bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۲۷
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۴ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴
در همین زمینه، مدیر‌کل ورزش و جوانان بوشهر گفت: تنها استخر عمومی شهر بوشهر بعد از مدت پنج سال تعطیلی تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
بامدادجنوب- شهرام حیدری: هیات قایقرانی در حضور رئیس فدراسیون این رشته و مدیر‌کل ورزش و جوانان استان، رئیس جدید خود را شناخت. در این جلسه از پتانسیل‌های استان در رشته قایقرانی و لزوم استفاده از توانایی‌های پایگاه دریایی و اداره بنادر و دریانوردی برای توسعه این رشته گفته شد. همچنین در این نشست، از افتتاح تنها استخر بوشهر بعد از پنج سال خبر داده شد. 

در همین زمینه، مدیر‌کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: تنها استخر عمومی شهر بوشهر بعد از مدت پنج سال تعطیلی تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
احمد بهروزیان‌فرد روز گذشته در نشست مجمع انتخابات رئیس هیات قایقرانی استان بوشهر، افزود: باتوجه به وجود 725 کیلومتر مرز آبی در این استان توجه و تقویت زیرساخت ورزش‌های آبی و ساحلی از اولویت‌های این اداره کل است.

وی یادآور شد: با توجه به این‌که رشته قایقرانی در استان بوشهر از دهه 60 فعال بوده و افتخارات زیادی در بخش خانم‌ها و آقایان کسب شده، می‌طلبد با توجه به استعدادهای موجود در استان به این رشته بیشتر پرداخته شود.
وی گفت: هر چند در چند سال اخیر ایستایی در کسب عنوان قهرمانی در رشته قایقرانی داشته‌ایم ولی تلاش می‌کنیم با همکاری مسوولان زمینه شکوفایی این رشته در استان فراهم شود. بهروزیان‌فرد گفت: آنچه می‌تواند جایگاه استان بوشهر را در رشته قایقرانی به قبل برگرداند، همدلی، وفاق و همکاری بین بخشی است. وی یادآور شد: همچنین قرار است در دهکده گردشگری شهر بوشهر نیز اسکله‌ای برای رشته قایقرانی جانمایی شود.
در این نشست‌، رئیس فدراسیون قایقرانی هم گفت: این فدراسیون برخلاف دیگر رشته‌های ورزشی در استفاده از توان بانوان و معلولان هیچ محدودیتی ندارد و این افراد در خانواده قایقرانی قرار دارند.

غلامرضا امینی در نشست مجمع انتخابات رئیس هیات قایقرانی استان بوشهر، افزود: با توجه به این‌که هم‌اکنون شمار بانوان قایقران نسبت به مردان کمتر است، فدراسیون قایقرانی از ظرفیت این قشر در این رشته استفاده می‌کند.
وی با اشاره به کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک به‌وسیله شهلا بهروزی‌راد نخستین بانوی قایقران معلول ایران گفت: این ورزشکار در جریان برگزاری مسابقات جهانی قایقرانی آب‌های آرام در میلان ایتالیا، موفق شد ضمن قرار گرفتن در رده ششم جهان، سهمیه پارالمپیک را در ماده پاراکانو به‌دست آورد. این ماده برای نخستین‌بار در بازی‌های پارالمپیک 2016 به مجموعه مسابقه‌ها افزوده شده و نخستین نماینده کشورمان نیز در همین ماده به مصاف حریفان خواهد رفت. امینی گفت: فدراسیون قایقرانی کشور تاکنون 40 مدال جهانی المپیک و آسیایی دارد و وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به این فدراسیون تاکنون کمک و حمایت‌های خوبی داشته است. وی یادآور شد: در مسابقات اینچوان نیز فدراسیون قایقرانی با کسب 9 مدال بعد از کشتی بیشترین تعداد مدال‌ها را کسب کرد.

وی با تاکید بر کسب سهمیه المپیک گفت: از دی‌ماه 93 اردوهای زمستانی در اسپانیا و پرتغال و در چین برای حضور در مسابقات المپیک برگزار شده و امیدواریم در آبان‌ امسال و اردیبهشت 95 نیز بتوانیم سهمیه خوبی کسب کنیم. امینی افزود: در این اردوها تیم‌های ملی ایران همراه با کشورهای صاحب‌نام این رشته به تمرین می‌پردازند و سطح آمادگی خود را به نحو مطلوب افزایش می‌دهند.

رئیس فدراسیون قایقرانی کشور گفت: رشته قایقرانی یکی از رشته‌های پرمخاطب و پرطرفدار است که توسعه فعالیت‌های آن باید در دستور کار قرار گیرد.
امینی با بیان این‌که مربیان داخلی رشته قایقرانی جزء مربیان برجسته آسیا هستند، یادآور شد: مدرسان ما ثابت کردند که ایرانیان می‌توانند در دنیا در رشته قایقرانی حرفی برای گفتن داشته باشند. وی افزود: در همین راستا نیز چندی پیش کتایون اشرف برای تدریس به کشور امریکا دعوت شده است.

رئیس فدراسیون قایقرانی در خصوص تجهیزات نیز گفت: در بخش تامین تجهیزات برای استان‌ها مشکلاتی داریم که تلاش می‌شود در این خصوص یار ادارات کل ورزش و جوانان در استان‌ها باشیم.
امینی گفت: امسال صد فروند قایق برای استان‌ها خریداری و در بین استان‌ها توزیع شده است. وی بر استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان بوشهر از جمله منطقه دوم نیروی دریایی ارتش، سپاه و بنادر و دریانوردی برای تقویت رشته قایقرانی تاکید کرد.

امینی گفت: استان بوشهر در یک دوره زمانی قهرمان رشته قایقرانی در کشور بود ولی با از بین رفتن روحیه همدلی این عنوان را از دست داد که با توجه به فراهم بودن شرایط باید این استان به جایگاه واقعی خود در این رشته دست یابد. وی یادآور شد: به‌زودی به کمک مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر کلاس‌های مربیگری و داوری در این استان برگزار می‌شود.
امینی همچنین بر تقویت رشته قایقرانی به‌خصوص در رشته بادبانی در سواحل نیز تاکید کرد و گفت: بادبان‌های قایقرانی باید در استان‌ها برافراشته شوند.
در این نشست مهدی زارعی به‌عنوان رئیس هیات قایقرانی بوشهر انتخاب شد.

برچسب ها: بوشهر ، استخر ، افتتاح
نام:
ایمیل:
* نظر: