bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۴ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴
روز گذشته به‌دنبال اعتراض شهروندان جزیره خارگ درباره مشکلات رفاهی و معیشتی که سالیان سال است متحمل شده‌اند، معاون سیاسی امنیتی استانداری و فرماندار بوشهر یکی با هواپیما و دیگری از راه دریا به جزیره نفتی رفتند اما...
بامداد24/هدی خرم آبادی
گزارش خبرنگار ما از این جزیره حکایت از حاشیه‌های زیاد آن دارد. هر چند بهانه رسیدگی به مشکلات جزیره عنوان شده است اما گفته می‌شود استعفای امام‌جمعه پیگیر خارگ که در تهران مشکلاتی را برای مجموعه مسوولان استانی به‌وجود آورده است، باعث شد تا معاون همراه و دوراندیش! استاندار راهی خارگ شوند. فرماندار مردمی و محبوب بوشهر که دفعه پیش به‌دلیل بیماری نتوانست کشتی گلاره را به خارگ همراهی کند و باعث دلخوری ساکنان جزیره شد، اما این‌ بار خود با کشتی رفت تا به‌صورت مستقیم به گل نشستن آن را به‌همراه مشکلات عدیده مردم این منطقه راهبردی از کشور، ملاحظه کند. 

این در حالی است که پس از شایعات فراوان در خصوص به راه افتادن کشتی گلاره در مسیر بوشهر-خارگ، این کشتی بالاخره به راه افتاد اما با حاشیه‌ها و اتفاقات دیگرگون... . آخرین گزارش اجتماعی بامداد جنوب درباره این کشتی با اعتراض و شاید هم دلخوری برخی از مسوولان همراه بود اما این‌که چرا حقیقی رنج سفر دریایی را به جان نخرید و مسیر کوتاه و راحت هوایی را برگزید، سفر فرماندار جانباز بوشهر از راه دریا نیز تعجب مردم خارگ را به‌همراه داشت. 

با وجود این، یکی از این اتفاقات جالب، همان روز گذشته رخ داد. گلاره که راس ساعت 8 صبح از اسکله ماهیگیری (صلح‌آباد)، به مقصد خارگ راه افتاده، حدود ساعت 10 نرسیده به اسکله شرکت نفت بر اثر برخورد به یک صخره مرجانی، به گل نشست و حدود ساعت 12 پس از دو ساعت تاخیر و سردرگمی مردم سرانجام با کمک کشتی‌های کوچکی که کارهای پایلوت و راهنما را انجام می‌دهند، توانست پهلو بگیرد. این در حالی است که فرماندار هم یکی از مسافران در کشتی گلاره بود و از نزدیک نظاره‌گر سردرگمی مردم.

یکی از مسافران این کشتی که نخواست نامش فاش شود، تصریح کرد: این کشتی که تعریف و تمجید بسیاری از آن می‌شد و هشت میلیارد تومان قیمت آن بوده است، متاسفانه تفاوت چندانی با کشتی‌های دیگر ندارد و نتواسته رفاه شهروندان را تامین کند. 

به گفته این فرد که هم تجربه دریانوردی دارد و هم سالیان درازی است که مسیر بوشهر به خارگ را طی می‌کند، هر چند که کشتی امکانات و تجهیزاتی همچون عمق‌سنج، سیستم ناوبری، رادار و سایر امکانات را دارد اما به‌دلایلی که بی‌شک یکی از آنها بی‌تجربگی و ناآشنا بودن ناخدا به محیط اطراف بود، به گل نشست. 

براساس اطلاعیه صادر شده مبنی بر حرکت شناورهای مسافربری زمرد و گلاره از 12/7/1394، حرکت شناور زمرد از خارگ به بوشهر ساعت 7:00 صبح و برگشت از بوشهر ساعت 14:00 و حرکت کشتی گلاره از بوشهر ساعت 8:00 صبح و برگشت آن ساعت 15:00 تعیین شده است. 
این بار مسوولان استانی از نزدیک یکی از کمترین مشکلات شهروندان خارگی را لمس کردند، امیدواریم آنها به این باور رسیده باشند که این مشکلات همیشه دامنگیر مردم خارگ بوده و هست.

بامداد جنوب در مورد دیدار روز گذشته فرماندار و حقیقی از خارگ مطالب متنوعی در اختیار دارد اما به پاره‌ای دلایل به آن نمی‌پردازد. این نکته فقط از آنجا اهمیت دارد که دو هفته پیش و در نشست اهالی و مسوولان جزیره در ساختمان سرخ خیابان سنگی، ساکنان جزیره منتظر اتفاق تازه‌ای بودند، هر چند این اتفاق در سفر روز گذشته هم روی نداد. این روزنامه در صورت لزوم، به نوع پرداخت به مساله امام‌جمعه خارگ در این جلسه هم اشاره خواهد کرد که باعث دلخوری بیش از پیش مردم شده است. 

نام:
ایمیل:
* نظر: