bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۲۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۵ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از آغاز جوجه‌آوری لاک‌پشت‌های دریایی در سواحل استان خبر داد.
 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از آغاز جوجه‌آوری لاک‌پشت‌های دریایی در سواحل استان خبر داد.
عبدالرحمن مرادزاده د با بیان اینکه پارک ملی دریایی نایبند در حاشیه خلیج‌فارس در شهرستان عسلویه قرار دارد اظهار داشت: نایبند در شورای عالی محیط زیست به عنوان نخستین پارک ملی دریایی کشور ثبت شد که دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد و زیستگاه انواع پرندگان و جانوران دریایی است. 
وی پارک ملی دریایی نایبند را یکی از مهم‌ترین زیستگاه لاک‌پشت منقار عقابی دانست و بیان کرد: این گونه لاک‌پشت هر ساله در اسفند ماه برای تخم‌گذاری و زادوولد به پارک ملی دریایی نایبند مهاجرت می‌کند.
 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به ساخت لانه برای تخم‌گذاری لاک‌پشت دریایی در ساحل نایبند گفت: در این راستا با ساخت 31 لانه زمینه تخم‌گذاری و انتقال تخم لاک‌پشت در آنها فراهم شد. 
 مرادزاده با بیان اینکه هر لاک‌پشت تا 120 عدد تخم می‌گذارد افزود: این تخم‌ها در عمق 50 تا 70 سانتیمتر ساحل قرار دارد و بعد از گذشت بیش از 50 روز نوزاد لاک‌پشت، از تخم خارج و راهی دریا می‌شود. 
 وی با اشاره به آغاز جوجه‌آوری لاک‌پشت منقار عقابی در ساحل نایبند گفت: نخستین گروه از بچه لاک‌پشت منقار عقابی در ساحل نایبند عسلویه استان بوشهر راهی دریا شدند. 

منبع:
تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر: