bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۹۹۰
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۴ - ۲۹ آبان ۱۳۹۴
مهدی طارمی؛
یکی از معدود سال‌هایی است که یک بوشهری‌ در تیم ملی فوتبال و در سطح باشگاهی کشور می‌درخشد و همین درخشش باعث شده مردم جنوبیِ بوشهر با حساسیت بیشتری ورزش ملی و باشگاهی کشور را دنبال کنند.
بامدادجنوب - سرویس ورزشی: یکی از معدود سال‌هایی است که یک بوشهری‌ در تیم ملی فوتبال و در سطح باشگاهی کشور می‌درخشد و همین درخشش باعث شده مردم جنوبیِ بوشهر با حساسیت بیشتری ورزش ملی و باشگاهی کشور را دنبال کنند. مهدی طارمی جوانی است که با پشتوانه‌ای از تاریخ فوتبال بوشهر از ساحل خلیج‌فارس به پایتخت ایران رفت تا آوازه بوشهری بودنش بیش از پیش بر زبان‌ها بیفتد.

او علاوه بر آنکه بازیکن خوبی است و در چند هفته گذشته تلاش کرده خودش باشد و از حاشیه‌ها به‌دور، به بوشهری بودنش هم افتخار می‌کند و هر آنچه را که دارد مدیون این مردم می‌داند و هر آنچه را هم که به‌دست می‌آورد تقدیم آنها می‌کند. نکاتی که شاید در وهله اول چندان به‌نظر نیاید، اما وقتی پای حرف‌هایش می‌نشینی، بیشتر این دلبستگی را درک خواهی کرد. او پس از بازی با تیم ملی گوام در مصاحبه‌ای بار دیگر خود را مدیون مردم بوشهر دانست و گفت که گل‌هایم را تقدیم مردم بوشهر می‌کنم، گل‌هایی که طارمی با زدن آن به دروازه حریفان، دل ایرانیان را شادمان کرد.  
بازیکن بوشهری تیم ملی با 2 گلی که برابر تیم‌ملی گوام زد، در هفتمین بازی ملی خود 5 گله شد، این در حالی است که او دراین 7 بازی 403 دقیقه بازی کرده که آمار خوبی محسوب می‌شود. مهدی طارمی دردقایق 31 و 65 بازی برابر تیم‌ملی فوتبال گوام در بازی رفت، دقیقه 51 برابر هند و دقایق 12 و 63 برابر تیم ‌ملی گوام در بازی برگشت گل زد، او در این مدت 2 پاس گل داده و یک پنالتی هم برای تیم‌ملی گرفته است.

طارمی درحال حاضر 23 ساله است و برای پرسپولیس هم هشت گل در لیگ و جام‌حذفی به ثمر رسانده است. او در چهار ماه اخیر 13 گل برای تیم‌ملی و پرسپولیس به ثمر رسانده است. این‌جوان بوشهری درچندبازی گذشته خود با تیم ملی به‌خصوص با تیم هند و گوام در مقدماتی 2018 جام جهانی روسیه با نمایش زیبا و تماشاگرپسند‌، توانست با زدن سه گل در خط حمله زهردار نشان دهد و با عملکرد خوب به وطن بازگشت. او راه چندین ساله را در دو سال طی کرده و نظر مربیان تیم‌های آسیایی و اروپایی را به طرف خود جلب کند. مهاجم تیم فوتبال ملی کشورمان ابراز امیدواری کرد تا در دیدارهای آینده تیم ملی هم بتواند برای کشورمان گلزنی کند.

طارمی در خصوص پیروزی شش بر صفر ایران مقابل گوام‌ اظهار گفت: خوشبختانه توانستیم پیروزی خوب و روحیه‌بخشی مقابل گوام به دست بیاوریم. پس از این‌که بازی اول‌مان دراین گروه با ترکمنستان مساوی شد به این برد احتیاج داشتیم تا هم اقتدارمان را نشان دهیم وهم به شرایط آرمانی برگردیم. وی ادامه داد پیروزی ‌شش بر صفر یک برد خوب وروحیه‌بخش محسوب می‌شود، هر چند اگر کمی دقت‌مان رابیشترمی‌کردیم می‌توانستیم گوام رادورقمی کنیم.
مهاجم تیم فوتبال کشورمان در خصوص دو گلی که در این بازی به ثمر رساند که اولین گل‌های ملی او محسوب می‌شود، گفت: خوشحالم از این‌که در این بازی ‌ملی که به‌صورت ثابت در ترکیب قرار داشتم دوگل برای کشورم به ثمر رساندم، هرچند اگر دقت می‌کردم گل‌های بیشتری می‌توانستم به گوام بزنم، امیدواریم این دو گلی که مقابل گوام به ثمر رساندم آغازی باشد برای گل‌های فراوانی که برای تیم ملی خواهم زد.

وی درباره بازی در کنار سردار آزمون و کریم انصاری‌فرد درتیم های ملی همچنین جلب نظر هواداران و کارشناسان توسط دو زوج جوان خط حمله تیم ملی، افزود: در مورد خودم که نمی‌توانم صحبتی کنم اما درباره سردار آزمون و انصاری‌فرد باید بگویم که آنان مهاجمان خطرناکی هستند و از گلزنان حرفه‌ای تیم‌های خودشان به‌شمار می‌روند، من هم خوشحال هستم که در کنار ‌بازیکنان بزرگی مثل آنان در خط حمله تیم ملی بازی می‌کنم. امیدوارم در بازی‌های آینده تیم ملی هم فرصت گلزنی پیدا کنم تا بتوانم نماینده شایسته برای استان بوشهر و کشور عزیزمان ایران در رقابت‌های بین‌المللی وآسیایی باشم .

طارمی در مورد تیم باشگاهی‌اش هم گفت: پرسپولیس از بحران خارج شده و بعد از اردوی تیم ملی بنده در اختیار تیم هستم‌، چرا‌که اوضاع تیم نسبت به گذشته بهتر شده و مشکل خاصی نداریم. امیدارم بتوانیم با این شرایط که تیم ملی در گروه خودش به‌دست آورده راحت به جام جهانی2018 برویم چون که من یکی از تیم ملی برای رفتن به روسیه طلبکارم .
طارمی درمورد وضعیت اردوی تیم هم یادآور شد: دراردوی تیم ملی جو مناسب و خوبی حاکم است و همه بچه‌ها با هم دوست و یکدل هستند و برای سربلندی ایران تلاش می‌کنند‌. تمام هدفشان رفتن به جام جهانی 2018 روسیه است. خودتان شاهد بودید بازی روز گذشته نشان از این صمیمت و یکرنگی بین بازیکنان بود که که توانستیم با زدن شش گل تیم گوام را در خانه شکست دهیم.

مهاجم تیم ملی در مورد سرمربی تیم ملی هم گفت: عامل اصلی من برای گلزنی و حضور در تیم ملی اول پرسپولیس است و دوم برانکو، مربی خوبم است که به جوانان بها می‌دهد. او به من و خیلی از این جوانانی که امروز برای تیم ملی بازی می‌کنند اعتماد کرده است و ما هم جواب اعتماد این مربی بزرگ را با ارائه بازی و گرفتن سه امتیاز را داده‌ایم و امروزکه می‌بینی اینجا و در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران قرارگرفته‌ایم و حضور داریم عاملی است که با همکاری و کمک آنان ایجاد شده نه برای من بلکه برای خیلی از بازیکنان جوان مثل سردار آزمون، کریم انصاری فر، جهانبخش و... خیلی جوانان این مرز و بوم که توانایی پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارند، هستند.

 وی در ادامه این گفت‌وگو یادآور شد: منم سعي مي‌كنم با تلاش و تمرينات فراوان به اين خواسته برسم. در زندگي به اين نتيجه رسيده‌ام كه خواستن توانستن است و تصميم دارم كاري كنم كه در آينده برای تیم ملی و پرسپولیس موثر واقع شوم و با گلزنی خود و دیگر بازیکنان تیم ملی داد مردم ایران را شاد کنیم.
این بازیکن محبوب و محجوب در ادامه این مصاحبه با بیان اینکه من خوشحالم که توانسته‌ام در ترکیب اصلی تیم ملی قرار بگیرم و این شایستگی مدیون تیم‌های بوشهر، مردم استان بوشهر و علی دایی مربی و بازیکنان بزرگ تیم ملی ایران هستم، گفت: من هیچ وقت یادم نمی‌رود که کجا بوده‌ام و به کجا رسیده‌ام و هر گلی چه برای تیم پرسپولیس می‌زنم و در تیم ملی به ثمر می‌رسانم، تقدیم به مردم بوشهر می‌کنم که همیشه مرا مورد لطف خوشان قرار می‌دهند .
طارمی در پایان گفت: لطفاً اين را از قول من بنويسيد كه هر چه امروز دارم، صدقه سري دعاي پدر و مادر است كه شامل حالم شده و از راه دور دست‌شان را مي‌بوسم.

نام:
ایمیل:
* نظر: