bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴
در مجمع انتخابی رئیس جدید هیات بازی‌های بومی و محلی استان که با حضور دبیر این فدراسیون برگزار شد، با اشاره به پتانسیل بسیار بالای این هیات در ارتباط با مردم و ارتباط گسترده آن با جامعه سخن گفته شد.
بامدادجنوب-شهرام حیدری: دبیر فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی گفت: به‌منظور توسعه ورزش‌های سنتی و کلاسیک و احیا و ترویج بازی‌های بومی و محلی که از اهداف اصلی این فدراسیون است، مسابقه‌های قهرمانی و لیگ کشتی‌های سنتی کشور در نیمه دوم امسال برگزار می‌شود.
مهدی مستجاب‌الدعوه افزود: همچنین در حوزه ورزش‌های کلاسیک نیز بازی‌های ساحلی پیش‌بینی شده که زمینه برگزاری آنها در حال فراهم شدن است.

وی یادآورشد: مسابقه‌های منطقه‌ای و استانی دومین دوره مسابقات والیبال بانوان روستایی و دومین دوره لیگ هفت سنگ روستایی نیز در نیمه نخست امسال برگزار شد.
مستجاب‌الدعوه با تقدیر از اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر و هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی این استان تصریح کرد: این اداره‌کل با تلاش‌های خود در جشنواره اقوام ایرانی حضور گسترده‌ای داشت که این حضور آنها نشان از ظرفیت و همت بالا در اداره‌کل ورزش و جوانان استان بوشهر است.

دبیر فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی گفت: برای تدوین دایره‌المعارف ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی کشور 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
مهدی مستجاب‌الدعوه افزود: در این ارتباط باید ابتدا بازی‌های بومی و محلی تبار‌شناسی شوند که در این موضوع استان‌ها پایه و اساس کار هستند.

دبیر فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی کشور بیان کرد: هر استان با توجه به شرایط اقلیمی، فرهنگی و آیینی خود می‌تواند بازی‌های خود را به‌طور کامل معرفی کند تا زمینه تدوین دایره‌المعارف ورزش‌های سنتی و بازی‌های محلی کشور فراهم شود.
وی گفت: پس از جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز از استان‌ها، فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی علمی بودن آن را بررسی خواهد کرد.

مستجاب‌الدعوه ادامه داد: بیش از 63 هزار روستا دارای سکنه و بیش از دو هزار و 500 مرکز دهستان در سطح کشور وجود دارد. وی بیان کرد: با وجود این تعداد روستا و جمعیت 22 میلیون و 800 هزار نفری آنها جامعه مخاطب این فدراسیون بسیار گسترده است که مدیریت این حوزه در بخش ورزش نیاز به یک همت عالی دارد.

مستجاب‌الدعوه در ارتباط با تعداد ورزشکار سامان‌یافته کشور گفت: ملاک ورزشکاران سامان‌یافته بیمه ورزشی است که در سال گذشته 512 هزار نفر ورزشکار بیمه شده داشتیم.
وی یادآور شد: با شرایط موجود و مشکلاتی که برای بیمه ورزش روستایی ایجاد شده است (افزایش هزینه بیمه ورزشکاران روستایی) آمار ورزشکاران بیمه شده روستایی در سال جاری کاهش خواهد داشت. 

دبیر فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی گفت: با این وجود مسابقه‌ها و جشنواره‌ها همانند سال گذشته و با حضور همان جمعیت مشخص پیگیری و برگزار خواهیم کرد.
مستجاب‌الدعوه بیان کرد: افزایش دوره‌ای هزینه صادر کردن کارت بیمه ورزشی برای شهرنشینان 50 و برای روستاییان 70 درصد است که با تعامل صورت‌گرفته در صدد کاهش این افزایش هزینه هستیم.

در همین زمینه، مدیر‌کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: ماهانه چهار تا پنج نوبت مسابقه‌های بومی و محلی در سطح شهرستان‌های استان بوشهر برگزار می‌شود.
احمد بهروزیان‌فرد افزود: در این ارتباط سال گذشته 24 جشنواره در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر برگزار شد. وی ادامه داد: به‌تازگی جشنواره فرهنگی ورزشی «دا» ویژه بانوان استان بوشهر نیز به میزبانی شهرستان عسلویه برگزار شده است.

بهروزیان‌فرد گفت: هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی‌محلی باید با جذب اسپانسرهای مالی مناسب زمینه رونق ورزش‌های بازی‌های بومی محلی را فراهم کند.
در نشست مجمع انتخابات رئیس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان بوشهر، سعید اسماعیلی با کسب 12 رای از جمع 14 رای موجود به‌عنوان رئیس جدید این هیات انتخاب شد.

برچسب ها: ورزش ، محلی ، استانی
نام:
ایمیل:
* نظر: