bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۳ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴
طوفان بی‌سابقه و حجم بالای بارندگی در روزهای اخیر خسارات زیادی را در جزیره خارگ رقم زد.
پیام مساعدی، کارشناس ادارهکل هواشناسی استان بوشهر گفت: سرعت وزش تندباد روز گذشته در جزیره خارگ به 126 کیلومتر در ساعت رسید و میزان بارش نیز در این جزیره 4/19 میلی‌متر گزارش شده است. این در حالی است که مجموعه شهرداری تمام تلاش خود را برای وارد شدن کمترین آسیب‌ها انجام دادند. مدیریت بحران شهرداری قبل از بارندگی چندین جلسه تشکیل داد و تمهیدات و تدابیر لازم را اتخاد و کلیه نیروهای اجرائی، عملیاتی، ستادی و کلیه امکانات، تجهیزات و ماشینآلات را بسیج کرد و با فراهم کردن این مقدمات، در اسرع وقت همه آبگرفتگی معابر دفع شد. 

در همین خصوص، ایجاد کانال دفع آب‌های سطحی به طول 700 متر در خیابان ملوانان، نصب دو دستگاه پمپ صنعتی کفکش 6 و 12 اینچ، لایروبی همه کانال‌های سطح شهر و ... از جمله اقدامات مدیریت بحران شهرداری خارگ بود. با وجود همه این تلاش‌ها اما طوفان روز گذشته در جزیره خارگ خواب را از چشمان شهروندان خارگی ربود. این طوفان خسارت‌هایی همچون کنده شدن درختان از ریشه، خراب شدن سقف چندین خانه، تخریب حسینیه علیاصغر و بسیاری آسیب‌های دیگر را به‌دنبال داشت. 

علاوه بر این تخریب‌ها، رعد و برق‌های روزهای اخیر دچار آتش‌سوزی شد که پیش از این سابقه نداشته است. 
روز گذشته به‌علت رعد و برق، مخزن نقت شماره 10 در شرکت فلات قاره آتش گرفت که روز پنجشنبه هم مخزن شماره 2 آتش گرفته بود. بی‌شک آتش گرفتن مخازن نفت هزینه‌های زیادی دربر دارد که ضروری است مسوولان اندکی بیشتر نسبت به بروز حوادث طبیعی آمادگی داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: