bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۴
بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها درحالی دقایقی پیش به کار خود در مصلای تهران پایان داد که با اضافه کردن چند بخش، متفاوت تر از دوره های گذشته برگزار شد.

نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در 20 دوره گذشته با تفاوت هایی برگزار شد که تفاوت های دوره های 20 و 21 بیش از دوره های گذشته نمایان بود.
بیست و یکمین نمایشگاه با شعار نقد منصفانه، پاسخ مسئولانه درحالی شنبه 16 آبان ماه جاری در مصلی تهران آغاز شد که درصدد بود شعار نمایشگاه را بیش از پیش در فضای رسانه ای کشور مورد توجه قرار دهد.
مقایسه شعار بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها باعنوان آزادی مسئولانه و شعار امسال باعنوان نقد منصفانه ، پاسخ مسئولانه نشان می دهد که مسئولان ذیربط درصدد هستند فضای اعتدال و حفظ آزادی مسئولانه و نقد منصفانه ، پاسخ مسئولانه را در فضای رسانه ای کشور نهادینه کنند.
امسال حدود 700 رسانه در این رویداد حضور یافتند در حالی که در دوره پیش 600 رسانه در این نمایشگاه شرکت کرده بودند.

در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها جانمایی به صورت الکترونیکی انجام شد که به گفته مسئولان این نمایشگاه این موضوع باعث شد که عدالت و تسریع کارها بیشتر شود.
نمایشگاه امسال با تقسیم بندی موضوعی آغار به کار کرد. این تقسیم بندی شامل جانمایی خبرگزاری ها، روزنامه ها، موسسه مطبوعاتی و نشریات استانی انجام شد.
تقسیم بندی حوزه ای شامل دین و اندیشه، فرهنگی و هنری، سیاسی و اقتصادی، آموزشی و تخصصی، عمومی و خانواده ها و کودک و نوجوان از دیگر تفاوت های این نمایشگاه بوده است.
امسال 28 درصد رسانه ها برای اولین باردر این رویداد حاضر شدند و حضور 340 رسانه خصوصی در کنار رسانه های دولتی بر تفاوت های این رویداد افزود.

ایجاد غرفه چهره ها و تجربه ها و موزه مطبوعات از دیگر تفاوت های این نمایشگاه بوده بطوری که در طول برگزاری این رویداد بسیاری از بازدیدکنندگان با حضور در غرفه چهره ها و تجربه ها از تجربه های پیشکسوتان بهره مند شدند.
انتشار بولتن های نمایشگاه توسط روزنامه ها و همچنین حضور نمایندگان رسانه های خارجی در نمایشگاه نیز بر تفاوت های این نمایشگاه افزود.
به نظر می رسد با تغییرات بوجود آمده در نمایشگاه، این رویداد هر سال نسبت به سال گذشته کیفی تر برگزار می شود. با اینحال نمایشگاه مطبوعات برای کیفی تر شدن نیاز به تغییرات دیگری هم دارد که در دوره های آینده لحاظ خواهد شد.
بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، که از16 آبان ماه جاری با شعار نقد منصفانه، پاسخ مسئولانه آغاز شده تا 22 همین ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می شود
نام:
ایمیل:
* نظر: