bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۷ - ۱۶ تير ۱۴۰۰
برگزیدگان نخستین جشنواره معلمان مؤلف معرفی شدند؛
داود علیزاده: آیین اختتامیه نخستین جشنواره «معلمان مؤلف در آموزش و پرورش» با اعلام اسامی برگزیدگان به کار خود خاتمه داد. این جشنواره از اسفندماه سال گذشته آغاز شده بود و از میان 2500 شرکت‌کننده در سه سطح رتبه برتر، رتبه برگزیده، رتبه شایسته، منتخبان خود را معرفی کرد.

داود علیزاده

آیین اختتامیه نخستین جشنواره «معلمان مؤلف در آموزش و پرورش» با اعلام اسامی برگزیدگان به کار خود خاتمه داد. این جشنواره از اسفندماه سال گذشته آغاز شده بود و از میان 2500 شرکت‌کننده در سه سطح رتبه برتر، رتبه برگزیده، رتبه شایسته، منتخبان خود را معرفی کرد.

در همین زمینه معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان بوشهر از برگزدرخشش معلم مولف‌های بوشهری در نخستین جشنواره معلمان مؤلف خبر داد.

علی موحدی روز سه‌شنبه به خبرنگار ما گفت: آیین اختتامیه نخستین جشنواره کشوری فرهنگی و هنری معلمان مؤلف، روز 14 تیرماه 1400 همزمان با روز بزرگداشت قلم با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

به گفته وی این جشنواره از اسفندماه ۱۳۹۹ شروع به کار کرده بود و همکاران فرهنگی تا اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ فرصت داشتند با ارائه اثر یا آثار خود در این جشنواره شرکت کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه حدود 2500 نفر از فرهنگیان مؤلف کشور در این جشنواره شرکت کردند، تصریح کرد: دبیرخانه این جشنواره مستقر در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بود و معلمان بوشهری 80 اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

موحدی در خصوص برگزیدگان نهایی این جشنواره گفت: در اختتامیه این جشنواره از فرهنگیان مؤلف در سه سطح رتبه برتر، رتبه برگزیده، رتبه شایسته تقدیر و تجلیل به عمل آمد و 41 نفر از فرهنگیان کشور رتبه برتر و 41 نفر رتبه برگزیده و 48 نفر رتبه شایسته تقدیر را به دست آوردند.

وی با اشاره به برگزیدگان سطح برتر این جشنواره از استان بوشهر تصریح کرد: از استان بوشهر بشیر علوی از معلمان مؤلف منطقه دلوار رتبه برتر را کسب کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در خصوص برگزیدگان استانی در بخش رتبه برگزیده نیز خاطرنشان کرد: آقایان علیمراد کرمی و یوسف رازقی پور و سیروس فتحی از شرکت‌کنندگان اداره کل آموزش و پرورش استان، مؤلفان کتاب «تعلیم و تربیت و فضای مجازی» در این جشنواره رتبه برگزیده کشوری را به دست آوردند.

موحدی با اشاره به برگزیدگان شایسته تقدیر از استان بوشهر گفت: محمدکاظم اتابک از فرهنگیان مؤلف شهرستان بوشهر و یوسف رازقی پور، از اداره کل آموزش و پرورش استان، رتبه شایسته تقدیر را کسب کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در پایان ضمن تبریک به برگزیدگان استان بوشهر اظهار امیدواری کرد که در سال آینده شاهد حضور و موفقیت‌های بیشتر فرهنگیان استان باشیم

این جشنواره از سوی اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی با همکاری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شهید رجایی، اداره کل و توسعه کتاب‌خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، انتشارات منادی تربیت انتشارات مدرسه، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به میزبانی اداره کل آموزش‌وپرورش شهرستان تهران برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این آیین گفت: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی نیز یکی از تجربیات مؤثر این جشنواره بود. ما از برگزاری نخستین جشنواره معلمان مؤلف چند هدف را مد نظر داشتیم که شامل، تجلیل از معلمین مؤلف و ارتقاء صلاحیت‌ها و شایستگی‌های آنها و کمک به انتقال دانش به‌کل جامعه بود.

علیرضا کاظمی با بیان اینکه در این جشنواره‌ها ۲۵۰۰ اثر در ٢۴ گروه شرکت کردند تصریح کرد: چهار گروه زیر گروه ادبی و ۲۰ گروه علمی بود و ما از هر گروه سه رتبه برتر را انتخاب کردیم و یکی از پیامدهای این جشنواره نقش راهبری در فضای عمومی جامعه و مدرسه بود و تأثیرات زیادی در فضای عمومی جامعه جهت انتقال دانش و ثبت و ضبط تجربیات معلمان مؤلف داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورشبا اشاره به اشاعه تجربیات معلمان مؤلف تأکید کرد: در این جشنواره تجربیات معلمان مؤلف در اختیار سایر معلمان قرار گرفت و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی نیز یکی از تجربیات مؤثر این جشنواره بود و در مجموع این برنامه انگیزه‌هایی برای سایر معلمان و دانش‌آموزان ایجاد کرد و تولید علم و دانش را در پی خواهد داشت.

به گفته وی ما در روز معلم سال گذشته این جشنواره را شروع کردیم و در آستانه روز قلم اختتامیه جشنواره را در حال برگزاری داریم و از تمامی همکارانی که در این فرآیند شرکت کردند، تقدیر به عمل آوردیم. از تمام معلمانی که توانمندی دارند دعوت می‌کنیم خاطرات، تجربیات و ایده‌های جدید خود در حوزه علم را به رشته کتابت بیاورند و آمادگی برای جشنواره ۱۴۰۱ داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش نیز در اختتامیه نخستین جشنواره معلمان مؤلف در سخنانی گفت: از دیدگاه من نوشتن و کتابت یک قابلیت ممتاز است و این اعتقاد را دارم که تاریخ تمدن انسان‌ها دستاوردهای بزرگی را داشته است و تحولاتی که در حوزه تمدن اسلامی وجود داشته و با سرعت و شتاب هم در تاریخ در حال پیشرفت است و با عنایت به‌تمامی این تحولات فرهنگی هنوز هم کتابت و نوشتن می‌تواند دریچه‌های موثری را برای انسان‌ها بگشاید.

محسن حاجی میرزایی در رابطه با معلمان مؤلف بازنشسته نیز تصریح کرد: از همه معلمان بازنشسته دعوت می‌کنم در پایان دوران فعالیت خود در آموزش و پرورش و با توجه به اینکه سالیان متمادی را با دانش‌آموزان خود سپری کردند، قلم به دست بگیرند و تجربیات خود را به‌صورت کتاب تألیف کنند.

به گفته وی کسی در جامعه ما با وسیله‌ای که کار می‌کند، در کار خود تبحر پیدا می‌کند و موضوع کار معلمین ما انسان است و انسان‌ها هم پیچیده‌ترین موجودات هستی می‌باشند و تمام لحظات و رفتارهای آنها قابل‌بررسی و مطالعه است و بسیار تمایل دارم که هر معلمی در پایان دوره خدمت کتابی تألیف کنند و در اختیار دیگران قرار دهد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه جامعه آموزش و پرورش ما شامل فرهنگیان و بازنشستگان است تاکید کرد: به مدد هم می‌توانیم افق‌های روشن را در برابر این نسل قرار دهیم و فکر می‌کنم اگر تجربیات این جامعه را در معرض دید دیگران قرار بگیرد کار ارزشمندی است. مجموعه ما در آموزش و پرورش یک جمعیت بزرگی را تشکیل می‌دهد و با برخورداری از پانزده میلیون دانش‌آموز و خانواده‌های آنها ما باید مجالی را فراهم کنیم تا جامعه مخاطب خودمان را با آثار معلمان مؤلف آشنا شوند و بسیار هستند دانش‌آموزانی که معلم مؤلف دارند و در نتیجه شوق آنها به خواندن کتاب بیشتر خواهد شد و ما باید جامعه را از این مورد آگاه کنیم.

یادآوری می‌شود که معلمان به علت ارتباط، اطلاعی که از نیاز‌ها و دغدغه‌های دانش آموزان دارند ، می‌توانند کتاب‌های مفیدتری برای جامعه هدف به رشته تحریر درآورند. کتاب بهترین ابزار انتقال دانش و تجربه است و شاید بهترین زمینه برای انتقال داده و اطلاعات مخاطب و همه نسل‌ها باشد و اساسی‌ترین رکن یادگیری است؛ هر معلمی که وارد عرصه تولید علم شود توانمندی‌هایی دارد و بخش پژوهشی، علمی بخشی از مهارت‌های دانشی و بینشی است که زمینه تحرک و پویایی معلمان را فراهم می‌کند.

تولید علم تغییرات مثبتی در جامعه و کشور فراهم می‌کند و در حوزه کتاب می‌تواند در توسعه کتاب و کتاب‌خوانی موثر باشد و به اعتلای فرهنگ جامعه کمک کند. حوزه کتاب و کتابخوانی کارکرد بالایی دارد پس لازم است که آثار خوبی در سطح علمی بالا داشته باشیم.

.........................................................................

3 فوتی و بستری 417 بیمار کرونایی در بوشهر

بامداد جنوب: دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر آخرین وضعیت ابتلا و شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر را تشریح کرد.

به نقل از وبدا، دکتر سعید کشمیری در خصوص آخرین آمار بستری کرونایی در بیمارستان‌های بوشهر گفت: تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر در تاریخ سه‌شنبه 15 تیرماه، 417 نفر است.

به گفته وی در 24 ساعت گذشته 126 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند که از این تعداد ابتلای 68 مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه اکنون 41 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند، افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 14 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

دکتر کشمیری درباره نتایج موارد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر که تا به امروز اعلام‌شده است، گفت: متاسفانه امروز سه مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا دو آقا با 72 و 58 سال سن باسابقه بیماری زمینه‌ای کلیوی و دیابت و یک خانم با 62 سال سن باسابقه بیماری قلبی در استان بوشهر به ثبت رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در خصوص بیمارانی که از بخش‌های کرونایی مرخص شده‌اند افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 107 بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد 83 نفر از آنها مثبت قطعی بودهاند.

وی با اشاره به آمار رسمی جان‌باختگان کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: تاکنون 1284 نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را ازدست‌داده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر همچنین با اشاره به موارد کل مبتلایان به کرونا که تست داده و تست آنها مثبت شده است، افزود: از آغاز شیوع کرونا تاکنون 55237 نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.


نام:
ایمیل:
* نظر: