bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۰۵۳
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۸ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴
بامداد جنوب- نعمت الله امین نژاد:  این بار به سراغ سنگربان قدیمی تیم‌های فرودگاه، پاس، ایرانجوان، تیم‌های منتخب استان، نیروی زمینی و ژاندارمری تهران، تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و ارتش، رفتیم و با او گپ و گفت خودمانی داشتیم. در گفت‌وگو با ولید صفری از حال و روز فوتبال استان حرف زدیم. 

صفری ساکن و بزرگ شده بوشهر است و حالا 48 سال دارد. او کارمند اداره کل شیلات استان بوشهراست و اکنون مدیریت باشگاه ورزشی اکباتان بوشهر را بر عهده دارد.
فوتبال را از کجا آغاز کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اید؟ 
مثل تمامی بازیکنان ایرانی و استان بوشهر و خاک خورده، فوتبال را از زمین خاکی و محله فردوگاه (عسلی و تل کوتی‌) و در باشگاه فرودگاه شروع کردم که چند سال است هیات فوتبال و اداره ورزش آن زمین را تصاحب و به نام زمین چمن شهدا نام گذاری کرده‌اند و دیگر اثری از این تیم دیده نمی‌شود.

اولین مربیان شما چه کسانی بودندو با چه مربیانی کار کرده‌اید؟
 اولین مربی بنده محمدرضا خوش طینت و مرحوم عبدالحمید رستخیز بودند اما دیگر مربیانم در تیم‌های منتخب نوجوانان و جوانان و بزرگسالان بهرام غریب زاده، عباس گشویی، اکبر شمسا و احمد رزمی و در تیم‌های ملی محمود بیداریان، محمد برزمهری‌، مهدی دینورزاده، مهدی مناجاتی و علی پروین بودند.

در چه تیم‌هایی توپ زده‌اید؟
 در تیم‌های فرودگاه، پاس، ایرانجوان و ژندارمری تهران و در تیم‌های منتخب نوجوانان، جوانان و بزرگسالان بوشهر و در تیم‌های ملی نوجوانان،جوانان، ارتش و بزرگسالان بوده‌ام.

چه افتخارات ورزشی در بوشهر کسب کرده‌اید؟
در لیگ‌های سه‌، دو و یک با تیم شاهین بوشهر قهرمان لیگ شدیم و دو سال هم با ایرانجوان بوشهر همکاری داشتم و در تیم‌های لیگ استان با تیم‌های بزرگسالان شاهین باغک و نوجوانان استقلال و جوانان استقلال بوده ام.

خصوصیات یک دروازه‌بان خوب چیست؟
 یک دروازه بان خوب و شایسته باید دارای قدی مناسب و فیزیکی استوار باشد و از حضور ذهن بالا و رفلکس‌های عالی برخودار باشد، تا بتواند درون دروازه قرار بگیرد.

آیا در مدارس فوتبال هم فعالیت کرده‌اید؟ 
بله، بنده نزدیک به 15 سال به‌عنوان یکی از فعال‌ترین مربیان مدارس فوتبال استان بودم و در این بین بازیکنان بسیاری رو به فوتبال بوشهر تقدیم کرده‌ام که درحال حاضر می‌توانید آنها را در تیم‌های نوجوانان و جوانان و بزرگسالان کارگر بنه گز، ایرانجوان بوشهر و توحید بوشهر ببینید.

در حال حاضر باشگاهی هم دراختیار دارید؟ 
بله، بنده با تاسیس یک باشگاه به نام اکباتان نگاه تازه‌ای به ورزش و فوتبال کرده‌ام و با مشاوره های منطقی و کارشناسی شده، به این ایده رسیده‌ایم که باید ساختاری عمل کنیم.

حل و روز فوتبال بوشهر را چطور ارزیابی می‌کنید؟
فوتبال بوشهر را می‌توان در دو بخش تحلیل و تفسیر کرد.یکی عملکرد اهالی فوتبال و یکی سیاسیون. فوتبالی‌ها از روی ناچاری و بی‌توجهی مجبور به قبول اندیشه‌های سیاست بازان و منفعت طلبان شده‌اند و همین امر باعث انحراف و رکود فوتبال استان در درون و برون شده است اما از لحاظ سیاسیون فوتبال پله‌ای است برای ارتقا و رسیدن به قدرت و درآمدهای نامشروع بیشتر، که آن هم گاه برای چند نفری دلپذیر است اما پیامدش برای مردم و علاقه‌مندان تباهی و سیاهی است.

درباره بازیکنان بوشهری بگویید؟
 ببینید بوشهر مهد استعدادها و قابلیت‌هاست. بارها این استعدادها را دیده‌ایم اما مسوولان و بعضی از به اصطلاح مربیان، اعتقادی از هر لحاظ به بازیکنان بوشهری ندارند. البته در زمان نداری دغل بازان به یاد بازیکنان بوشهری می‌افتند.

بهترین خاطره ورزشی که داشتید؟ 
زندگی ورزشی‌ من و همه دوران بازیگری هرفوتبالیستی، پر از خاطرات تلخ و شیرین است، و فکر می‌کنم بهترین خاطراتم بودن در سرزمینی است به‌ نام بوشهر، که نزدیک به عمری‌، طبق وظیفه در خدمت فوتبال و مردم عزیز این استان بوده‌ام. ولی بعضی‌ها به‌علت‌های شخصی می‌خواهند مرا از این فضا جدا کنند که بحمداله ناتوان بوده‌اند.

بهترین بازی شما مقابل کدوم تیم بود؟ 
بهترین بازی بنده در تورنمنت بین‌المللی شهید فهمیده در ورزشگاه شهید شیرودی بود که با تیم امید بلغارستان بازی کردیم و به علت درخشش خودم و تیم، فردای آن زمان درهفته نامه دنیای ورزش جزء بهترین‌های تیم ملی امید ایران انتخاب شدم.

اگر جوان بودید دلتان می‌خواست درکدام تیم بودید؟
‌اگر الان جوان بودم به طور حتم در یکی از تیم‌های قرمز و آبی بازی می‌کردم و پول هنگفتی دریافت می‌کردم. البته، قبلا هم تیم آبی به شدت خواهان بنده بود که متاسفانه اکبر شمسا مربی سابق تیم پاس که آن زمان یکی از تیم‌های خوب استان در جام قدس بود، جلو این کار را گرفت و ممانعت کرد.

به‌عنوان یک ملی پوش قدیمی و پیشکسوت و کارشناس فوتبال چه انتظاری از مسوولان دارید؟
 انتظارات و این هم از مسوولان حاضر،کار سختی است زیرا آنها اعتقادی به کار ریشه‌ای و ساختاری ندارند و زمانی به کار ورود می‌کنند که محتاج افزودن منافعشان هستند و در همان لحظه ورزش بیشتر از گذشته دردمند و علیل می‌شود.

و کلام پایانی ...
در انتها از تمام کسانی که به‌نوعی به بنده در زندگی و ورزش‌ کمک کرده‌اند سپاسگزارم و ازهمسر و فرزندانم که همیشه با سعه صدر و بردباری مرا یاری داده‌اند تشکر می‌کنم و ازکار زیبا و پسندیده روزنامه وزین بامداد جنوب و شما که یکی از بهترین‌های فوتبال بوده و هستید و همچنین کسانی که مشوق تمامی ورزشکاران استان هستند و برای توسعه ورزش تلاش می‌کنند، کمال تشکر را دارم‌.

نام:
ایمیل:
* نظر: