bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۷۰۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۶ - ۰۶ آبان ۱۳۹۴
نخستین باران پاییزی در استان بوشهر ظهر روزچهارشنبه که بیش از یک ساعت ادامه داشت باعث تلطیف هوا و پاکیزه شدن خیابان ها و خوشحالی مردم شد.
این بارندگی که با باد شدید همراه بود، شکسته شدن شاخه های برخی درختان و آبگرفتگی کوتاه مدت خیابان ها و معابر در شهرهای بوشهر و خارگ را به همراه داشت.
سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان میزان بارندگی ظهر امروز در شهرهای بوشهر، خارگ و دیلم به ترتیب 23، 23.4و 3.3 میلیمتر و سرعت وزش باد 80 کیلومتر در ساعت بوده است.

قاسم قائدی اضافه کرد: این بارندگی و باد شدید تلفات و خسارتی بجز شکسته شدن شاخه دهای درختان و آبگرفتگی کوتاه مدت در شهرهای بوشهر و خارگ نداشت.
وی ادامه داد: براساس پیش بینی هواشناسی بارندگی تا عصر امروز در استان بوشهر ادامه دارد و عصر روز پنجشنبه نیز سامانه بارشی دیگری استان بوشهر را تحت تاثیر قرار خواهد داد. 
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز(چهارشنبه ) سامانه بارشی در این استان فعال شده و با فعالیت این سامانه تا اوایل هفته آینده شاهد بارش پراکنده باران در استان بوشهر خواهیم بود. 

پیام مساعدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با حکمرفا شدن ناپایداری جوی در استان بوشهر سرعت وزش باد روی خلیج فارس و مناطق ساحلی نیز به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. 
وی بیان کرد: به دنبال افزایش سرعت وزش باد در برخی از نقاط استان شاهد وقوع گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا هستیم. 
مساعدی ادامه داد: در 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر نیمه ابری تا تمام ابری و همراه با رگبار پراکنده باران و رعد و برق، وزش باد و گرد و خاک در برخی از نقاط استان خواهد بود. 
وی افزود: در این مدت جهت وزش باد جنوب شرقی تا شمال شرقی و با سرعت 16 تا 44 کیلومتر در ساعت پیش بینی می شود که این سرعت در برخی از ساعت ها به 60 نیز خواهد رسید. 
کارشناس اداره کل هواشناسی بوشهر بیان داشت: همچنین با متلاطم شدن دریا ارتفاع موج 90 تا 180 سانتی متر پیش بینی می شود که در برخی از ساعت ها به بیش از 200 سانتی متر نیز خواهد رسید. 

مساعدی تاکید کرد: با توجه به مواج بودن دریا از امروز تا روز جمعه دریانوردان باید از تردد در خلیج فارس پرهیز کنند. 
وی یادآور شد: در 24 ساعت گذشته شهرهای عسلویه با 38 و جم با 20 درجه سانتیگراد بیشترین و کمترین دما را داشتند. 
مساعدی عنوان کرد: در این مدت بیشترین میزان رطوبت هوا در گناوه 80 و کمترین نیز در برازجان 20 درصد گزارش شد. 
وی اظهار کرد: هم اکنون دمای هوا در شهر بوشهر 32 درجه سانتیگراد و میزان رطوبت آن نیز 45 درصد است. 
برچسب ها: باران ، پاییزی ، بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: