه کرد، بازیکنانی که با نظر حمید کللی‌فر انتخاب شده بودند. شاهین بازی‌ها را با توپ پر شروع کرد و از همان ابتدا با بازی‌های هجومی و پرگل خود نشان داد که امسال می‌خواهد به لیگ دسته یک کشور صعود کند اما با گذشت چهار هفته از مسابقات، بدشانسی‌های حمید کللی‌فر و شاهین شهرداری شروع شد. بازیکنان مهم و تاثیرگذار شاهین به ترتیب مصدوم ‌شدند و همین مساله باعث شد که شاهین پس از کسب بردهای پر گل، روند نزولی داشته باشد. محرومیت و مصدومیت بازیکنان شاهین، باعث شده بود که زیبایی از بازی‌های این تیم حذف شود ولی با وجود این حمید کللی‌فر تا آنجا که در توان داشت، سعی کرد با کسب حداقل‌ترین نتیجه، تیم‌ را در بالای جدول نگه دارد، کاری که به‌خوبی از پس آن برآمد. 

اما برد با اختلاف کم یا کسب تساوی در بازی‌های حساس، چیزی بود که صبر و حوصله هواداران شاهین را به‌سر می‌آورد. در نیم فصل دوم مسابقات، با بازگشت مصدومان، انتظار می‌رفت که این تیم باز هم روند رو به رشد خود را ادامه دهد ولی کسب نتیجه‌های سینوسی باعث شد حمید کللی‌فر کم کم محبوبیت خود را در بین برخی از هوداران شاهین از دست دهد. او در هفته‌های پایانی شاهد این بود که برخی از هواداران شاهین در اقدامی عجیب به سرمربی باتجربه تیم‌شان توهین می‌کردند و این باعث ناراحتی این سرمربی بوشهری شد. کسی که سال‌ها برای این فوتبال زحمت کشیده بود لایق این همه توهین نبود به‌هرحال این یکی از خصلت‌های هواداران شاهین است (البته منظور کسانی هستند که صبر و حوصله کمی دارند). پس از باختی که شاهین در تهران متحمل شد، مدیریت باشگاه تصمیم گرفت که با حمید کللی‌فر قطع رابطه کند و همین اتفاق هم افتاد. پس از این مساله، گزینه‌های زیادی بر سر زبان‌ها آمد ولی مثل این‌که شهرداری قبل از این‌که حمید کللی‌فر را اخراج کند، با مهدی پاشازاده به توافق رسیده بود. پاشازاده پس از گذشت یک هفته از اخراج کللی‌فر به بوشهر آمد و قرارداد خود را با این تیم بست؛ او مربی بود که در چند سال گذشته توانسته بود چهار تیم از لیگ دسته2 کشور را به لیگ دسته یک برساند. آخرین تیمی هم که با سرمربیگری او وارد لیگ دسته یک شده بود، تیم پارس جنوبی جم بود. پس از این انتخاب، مشخص بود که مسوولان باشگاه فقط یک هدف دارند که آن صعود به لیگ دسته یک کشور بود و هر نتیجه‌ای به غیر از این، یک شکست بزرگ برای آنها محسوب می‌شد. پاشازاده در همان ابتدا به نبود بازیکنان مناسب و تاکتیک اشتباه سرمربی قبلی این تیم اشاره کرد که به‌نوعی هدفش انداختن نتایج بد احتمالی، به گردن کادر فنی قبلی بود.

اما وضعیت به شکلی پیش رفت که همه چیز به یک باره تغییر کرد و شاهین توانست به روزهای اوج خود برگردد. پاشازاده قبل از شروع مرحله حذفی، برای حفظ آمادگی بازیکنان شاهین کارهای خاصی انجام داد و برنامه او به‌خوبی جواب داد. از همان آغاز مسابقات، مشخص شد که پاشازاده تیم را جوری ساخته است که به غیر از صعود به چیز دیگری فکر نمی‌کند. شاهین در هر بازی از بازی قبل خود نتیجه بهتری می‌گرفت. چیزی که مشخص بود، این بود که حضور پاشازاده تاثیر بسیار مثبتی در پیشرفت شاهین داشته، چراکه با راهکارهای بدنسازی او، بازیکنان این تیم توانستند به آمادگی کامل برسند. بالاخره شاهین توانست دو هفته مانده به پایان مسابقات، صعود خود را به لیگ دسته یک کشور قطعی کند نباید از این نکته غافل شد که حضور پرتعداد بازیکنان بومی و جوان در شاهین باعث شد که هم تیم از نظر میانگین سنی در رده خوبی قرار گرفته باشد و هم از نظر انگیزشی وضعیت خوبی داشته باشد. تاثیری که بازیکنان جوان شاهین در عملکرد این تیم گذاشتند را نمی‌توان در این گزارش توصیف کرد. این مساله نشان می‌دهد که در شهر و استان خودمان چقدر بازیکن با انگیزه داریم. بازیکنانی که می‌‌توانند آینده یک تیم را تغییر دهند ولی متاسفانه توجهی به آنها نمی‌شود. 

اما این یک طرفه قضیه بود. پشت هر تیم موفق، در حقیقت یک مدیریت موفق نیز وجود دارد که کارهای پشت پرده تیم را انجام می‌دهد و در نتیجه تیم نقش پررنگی دارد و طرف دیگر این ماجرا مدیریت موفق باشگاه شاهین شهرداری است. شهرداری بوشهر که تا سه سال پیش اسپانسر هیچ تیمی نشده بود، طی یک اقدام بزرگ، امتیاز یکی از تیم‌های لیگ2 در ایلام را خرید و با نام شاهین شهرداری در لیگ دو تیمداری کرد. کار بزرگی که باز هم هواداران این تیم محبوب را به ورزشگاه کشاند. آنها در همان سال اول سرمایه‌گذاری خوبی در این تیم کردند ولی نتیجه آن چیزی نشد که انتظار داشتند. شهرداری بوشهر از کار ناامید نشد و باز هم شروع به خرج کردن برای تیمی کرد که مردم بوشهر با آن خاطرات بسیاری داشتند. نداشتن تجربه در دو سال اول باعث شد آنها نتوانند گزینه‌های مناسبی برای هدایت شاهین شهرداری انتخاب کنند. البته در انتخاب حمید کللی‌فر، باشگاه کار خوبی بود و تنها چیزی که باعث شد حمیدخان از این تیم برود بدشانسی‌های او بود. به هر حال این‌که بعد از حمید کللی‌فر، مسوولان باشگاه مهدی پاشازاده را انتخاب کردند، به ما ثابت کرد که تجربه حضور در لیگ2 به‌خوبی به‌دست آورده‌اند. یکی از کارهای مهم دیگری که مسوولان شهرداری در این راستا انجام دادند، آغاز فعالیت تیم‌های پایه بود که بسیار کار شایسته‌ای محسوب می‌شود. مساله‌ای که در آینده شاهین بسیار تاثیرگذار است. حمایت‌های مالی مسوولان شهرداری هم آنقدر به موقع بود که هیچ وقت خبری در مورد مشکلات مالی شاهین زده نشد. 

در همین رابطه با عبدالامیر قاسمی، سرپرست شهرداری بوشهر گفت‌وگو کردیم. قاسمی در ابتدای گفت‌وگو در مورد میزان کمک‌هایی که در شش ماه گذشته به شاهین شده است، گفت: شهرداری از آبان‌ماه سال گذشته تا به الان، نزدیک دو میلیارد تومان به باشگاه شاهین کمک مالی کرده است که رقم بزرگی محسوب می‌شود. البته شیوه مدیریت ما باعث شد برای رسیدن به هدف‌مان، در کادر فنی تیم تغییراتی ایجاد کنیم که این تغییرات نتیجه خوبی در بر داشت. همانطور که می‌دانید شاهین زیر نظر آقای پاشازاده تا به الان هیچ باختی را متحمل نشده است که این نشان از توانایی بالای این مربی است. به هر حال در سه سال گذشته ما چیزی حدود هفت میلیارد تومان به باشگاه کمک کرده‌ایم که رقم قابل توجه‌ی است. 
سرپرست شهرداری بوشهر در ادامه گفت‌وگو در پاسخ به این‌که برای حضور قدرتمند در لیگ دسته یک چه برنامه‌های دارد، تاکید کرد: در بودجه سال 97، سعی کردیم که برنامه‌ها را به شکلی تنظیم کنیم که بتوانیم به شاهین کمک کنیم. هدف ما این است که تیم با قدرت بیشتری در لیگ یک حضور داشته باشد. به‌زودی در این رابطه نامه‌ای را به شورا می‌فرستیم تا پس از تائید آنها، اقدامات لازم را انجام دهیم. 

وی در پایان گفت‌وگو در پاسخ به این‌که در صورت صعود شاهین به لیگ برتر، شهرداری می‌تواند از این تیم حمایت کند یا خیر، خاطرنشان کرد: صد درصد از این تیم حمایت خواهیم کرد، چراکه در فدراسیون فوتبال، صاحب امتیاز باشگاه شاهین، شهرداری بوشهر است. امتیازی که در ابتدا در دست ایلام بود ولی شهرداری برای تیمداری در لیگ2، این امتیاز را خرید و به نام خود ثبت کرد. پس با وجود این ، در صورت صعود شاهین به لیگ برتر، برای شهرداری هیچ اتفاقی نمی‌افتد و این ارگان می‌تواند بدون دردسر این تیم را اداره کند. به هر حال شهرداری از آنجا که این تیم را متعلق به مردم بوشهر می‌داند، همیشه سعی می‌کند از این تیم حمایت کند. حتی زمانی که تیم شاهین در سال گذشته نتایج خوبی نمی‌گرفت، ما حمایت‌های خود را ادامه دادیم، چراکه می‌خواستیم به هدف خود برسیم. شهرداری بوشهر باید در بحث فرهنگی و ورزش حضور موفق داشته باشد و به همین دلیل بود که برای تیمداری در حوزه فوتبال وارد عمل شد. 

چیزی که مشخص است، این است که مسوولان باشگاه شهرداری از گذشته خود درس خوبی گرفته و حالا در تلاش هستند تا بتوانند مسیری را که آغاز کرده‌اند، به پایان برسد. آنها همانند پارس جنوبی باید برای صعود به لیگ برتر وارد لیگ دسته یک شوند، چراکه در غیر این صورت، برای صعود در فصل اول شانسی نخواهند داشت. البته دو هفته تا پایان لیگ دسته2 کشور باقیمانده است ولی چیزی که مشخص است این است که شاهینی‌ها می‌خواهند در بازی پایانی خود پیروز شوند تا با اقتدار به لیگ دسته یک کشور صعود کنند. باید امیدوار باشیم که شهرداری همچنان از این تیم محبوب حمایت کند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: