bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴
داریوش غذبانی، کارگردان بوشهری موفق به دریافت نشان یاس زرین بهترین کارگردانی برای فیلم «مردان آفتاب» در جشنواره فیلم یاس شد.
بامدادجنوب- فرشته قهرمانی: مردم غرب کشور به‌ویژه مردمان استان‌های کردستان و کرمانشاه نقش بی‌بدیلی در دفاع از کشور در طول هشت سال جنگ تحمیلی ایفا کردند. کردستان یکی از پنج استان درگیر در دوران دفاع مقدس بود و شهرهای آن در دوران جنگ تحمیلی 26 بار مورد هجوم حملات هوایی قرار گرفته و در طول این مدت 26 هزار شهید و 9 هزار جانباز را تقدیم انقلاب کرده است. معرفی تاریخ رشادت‌های مردمی مردان پاک و خدایی که در این استان افتخار‌آفرینی کردند، مهم‌ترین وظیفه مسوولان و تمام اقشار مردم ایران است.

کردستان در دفاع مقدس متفاوت‌تر از سایر استان‌های کشور بود، به‌طوری که مردم این استان مرزی از همان اوایل انقلاب با لبیک به ندای رهبرشان در به ثمر رساندن درخت انقلاب سهیم بودند و در دفاع مقدس با نثار جان جوانانشان از خاک میهن اسلامی خویش دفاعی کردند که پیشمرگان مسلمان کرد شاهدی مثال‌زدنی بر اثبات این مدعاست، آنگاه که دوشادوش دیگر رزمندگان برای دفع دشمن و شیطنت‌های آنها از خود مایه گذاشتند.

هنوز انقلاب به اثبات نرسیده بود که استکبار به‌وسیله ایادی داخلی خود در قالب‌های تفرقه‌انداز گرایش‌های مذهبی وارداتی و شعارهای ملی‌گرایانه پوشالی و پذیرش ناآگاهانه و حداقلی این نسخ‌های پیچیده در میان اقلیتی ساده‌اندیش و سطحی‌نگر و جیره‌خوار منطقه، طعم تلخ جنگ را به کام مردم کردستان چشاند و پدران و مادران زیادی را داغدار فرزندان جوانشان کرد.
در واقع کردستان بیشتر و بیشتر از دیگر مناطق کشور، حریم امن به‌دست آمده از انقلابش مورد هجمه و نقشه شیطانی دشمنان قرار گرفت. مردم کردستان به پیروی از ملت بزرگ و فهیم ایران اسلامی تا پای جان، پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و اجازه کمترین تحرک سوء را به دشمنان ندادند.

حالا داریوش غذبانی یکی از هنرمندان بوشهری نیز با ساخت تله‌فیلم «مردان آفتاب» گوشه‌ای از رشادت‌های مردمان غیور این منطقه را به تصویر کشیده است.
غذبانی فعالیت هنری خود را با حضور در انجمن سینمای جوان بوشهر از سال 76 آغاز کرد. وی که دانش‌آموخته دانشگاه سینما و تئاتر سوره اصفهان است، تاکنون موفق به ساخت  ۱۵ فیلم کوتاه شده است که از آنها می‌توان به فیلم کوتاه «حنانه» (برنده جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره مسرر بارسلونا)، «امید»، «وصال»، «تنفس مصنوعی»، «آن شب» و ... اشاره کرد.

غذبانی، کارگردان فیلم مردان آفتاب در خصوص موضوع این فیلم به بامداد جنوب گفت: «مردان آفتاب» در حوزه دفاع مقدس ساخته شده است و درباره تک‌تیراندازهایی است که در جبهه غرب علیه دشمن مبارزه می‌کنند. جریان این فیلم درباره دو تک‌تیرانداز جوان در جبهه غرب در استان کردستان است که قرار است در این منطقه عملیاتی شکل بگیرد اما عراقی‌ها منطقه را نا امن کرده‌اند.  این دو تک‌تیرانداز با گروهی پنج‌نفره درصدد پاکسازی این منطقه برای آغاز عملیات هستند اما وقتی وارد کوهستان می‌شوند، مشکلات متفاوتی برایشان آغاز می‌شود.

وی با بیان این‌که ساخت این فیلم بیست و چهار جلسه طول کشیده است، تصریح کرد: ما در طول ساخت این فیلم با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودیم، چراکه ساخت این فیلم در منطقه کوهستانی اورامان انجام شد. در حالت عادی کار فیلمبرداری با مشکلات زیادی رو‌به‌روست اما ما تصویربرداری این فیلم را در منطقه‌ای کاملا کوهستانی و در دل برف و با امکانات محدودی انجام دادیم.
این هنرمند بوشهری به عوامل ساخت تله‌فیلم «مردان آفتاب» اشاره کرد و افزود: محسن پور‌تراب (نویسنده)، بهروز کریمی (مجری طرح و تهیه‌کننده)، فرشاد گل‌سفیدی (فیلمبردار) از عوامل ساخت این فیلم هستند. همچنین عنایت‌الله شفیعی، حسن جوهرچی، بابک انصاری، حمیدرضا محمدی، سینا سهیلی، فوژان قبادیان، سامرند معروفی و سینا سعیدیان از بازیگران این فیلم هستند.
غذبانی در ادامه از ساخت فیلم سینمایی «خماری» خبر داد و گفت: هم‌اکنون مشغول ساخت پیش‌تولید این فیلم هستیم و کار فیلمبرداری آن از هفته نخست آبان‌ماه آغاز خواهد شد.



نام:
ایمیل:
* نظر: