bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۰۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴
از جمله مسائلی که می تواند نمود این عدالت باشد حضور فعال بانوان در جامعه است که اجازه حضور بانوان در ورزشگاه می تواند از جمله کوچکترین نمادهای اجرای این عدالت نام برده شود.

ای مالک ، هیچگاه پس از استوارى پیمان سخنان دو پهلو به کار مبر و در آن هنگامى که در تنگنا قرار مى‏گیرى و موظف هستى که به عهدت وفا کنى بناحق به شکستن آن اقدام مکن که صبر و تحمل تو بر کار دشوارى که در پاداش آن آسایش و امید فراوان وجود دارد بهتر است از خیانت و نیرنگى که از عاقبت شوم آن بیمناک بمانى...
                                                                                                    نهج البلاغه نامه 53
   
عدالت مهم ترین آرمان و آرزوی بشر از آغاز خلقت تا کنون بوده است و عرصه های گوناگونی دارد امّا در این میان، عدالت در حقوق متقابل زن و مرد به عنوان دو رکن عالم هستی جایگاهی بس ویژه دارد. نگاهى گذرا به تاريخ چنين مى نمايد كه زن در بيشتر جوامع از نوعى محروميّت رنج برده و حقوق انسانى او تحت سلطه و سيطره مردان و فرهنگ مردسالارى تضييع شده است.  نگاهی که اسلام به آزادی زن و مرد دارد کامل ترین و پویاترین نگاه است و هیچ دینی به مانند اسلام نگاه جامعی به حضور زن در جامعه نداشته است لذا تمام رنج و محرومیت ها و تبعیض هایی که جوامع اسلامی گریبان گیر بانوان می شود نه تنها ریشه در دین مبین اسلام ندارد که مغایر با مفاهیم بلند آن می باشد.

 از جمله مسائلی که می تواند نمود این عدالت باشد حضور فعال بانوان در جامعه است که اجازه حضور بانوان در ورزشگاه می تواند از جمله کوچکترین نمادهای اجرای این عدالت نام برده شود. خوشبختانه در سال های اخیر شاهد تلاش هایی از طرف نهاد های مدنی و دولتمردان جهت احقاق حقوق بانوان در کشور بوده ایم.
 با سر کار آمدن دولت جدید شاهد امیدواری های زیادی نسبت به احقاق حقوق بانوان در سطح کلان کشور بوده ایم و خوشبختانه تلاش های زیادی در این مسیر از طرف دولت دکتر روحانی صورت گرفته است.

 اما تلخ کامانه شاهدیم که مسوولین عدالت طلب و دلسوز دانشگاه خلیج فارس که خود معتقد به پاسداشت حقوق و آزادی های اجتماعی بانوان در جامعه هستند تحت فشار گروهی تندرو و قانون گریز به مانند کسانی رفتار می کنند که روزی منتقدشان بودند. جالب است که می بینیم تصمیمات "منتقدین سابق" بر مبنای نظر جریانی متحجر رقم می خورد که علاقمند به مسدود کردن حضور بانوان در جامعه هستند و گمان می برند یگانه راه رستگاری انسان ها ، جداسازی فیزیکی زنان و مردان در جامعه است!

 بر اساس آموزه های دینی و ملی ما، ورزشگاه ها مکانی مقدس و محل تمرین پهلوانانی بوده اند که علاوه بر دارا بودن قدرت بدني برجسته ،دارای خصلت هاي والا همچون تدين ، جوانمردي و سخاوت همواره مورد احترام عموم مردم بوده اند  لذا تنها حضور نااهلان و فریبکارانِ ریاکار در ورزشگاهها وتماشای مسابقات مذموم است نه بانوان شریفی که رسول خدا(ص) در تکریمشان این گونه فرموده اند : زنان را جز کریمان گرامی نمی دارند و جز فرومایگان، خوار نمی دارند.

اتفاقی که در جریان برگزاری مسابقات بسکتبال منطقه 5(این دروه ار مسابقات با قهرمانی تیم دانشگاه خلیج فارس به پایان رسید.) کشور در دانشگاه خلیج فارس رخ داد و با تهدید و ارعاب از حضور بانوان نجیب و شریف در ورزشگاه و تماشای مسابقه ممانعت به عمل آورد، نه تنها دل هر انسان آزاده و جوانمردی را آزرده می کند بلکه باعث ناامیدی دانشجویان در تحقق آرمان هایشان در چارچوب قانون می گردد.

چه تلخ است که مسابقات ورزشی که به همت دانشجویان ورزشکار و خداجوی انجمن های ورزشی دانشگاه برگزار می شود ، اینچنین دستخوش اعمال سلیقه های غیر قانونی قرار می گیرد.
   انجمن ورزش دانشگاه خلیج فارس بوشهر رسما اعلام می دارد که درمقابل توهین به بانوان نجیب و تضییع غیر قانونی حقوق بانوان شریف و ورزش دوست هرگز سکوت نخواهد کرد و در صورت تکرار برگزاری تمامی مسابقات تیمهای ورزشی و همچنین مسابقات درون دانشگاهی را به حالت تعلیق در می آورد .
 خطاب به مسئولین دانشگاه اعلام می داریم: که ما شما را نه بر اساس گفته هایتان که تنها بر اساس عملکردتان مورد قضاوت قرار می دهیم  و در پایان سخن مولا علی (ع) را یاد آور می شویم که می فرمایند:
"به مردم نگو که  به من فرمان دادند و من نیز فرمان می دهم، پس باید اطاعت شوم، این گونه خود بزرگ بینی دل را فاسد می کند و دین را پژمرده و موجب زوال نعمت ها می شود."
.
. انجمن ورزش دانشگاه خلیج فارس بوشهر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
hadi
|
-
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
0
0
zende baad
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
0
0
درود بر شرف بچه های شریف و دوست داشتنی انجمن کوهنوردی دانشگاه خلیج که حرف حقی که خیلیامون جرات گفتنش نداشتیم و نداریم رو به این مسئولان ... می زنن، اینایی که به اسم اسلام هرکاری که دلشون می خواد و خودشون دوس دارن انجام میدن
خدا خیرتون بده بچه های انجمن ورزشی
نام:
ایمیل:
* نظر: