bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۶ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴
اعتراض دانشجویان دانشگاه خلیج فارس ادامه دارد؛
دانشجویان دانشگاه خلیج فارس مدت‌ زیادی است که نسبت به نوع و کیفیت غذاهای سلف معترض هستند ولی بر اثر بی‌توجهی به سلف این دانشگاه شاهد اتفاق‌هایی تلخ در این بخش هستیم.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: دانشجویان دانشگاه خلیج فارس مدت‌ زیادی است که نسبت به نوع و کیفیت غذاهای سلف معترض هستند ولی بر اثر بی‌توجهی به سلف این دانشگاه شاهد اتفاق‌هایی تلخ در این بخش هستیم. البته آنها مقصر تمام مشکلات سلف را پیمانکار قبلی سلف این دانشگاه دانستند ولی با دادن این سمت به شخصی دیگر همچنان سلف دانشگاه خلیج فارس مشکلات زیادی دارد و مشخص است که مشکل از جایی دیگر آب می‌خورد.

خبرها حاکی از آن است که روز شنبه در سلف دانشگاه خلیج فارس، غذایی با بوی نامطبوع به دانشجویان داده می‌شود که باعث اعتراض دانشجویان به کارکنان سلف می‌شود. 
یکی از دانشجویان این دانشگاه در گفت‌و‌گو با بامداد جنوب گفت: هنگام صرف نهار در بخش سلف دانشگاه تعداد زیادی از دانشجویان غذای خود را تحویل گرفتند ولی بسیاری از آنها به‌دلیل بوی نامطبوع غذا از خوردن آن خودداری کردند و به همین دلیل کارکنان سلف سرویس دانشگاه خلیج فارس مجبور به جمع‌آوری غداها شدند. البته نیم‌ساعت پس از این کار کارکنان سلف، غذای جدیدی را برای دانشجویان آوردند که آن غذا هم کیفیت مناسبی نداشت.

هادی دهقان در ادامه با بیان این‌که روز گذشته برای جبران این اتفاق سلف دانشگاه تصمیم گرفت غذای مجانی به دانشجویان بدهد که این غذا هم اصلا دارای کیفیت مناسب نبود، افزود: البته کیفیت غذای سلف دانشگاه از ابتدای ترم جاری بسیار بد بوده و به همین دلیل دانشجویان چند بار در این خصوص اعتراض کرده‌اند ولی تاکنون کسی جوابگو نبوده است.
گفتنی است که تا پیش از این غذای دانشگاه خلیج فارس کیفیت خوبی داشته اما مشخص نیست چرا مدیران این دانشگاه حاضر به نظارت بیشتر بر غذای سلف سرویس نیستند.
وی با اشاره به این‌که حدود یک‌ماه پیش در پی اعتراض به سلف، دانشجویان به نشانه اعتراض در یک اقدام نمادین سینی‌های غذای خود را از روبه‌روی سلف تا سازمان مرکزی دانشگاه چیدند، تصریح کرد: در پی این اتفاق جلسه اضطراری در دانشکده پتروشیمی دانشگاه برگزار شد. در این جلسه پیمانکار سلف و مسوولان دیگر دانشگاه حضور داشتند و دانشجویان اعتراض خود را مبنی بر کیفیت بد غذا مطرح کردند، نتیجه این نشست دادن وعده رسیدگی به کیفیت غذا و رفع دیگر مشکلات از طرف مسوولان بود ولی برگزاری این جلسه هم ثمری نداشت اوضاع سلف تغییری نکرد.

یکی دیگر از دانشجویان نیز گفت: در جلساتی که تاکنون برای رفع مشکلات سلف دانشگاه انجام شده است، رئیس دانشگاه در هیچ‌کدام از آنها شرکت نکرده و او باید همکاری بیشتری با دانشجویان این دانشگاه داشته باشد تا مشکلات این بخش به حداقل برسد.
گفتنی است عبدالمجید مصلح در حالی در این جلسات حضور پیدا نکرده که معمولا در سایر جلساتی که حتی ربطی به دانشگاه و دانشجویان ندارد، حضور پررنگی دارد.

صادق محمدی افزود: به‌دلیل کیفیت بد غذای سلف حتی کارکنان دانشگاه غذای خود را از خانه می‌آوردند و مثل این‌که فقط دانشجویان محکوم به خوردن چنین غذایی هستند که اگر اقدام لازم در این زمینه صورت نگیرد، در آینده نه‌چندان دور شاهد اتفاق‌های ناگوار در این دانشگاه خواهیم بود.
در همین رابطه با عبدالمجید مصلح رئیس دانشگاه خلیج فارس قرار گفت‌و‌گو گذاشتیم. او از ما خواست تا برای اطلاعات دقیق‌تر با معاون دانشجویی تماس بگیریم که وی در گفت‌وگو با ما گفت: روز شنبه پس از فهمیدن این خبر به‌سرعت به سلف دانشگاه مراجعه کردیم و فهمیدیم که غذای سلف کیفیتی که ما انتظار داشته‌ایم را ندارد و تصمیم گرفتیم غذایی را که برای شام آماده کرده بودیم، به دانشجویان بدهیم.

شیرزادی در ادامه گفت: پس از پیگیری‌های صورت گرفته مطلع شدیم پیمانکار سلف، سرآشپز جدیدی را به کادر خود اضافه کرده که مسوول آماده کردن غذای روز شنبه بود که متاسفانه این اتفاق افتاد ولی ما به این فرد کاملا اعتماد داریم و امیدواریم در اآینده دیگر این مشکل به ‌وجود نیاید. شیرزادی در حالی از اعتماد به پیمانکار سخن گفت که همین پیمانکار در طول چند هفته گذشته بارها دانشجویان نسبت به غذای تهیه شده به دست آنها دست به اعتراض زده‌اند.

وی در مورد نحوه انتخاب پیمانکار سلف گفت: انتخاب پیمانکار طی روند قانونی انجام ‌می‌شود و از طریق مناقصه انجام می‌شود. در این مناقصه شرکت‌های مختلف پیمانکاری شرکت می‌کنند و بر اساس صلاحیت و شرایط یکی از این شرکت‌ها را انتخاب می‌کنیم. لازم به‌ ذکر است که هر پیمانکاری که اداره سلف را بر عهده می‌گیرد افراد مورد نیز خود را انتخاب می‌کند و ما حق هیچ گونه دخلتی در انتخاب این افراد نداریم. البته ما نظارت کافی بر این کادر انتخاب شده پیمانکار داریم.
معاون دانشجویی دانشگاه خلیج فارس با بیان این‌که پیمانکار حال حاضر سلف دانشگاه به‌دلیل نا‌آشنایی با این محیط مشکلاتی داشت، افزود: می‌دانستیم که غذایی‌هایی که در سلف آماده می‌شد، فاقد کیفیت لازم بودند و به همین دلیل اعتراض دانشجویان را به‌دنبال داشت، از همین رو بلافاصله پس از این واکنش‌ها در جلسه‌ای با دانشجویان صحبت کردیم و شرایط را به آنها توضیح دادیم.

وی با بیان این‌که البته ما از همان ابتدا به پیمانکار سلف تذکرات کافی را دادیم، تصریح کرد: ما تصمیم گرفتیم که از میان دانشجویان نمایندگانی را انتخاب کنیم تا این نمایندگان در تمام مراحل پخت غذا بر کادر سلف دانشگاه نظارت کنند.
لازم به ذکر است که مسوول سلف دانشگاه خلیج فارس هم در گفت‌وگو با بامداد جنوب گفت: بنده حق ندارم اطلاعات را تلفنی به کسی بگویم و به هیچ وجه جوابگوی این مساله هم نیستم.
آنچه مشخص است آینده‌سازان این مملکت حتی از یک پرس غذای سالم، بهداشتی و درست و درمان هم محروم هستند و مشخص نیست کسی که قورمه‌سبزی با طعم بوی جوراب می‌خورد، آینده را چگونه خواهد ساخت.


برچسب ها: دانشگاه ، پیام نور ، سلف
نام:
ایمیل:
* نظر: