bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۰۵ آبان ۱۳۹۴
سرمربی تیم ملی فوتبال پرسپولیس می گوید که روز جمعه شاهد برگزاری بزرگ‌ترین داربی ایران و آسیا هستیم.
 برانکو ایووانکوویچ در نشست خبری با تبریک به بازیکنانش به دلیل کسب هر سه امتیاز بازی مقابل ملوان بندرانزلی اظهار کرد: این برد بهترین دعوت برای هواداران پرسپولیس است که به ورزشگاه بیایند و تیم‌شان را تشویق کنند. امیدوارم آنها روز جمعه به عنوان یار دوازدهم ما را همراهی کنند.

برانکو ایوانکوویچ در ادامه گفت: بسیار خوشحالم و افتخار می‌کنم که به عنوان سرمربی پرسپولیس در داربی هستم. من در کنار بازیکنانی خواهم بود که تاکنون لیاقت خود را ثابت کرده‌اند. تمام بازیکنان اشتیاق فراوانی دارند که در این بازی حضور داشته باشند. به جز بابک حاتمی و مایکل اومانا که مصدومند سایر بازیکنان کاملا آماده حضور در بازی هستند.

برانکو در پاسخ به اینکه آیا فکر می‌کنید همانند تمامی دیدارهای قبلی خود در این دیدار نیز به گل برسید، گفت: طبیعی است بازی تهاجمی با گل زدن همراه است. در نهایت ما همیشه دوست داریم برابر حریفان‌مان بیشتر گل بزنیم، هر چند تاکنون شاید به نتایج دلخواه‌مان نرسیدیم اما باید امتیازات بیشتری کسب می کردیم.

وی ادامه داد: همه بازیکنان ما آماده هستند و نمی‌خواهند درباره انگیزه‌های چنین بازی بزرگی صحبت کنم چرا که همه چیز مشخص است. نتیجه این بازی نیز همانند همه داربیهای دیگر معلوم نیست چرا که نمی توان در چنین دیدارهایی با توجه به جایگاه تیم‌ها در جدول برنده بازی را مشخص کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نظرش درباره داربی زمانی که سرمربی تیم ملی بود چیست، اظهار کرد: افراد مختلف مسائل متفاوتی می‌گویند. لیگ ایران لیگ خیلی خوب و جدی است و بازی که 100 هزار تماشاگر دارد تاکید می‌کنم که باز هم بزرگترین بازی آسیاست؛ دیداری که دو تیم بزرگ ایرانی در آن حضور دارند. دو تیم آنقدر بازیکنان خوب دارند که چنین داربی بد نخواهد بود. طبیعی است چنین بازی نمی تواند با گل‌های فراوان دنبال شود اما مطمئنا قابل توجه و خوب خواهد بود.

برانکو در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا سوپرایزی در داربی خواهید داشت یا خیر، گفت: معمولا در فوتبال سوپرایز نداریم، مگر بخواهیم سوشا را نوک حمله قرار دهیم. آنچه برای ما اهمیت دارد این است که از لحاظ فیزیکی آماده هستیم. این را نیز خودتان مشاهده کردید که در دیدار با ملوان بدون خستگی بازی کردیم در حالیکه چهار روز پیش از آن به مصاف تراکتورسازی در تبریز رفتیم و در همان سطح فوتبال بازی کردیم. این آمادگی فیزیکی امکان را برای ما ایجاد کرده که در 90 دقیقه هیچگونه افت انرژی نداشته باشیم. در دیدارهای قبلی خود می توانستیم گل‌های بیشتری را به حریفان بزنیم اما من به بازیکنانم گفتم که نباید انتظار داشت که در 10 دقیقه اول کار را تمام کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه تمهیداتی را در نظر گرفته تا بازیکنان جوان این تیم وارد حاشیه نشوند، گفت: طبیعی است این دیداری خاص است که تمام هواداران و بازیکنان و کادرفنی دو تیم دوست دارند بازی را ببرند بنابراین هر تیمی سعی می‌کند جانب احتیاط را در نظر بگیرد اما فلسفه من مشخص است و ما آن را تغییر نخواهیم داد. تمام تلاشمان گل زدن و تمام خواست ما غلبه بر بازی حریف است.

ایووانکوویچ در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا به جوان‌ترهای تیمش سفارش کرده که تمام حواسشان به بازی باشد، گفت: امروز نشست خبری گذاشتیم که بازیکنان‌مان امکان صحبت با هواداران را داشته باشند. شما خبرنگاران هم این اجازه را دارید که امروز سر تمرین ما باشید و با هر بازیکنی که مایلید مصاحبه کنید. این کار بین بازیکنان و هواداران رابطه ایجاد می‌کند و به همین خاطر ما به شغل شما احترام می گذاریم.

در ادامه خبرنگاری به برانکو گفت خط دفاع استقلال ضعیف است آیا او قصد ندارد با دو مهاجم برابر این تیم قرار بگیرد، برانکو پاسخ داد: از کجا می‌دانید که ضعف استقلال همین است؟ اینکه چه کسی چه چیزی گفته را کنار بگذارید. آنها این هفته مدافع قهرمانی را در اصفهان سه بر صفر شکست دادند و اکنون در صدر جدول قرار دارند. هر تیمی ضعف‌هایی دارد اما در این مورد با شما موافق نیستم.

«شما مربی هستید» این جمله را برانکو در پاسخ به خبرنگاری گفت که به او توصیه کرده بود بیشتر به عمق دفاع حریفان توجه کند تا تکیه بر سانتر!

برانکو گفت: از مشورت شما تشکر می‌کنم اما این درست نیست که بخواهیم در همه بازیها به یک روش اکتفا کنیم. ما در تمرینات‌مان روش‌های مختلفی را برای گلزنی در نظر می گیریم.

وی درباره تغییر جو تیم‌های استقلال و پرسپولیس علیه همدیگر پس از فوت هادی نوروزی، گفت: چیزی زیباتر از دوستی ورزشی نیست. پرسپولیس و استقلال حریفان بزرگی برای هم هستند و چیزی شیرین‌تر از پیروزی برابر حریف یا همان دوستی نیست. بازیکنان استقلال و پرسپولیس در یک کشور و یک شهر زندگی می‌کنند و دوستان مشترک دارند و در تیم ملی با هم هستند. این خیلی قشنگ است که هم اینها روبروی هم بازی کنند و یک تیم ببرد. هواداران استقلال در جاهای مختلف جلوی مرا می‌گیرند و عدد 4 نشان می دهند. پرسپولیسی‌ها هم عدد 6 را نشان می دهند. این خودش زیباترین موضوع است و ما برای همین بازی می کنیم. وقتی فاجعه درگذشت هادی پیش آمد استقلالی‌ها بزرگواری انسانی از خود نشان دادند چون هادی هم رقیب‌شان بود و هم دوست آنها.
نام:
ایمیل:
* نظر: