bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
فرماندار دشتستان از اجرای 380 ویژه‌برنامه قرآنی در ماه رمضان در این شهرستان خبر داد.
ارسلان زارع بعد از ظهر امروز در نشست مسئولان فرهنگی دشتستان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، با بیان اینکه رمضان بهترین زمان برای گسترش فرهنگ دینی و ارتقای فرهنگ عمومی است، اظهار داشت: از آنجایی که پذیرش اسلام از سوی مردم ایران در پهن‌دشت فرهنگ ملی مبتنی بر هویت دینی ایرانیان صورت گرفته همواره طاعات و عبادات پروردگار و اجرای مناسک مذهبی را با شعف دل به انجام رسانده‌اند.

وی تصریح کرد: این موضوع هر ساله در ماه مبارک رمضان بیشتر ملموس و نمایان است و شاهد برنامه‌های متنوعی در حوزه‌های فرهنگی و مذهبی هستیم.

فرماندار دشتستان ضمن دعوت مردم به حضور گسترده در مراسم قرآنی ماه نزول قرآن، از مسئولین شهرستان خواست تا با حضور منظم و مستمر خود زمینه همدلی و همزبانی بیشتر با مردم را فراهم آورند.

زارع از اجرای 380 ویژه‌برنامه قرآنی در ماه رمضان در دشتستان خبر داد و گفت: این تعداد برنامه در شهرها و روستاهای شهرستان برگزار می‌شود که شامل جلسات مقابله با قرآن، تفسیر قرآن و جلسات روخوانی و روان‌خوانی قرآن در منازل و مساجد است.

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان نیز با اشاره به نقش هیئات مذهبی در ترویج فرهنگ دینی اظهار داشت: مسئولان هیئات مذهبی در تربیت و هدایت جامعه نقش بسزایی دارند؛ بنابراین باید با داشتن اخلاق نیکو و رفتار مناسب به‌عنوان الگو در جامعه مطرح باشند.

حجت‌الاسلام حسین شیخی افزود: مسئولان و اعضای هیئت‌ها باید حسینی باشند و حسینی حرکت کنند اگر غیر از این باشد نه تنها برای دین خیری ندارند بلکه برعکس مضر نیز خواهند بود.

وی با تأکید بر حل مسائل و مشکلات حسینیه اعظم برازجان گفت: هیئت‌های مذهبی باید مرکزی برای رشد مسئولیت پذیری اجتماعی باشند و اعضاء و مسئول هیئت باید اخلاق اسلامی را در خود نهادینه کنند و از اختلافات بپرهیزند.
منبع:
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: