bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۳ - ۰۵ آبان ۱۳۹۴
هیجدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی همزمان با سراسر کشور در مدارس یکهزار و365 آموزشگاه بوشهر برگزار شد.
 مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: امسال 137 هزار دانش آموز پایه سوم ابتدایی، متوسطه اول و دوم این استان درانتخابات شوراهای دانش آموزی شرکت و 31 هزار و500 داوطلب شامل 15هزار دانش آموز دختر و 16هزار و 500 دانش آموز پسر به عنوان داوطلبان شوراهای دانش آموزی باهم رقابت می کنند.

ناصر کرمی افزود: قرار است از این تعداد 9هزار و 500 دانش آموز به عنوان اعضای شوراهای دانش آموزی استان انتخاب شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: انتخابات دانش آموزی تمرین مسئولیت پذیری، مشارکت جویی، مشورت، خودباوری و تصمیم سازی و فرصتی برای رشد مهارتهای فردی و اجتماعی برای توسعه مشارکت دانش آموزان در بخش های آموزشی و تربیتی است 
وی اظهارکرد: دانش آموزان در شوراهای دانش آموزی تعامل با مردم و مسئولان را یاد می گیرند واین شوراها فرصتی برای تکریم شخصیت و اعتماد به نفس دانش آموزان است.

وی افزود: وجود شوراهای دانش آموزی برای بیان دیدگاه دانش آموزان در امور مربوط به خودشان در کنار شورای معلمان، مدیران و انجمن اولیا و مربیان در مدرسه ضروری است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: جوانان سرمایه های هر جامعه هستند و جوامعی عاقبت به خیر، دارای امنیت و آسایش اند که برای جوانانشان برنامه ریزی داشته باشند.

فتح الله حقیقی افزود: با توجه به دنیای پیچیده امروز جوانان را باید متناسب با همین پیچیدگی و سرعت تربیت و هدایت و نمی توان این قشر مهم و موثر کشور را بدون برنامه رها کرد.
وی بیان کرد: درس خواندن مبتنی بر برنامه ریزی هوشمندانه، آشنایی با حقوق شهروندی به صورت عملی و یادگیری عملی تصمیم گیری و تصیم سازی ازالزاماتی است که جوانان باید آن را بدانند.
حقیقی با بیان اینکه جوانان دارای استعدادهایی هستند که خود از آن غافل اند، گفت: امسال با تاکید استاندار و با همکاری آموزش و پرورش سرمایه گذاری خوبی برای کنکور انجام شده و انتظار داریم جایگاه استان در کنکور سال آینده افزایش یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر افزود: همچنین برای مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم نیز برای کنکور برنامه ریزی هایی انجام شده است.
وی با تاکید بر پرورش روحیه نقادانه در دانش آموزان ادامه داد: پرورش شخصیت اجتماعی مستقل دانش آموزان از اهداف آموزش و پرورش است و یکی از راههای رسیدن به آن شوراهای دانش آموزی است.
حقیقی تاکید کرد: جایگاه و اهمیت شوراهای دانش آموزی را باید شناخت و از این شوراها برای آموزش مسئولیت پذیری، خودباوری، اعتماد به نفس دانش آموزان استفاده کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: