bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۱۴ آذر ۱۳۹۴
از مهم‌ترین ابزار‌های شناختن جامعه، نظرسنجی است. با نظرسنجی می‌توان فهمید مردم چطور فکر می‌کنند، چه کار‌هایی می‌کنند و در مورد کار هایشان چه فکر‌هایی می‌کنند و بعد از چه فکرهاییشان چه کار‌هایی می‌کنند و همینطور الی آخر.

متاسفانه غیر از زمان‌هایی که یک دانشجو برای پایان نامه‌اش نیاز دارد که دانشجو‌ها یک طور خاصی فکر کنند یا زمانی که در یک دانشگاه شورای صنفی می‌خواهد متوجه شود چه تعدادی از دانشجویان آنقدر با سرعت دانلود اینترنت مشکل دارند که حاضرند تحصن و اعتصاب کنند، هیچ زمان دیگری یک پرسش نامه درست درمان و نظرسنجی مناسب انجام نمی‌شود اما همین اواخر یک نظرسنجی بسیار مفید و درست در زمینه سطح شادی مردم ایران انجام شده و می‌دانید در این نظرسنجی چه چیزی اثبات شده است؟ اثبات شده است که مردم استان بوشهر از شاد‌ترین مردمان ایران هستند.

حال کردید؟ حال کردید واقعا؟ اصلا بیایید به افتخار خودمان یک دست بزنیم... دست بزنید... اون آخری‌ها صداشون نمی‌رسه... شُله آقا، شُله... آفرین.
در این نظرسنجی مشخص شده است که مردم استان زنجان 3.69 واحد شادند، مردم استان گلستان 3.65 واحد شادند، مردم استان بوشهر و هرمزگان هر دو به اندازه 3.63 واحد شاد هستند و میزان شادکامی بقیه استان‌ها هم که مهم نیست، چون از ما کمتر شادند اما خب... زمانی که ما با شادترین استان کشور فقط 0.06 واحد اختلاف داریم، چرا سعی نکنیم از این استان جلو بزنیم؟ نمی‌توانیم؟ معلوم است که می‌توانیم. نصف میزان شادکامی استان زنجان که در مقام اول قرار دارد، به خاطر این است که هوایشان خوب است. نصف میزان شادکامی استان گلستان هم به‌خاطر این است که هر روز آنجا باران می‌زند. استان هرمزگان هم که به اندازه ما شاد است، به خاطر این است که ایستگاه قطار و راه آهن دارد و یکی از اولین بندر‌های ایران آنجا ساخته شده است.

در حالی که در بوشهر نه باران زیاد می‌آید، نه هوا سرد و خوب است، نه ایستگاه قطار داریم، نه راه آهن داریم، نه اولین بندر ایران بوده‌ایم ولی تا این حد شادیم. استان یزد که احتمالا در آنجا از بوشهر هم بیشتر باران می‌آید، الان کمترین میزان شادکامی در بین استان‌های ایران را دارد. میزان شادکامی بالقوه ما حداقل 8 یا دیگه کم کمش 7.38 است که دو برابر میزان شادکامی استان زنجان است.

آقا تا همین الان که به علت شادکامی‌مون شادیم، یک همتی بکنیم و شاد‌ترین استان ایران بشویم. من همین الان گوشی‌ام را بر می‌دارم و هر چقدر جوک بلدم را Send To All می‌کنم. شما هم هر روز همین کار را بکنید، تا دوستی یا آشنایی را دیدید به جای ناله و درددل کردن، برای هم جوک تعریف کنید و به هم امید و شادی بدید، تا به بقیه ایران نشون بدیم، شاد بودن یعنی. یالله. بلند شید و دست به یک اقدامی بزنید. آفرین.

برچسب ها: بوشهر ، طنز ، شاد ، نظرسنجی
نام:
ایمیل:
* نظر: