bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۴ - ۱۱ تير ۱۴۰۲
برگزاری مراسم ازدواج آسان در قالب جشن وصال در استان بوشهر؛
داود علیزاده: بر اساس یک تعریف کلی ازدواج آسان، ازدواجی است که بر اساس ساده زیستی و دوری از تجملات بنا شکل می‌گیرد. در این نوع ازدواج، زوجین سعی می‌کنند با کمترین هزینه، ملزومات ازدواج را فراهم کنند و بر سر زندگی بروند.

داود علیزاده

بر اساس یک تعریف کلی ازدواج آسان، ازدواجی است که بر اساس ساده زیستی و دوری از تجملات بنا شکل می‌گیرد. در این نوع ازدواج، زوجین سعی می‌کنند با کمترین هزینه، ملزومات ازدواج را فراهم کنند و بر سر زندگی بروند. در این امر خیریه‌هایی هستند که به جوانان کمک هزینه می‌دهند یا برای آن‌ها جهیزیه و خانه فراهم می‌کنند تا به این صورت کمک بزرگی به جامعه کنند.

در نهایت ازدواج آسان می‌تواند فواید اجتماعی بسیاری داشته باشد و منجر به بقای نسل شود و همچنین افزایش جمعیت را نیز به همراه بیاورد. همچنین خیریه‌ها و مؤسسات در زمینه برگزاری مراسم عقد و عروسی به زوجین یاری می‌رسانند تا به‌صورت آبرومندانه مراسم برگزار کنند. طرح ازدواج آسان معتقد است که با دوری از تجملات می‌توان بر سر زندگی رفت. در این نهاد‌ها افراد می‌کوشند که با صرفه‌جویی در هزینه‌ها راه ازدواج را برای زوجین آسان‌تر کند.

هم‌زمان با آغاز دهه امامت و ولایت، مراسم جشن بزرگ وصال در راستای ازدواج آسان با حضور زوج‌های جوان در جنوب استان بوشهر برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر در این آیین گفت: مراسم ازدواج زوج‌های جوان در راستای منویات مقام معظم رهبری و جوانی جمعیت در 10 شهرستان استان بوشهر برگزار می‌شود.

«اکبر پورات» ضمن قدردانی از فرمانداران کنگان و دیر و کمیته امداد و بهزیستی این دو شهرستان، افزود: برای هر کدام از زوج‌های جوان 5 میلیون تومان از طرف استانداری بوشهری به آنان اهدا می‌شود.

به گفته وی از طرف اداره کل ورزش و جوانان استان یک سفر مشهد مقدس با هزینه اسکان، و از طرف کمیته امداد هم برای هر زوج یک حواله جهیزیه 52 میلیون تومانی و از طرف بهزیستی پنج میلیون تومان اهدا خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر نیز با بیان اینکه در دهه امامت و ولایت، مراسم ازدواج 200 زوج جوان در استان برنامه‌ریزی‌شده است افزود: در دهه امامت و ولایت در تمامی شهرستان‌های استان جشن ازدواج آسان برگزار می‌شود.

«رقیه زنگنه‌نژاد» افزود: تلاش دولت رفع موانع و تقویت مشوق‌هایی نظیر مسکن و اشتغال در کنار مراسم ازدواج آنان است.

وی بیان کرد: تسهیل ازدواج شرایط مناسب برای شکل‌گیری کانون خانواده و فرصت فرزندآوری است تا جامعه جوان پویا و مولد شکل گیرد.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری بوشهر افزود: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم ایجاد بستر مناسب برای تشکیل خانواده و حمایت از جامعه جوانی است. گفتمان ازدواج آسان و فراهم کردن شرایطی که با کمترین هزینه زوج‌ها زندگی خودشان را آغاز کنند از اهم برنامه‌های دولت سیزدهم است.

به گفته مدیرکل بانوان و خانواده استانداری بوشهر براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جشن ازدواج آسان هزار زوج جوان در استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت ترویج ازدواج آسان در جامعه افزود: امروزه با سختگیری‌ها و مشکلاتی که در امر ازدواج پیش‌آمده این امر مقدس و حیاتی تحت شعاع مسائل مختلف قرار گرفته و این نیاز فطری بشر در حصاری از قواعد سخت محبوس شده تا آنجا که جوانان برای گریز از این قواعد، از ازدواج سرباز می‌زنند.

زنگنه‌نژاد با اشاره به راهکارهای ترویج ازدواج آسان در جامعه گفت: اقدامات فرهنگی، سوق دادن نگرش خانواده‌ها در جهت اهمیت فوق‌العاده ازدواج فرزندان، اعطا بینش به جوانان در جهت تلاش برای رفع موانع فرهنگی ازدواج، توجه دادن به خانواده‌ها در مورد صلاحیت جوان‌ها برای ازدواج، نشان دادن راهکارهای ازدواج آسان، سعی در رفع ترس جوانان از ازدواج، توجه دادن به خانواده‌ها در خصوص آثار منفی مهریه سنگین، ترغیب خیرین برای کمک به ازدواج جوانان و از مهم‌ترین راهکارها برای ترویج ازدواج آسان در جامعه است.

وی همکاری جهادی و همه‌جانبه نهادهای فرهنگی و خانواده‌ها را از مهم‌ترین عوامل ترویج ازدواج آسان دانست و افزود: می‌توان با پخش نمونه‌های عملی از ازدواج‌های آسان از طریق رسانه‌ها ازدواج آسان را در بین خانواده‌ها و جامعه ترویج کرد.

زنگنه‌نژاد با بیان اینکه فرزندآوری مساله‌ای مهم در جوان‌سازی جامعه است تاکید کرد: وضعیت امید اجتماعی و حالت خانواده و سرزندگی آن از طریق میزان فرزندآوری مشخص می‌شود.

به گفته وی انتقال ارزش‌ها از دغدغه‌های همیشگی خانواده‌ها، مربیان و مبلغان و مسوولان فرهنگی بوده و هست و مهم‌ترین و مناسب‌ترین شیوه برای انتقال ارزش‌ها، ترویج سبک زندگی ایرانی، اسلامی است.


نام:
ایمیل:
* نظر: