bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۵ - ۲۴ مهر ۱۳۹۴
قائم مقام دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استان های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان، یزد و بوشهر جز پنج منطقه ویژه علم و فناوری کشور هستند.
 محمد ابویی اردکانی پنج شنبه شب در نشست هماهنگی ویژه علم و فناوری  بوشهر افزود: ارزیابی شاخصه های ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری استان فارس نیز در حال انجام است.
وی یادآورشد: استان های دارای منطقه ویژه علم و فناوری باید برنامه راهبردی بنویسند و تمام کانون های تصمیم گیر را در قالب یک شورا متمرکز کنند.
این مقام مسئول گفت: کمیته ملی راهبردی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شده و نشست نخست آن نیز برگزار شده است.

ابویی اردکانی افزود: آئین نامه های این کمیته نیز تصویب شده و در قالب آن مسائل استان ها در حوزه علم و فناوری بصورت مشترک بررسی خواهد شد.
وی اظهارداشت: نبود ایده علم و فناوری موجب شده تا مردم در برخی از منطقه های آزاد تجاری از مزیت های کامل آن برخوردار نباشند.
ابویی اردکانی گفت: باتوجه به اینکه ایجاد منطقه آزاد تجاری بوشهر در دستور کار مجلس شورای اسلامی است باید ازابتدا ایده علم و فناوری در آن پیاده شود تا مردم استان از مزیت هایش برخوردار شوند.

وی یادآورشد: برای جوانان تحصیل کرده و آماده اشتغال باید اقتصادی را ایجاد کرد که آنها قادر به ارائه ارزش افزوده خود باشند. 
قائم مقام دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: استان بوشهر برای فعالیت بر محور دریا زیرساخت های خوبی در شرکت صدرا (شرکت صنایع دریایی ایران) و حوزه آبزیان دارد که یکی از حلقه های مفقوده تزریق سرمایه گذاری است و با رفع تحریم ها زمینه حل این مشکل برطرف می شود.

ابویی اردکانی گفت: وجود ذخایر و تاسیسات عظیم نفت و گاز و پتروشیمی از دیگر ظرفیت های مهم استان بوشهر است که می توان بر اساس فناوری های نوآورانه روی آنها سرمایه گذاری کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری بوشهر نیز در این نشست گفت: در برنامه های مطالعاتی کلان کشور باید باظرفیت های موجود در استان بوشهر سهم واقعی این استان لحاظ شود.
سعید زرین فر بیان با بیان اینکه توسعه فناورانه نیازمند به آموزش و تقویت نیروی انسانی است افزود: یکی از عمده ظرفیت های استان بوشهر نیروی انسانی متخصص و دلسوز نظام است که در زمینه های مختلف توسعه می توان آنها را به کار گرفت.
منبع:
ایرنا
برچسب ها: علم ، فناوری ، بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: