bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۵ - ۱۷ آذر ۱۳۹۴
روز گذشته در بزرگ‌ترین شهر خشتی جهان در برابر میزبان تقویت‌شده و ثروتمند خود بازی خوبی به نمایش گذاشت و موفق شد یک تساوی ارزشمند را به دست آورد.

بامدادجنوب- صادق محمدی: تیم فوتبال ایرانجوان بوشهر روز گذشته بازی سخت و مهمی را در دل کویر یزد پشت سر گذاشت. ایرانجوان که با کادر فنی خود و یک دستگاه اتوبوس بوشهر را به مقصد قلب کویر ایران در یزد ترک کرده بود، روز گذشته در بزرگ‌ترین شهر خشتی جهان در برابر میزبان تقویت‌شده و ثروتمند خود بازی خوبی به نمایش گذاشت و موفق شد یک تساوی ارزشمند را به دست آورد. 

در چارچوب هفته هیجدهم رقابت‌های فوتبال قهرمانی لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور عصر روز دوشنبه تیم‌های فولاد یزد و ایرانجوان بوشهر در استادیوم شهید نصیری یزد در برابر هم قرار گرفتند. در این مسابقه در نیمه اول ابتدا تیم فولاد یزد در دقیقه پنج از سوی ابوالفضل علایی به گل رسید بعد از این گل ایرانجوانی‌ها روی پاس مصطفی احمدی و ضربه تمام کننده احمد شاهی گل دوم را به ثمر رساندند.
در ادامه، در نیمه دوم تیم فولاد یزد برای کسب نتیجه مساوی بر حملات خود بر روی دروازه تیم مهمان افزود: تا این‌که در دقیقه 63 وحید امانی برای میزبان گلزنی کرد. در این مسابقه که در هوای سرد یزد برگزار شد تیم فولاد یزد چندین موقعیت مناسب گلزنی را از دست داد و حتی در دقایق پایانی شوت مهاجم این تیم به دیرک عمودی دروازه برخورد و مانع پیروزی فولاد یزد شد. تیم فولاد یزد با این تساوی خانگی و 20 امتیازی که دارد در رده سیزدهم جدول مسابقات قرار دارد در نیمه دوم دو بازیکن تاثیرگذار ایرانجوان بنام‌های احمد شاهی و امیرخانی مصدوم و تعویض شدند تا کار برای نماینده بوشهر سخت شود. ایرانجوان با این مساوی 19 امتیازی شد و در مکان هفدهم جدول قرار گرفت.

حریف را دست‌کم گرفتیم
هر چند نتایج ضعیف چند هفته گذشته و باخت خانگی هفته پیش ایرانجوان باعث شده بود تا برخی نسبت به این بازی نظر خوبی نداشته باشند اما شاگردان سعید مفتخر میزبان یزدی را غافگیر کردند که نشان دهند می‌توان با دقت و هوشیاری نتایج خوبی گرفت.
در همین راستا سرمربی تیم فولاد یزد پس از بازی تاکید کرد: حریف را دست گرفتیم و سه امتیاز مسابقه را علی‌رغم برتری از دست دادیم .

رضا شیردل با بیان این‌که بازیکنان ما در ابتدای مسابقه در برابر ایرانجوان بوشهر در مجموع بازی قابل قبولی انجام دادند ولی بعد از به ثمر رساندن گل کمی عقب‌نشینی کردند، گفت: باید همان وضعیت برتری تیم تا پایان نیمه اول حفظ می‌شد که متاسفانه این عمل صورت نگرفت و تیم مهمان با چند اشتباهی که به‌وجود آمد، به دو گل رسید.
سرمربی فولاد یزد با تقویت تیمش انتظار داشت، ایرانجوان تقریبا نیمه‌نفس را در خانه متوقف کند. در ادامه دیدگاه‌های خود در مورد این بازی با بیان این‌که نیمه دوم بر اساس برنامه و تعویض‌هایی که انجام گرفت بازی بهتر و روان‌تری را در زمین حریف انجام دادیم و چندین موقعیت خوب گلزنی حاصل شد، گفت: متاسفانه در زدن ضربه آخر خیلی شتاب داشتیم و همین موضوع باعث شد تا نتوانیم از بازی خانگی خود همه سه امتیاز و پیروزی را به‌دست آوردیم .

سرمربی فولاد یزد که از تماشگران یزدی تشکر می‌کرد، در پایان گفت: در دقایق پایانی یگ گل صد در صد را به‌خاطر برخورد توپ مهاجم ما با تیرک دروازه از دست دادیم و حق ما در این مسابقه فقط پیروزی بود. شیردل در حالی از حق خود در مورد برد در این بازی صحبت کرد که بازیکنان اصلی ایرانجوان با مصدومیت مواجه شدند و آنها نیز فرصت‌های خوبی را از دست دادند.

استاندار به وعده خود عمل کند!
در بازیکنان ایرانجوان بوشهر روز که گذشته با تساوی خود در یزد روزنه‌های امید برای بقا در لیگ دسته اول جام آزادگان را حفظ کردند، در بندر بوشهر پیگیری برای وضعیت این تیم ادامه داشت. رئیس شورای شهر بوشهر در جلسه روز گذشته این شورا با انتقاد از بدعهدی صورت گرفته از سوی برخی مسوولان در کمک به ایرانجوان گفت: انتظار داریم استاندار بر اساس مصوبه و وعده شفاهی در نشست اخیر با اعضای این شورا زمینه جذب حامی مالی برای تیم فوتبال قدیمی و پرطرفدار ایرانجوان را فراهم کند.

عبدالخالق برزگرزاده در ادامه بخش‌هایی از نشست مذکور با استاندار را بار دیگر علنی کرد، با بیان این‌که در این نشست مقرر شد شهرداری بوشهر یکی از دو تیم شاهین را حمایت کند و استاندار بوشهر نیز از طریق رایزنی با شرکت‌های پتروشیمی تیم ایرانجوان بوشهر را مورد حمایت قرار دهد، افزود: تیم‌داری شهرداری بوشهر با خرید امتیاز به نام شاهین شهرداری به منزله بی‌توجهی شورا به تیم فوتبال دسته یکی ایرانجوان نیست.

وی در مورد دلیل حمایت شهرداری از تیم فوتبال شهرداری، گفت: با توجه به اینکه احیا شاهین و تیم‌داری در لیگ دسته دوم فوتبال کشور هزینه کمتری داشت، شورا به حمایت شهرداری بوشهر از شاهین رای داد، از اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر خواست در کنار مسوولان تیم ایرانجوان قرار گیرد و برای پیدان کردن حامی مالی مناسب به آنها کمک کند.
این جلسه که برای پیگیری وضعیت تیم ایرانجوان تشکل شده بود و منتخبان مردم در شورا از بدقولی‌های صورت گرفته از سوی استاندار دلخور بودند با سخنان نائب‌رئیس شورا ادامه یافت. مهرزاد آسایش با بیان اینکه برگزاری نشست مشترک با استاندار بوشهر برای پیگیری مصوبه‌های شفاهی وی می‌تواند گره از کار تیم ایرانجوان باز کند، افزود: شورای شهر بوشهر نماینده تمام مردم شهر است، از این رو خود را ملزم به حمایت از دو تیم شاهین و ایرانجوان بوشهر می‌بیند، وی یادآور شد: شورای شهر در موضوع احیا شاهین از همان ابتدا برنامه‌ای برای این تیم نداشت و قول حمایت استاندار، شورا را وادار به تصمیم احیا شاهین کرد.

در حالی که این برای بار چندم است که اعضای شورای شهر با انتقاد از بدقولی مسوولان دولتی می‌نالد و از طرف‌ آنها متهم به سیاه‌نمایی می‌َشوند، اخبار تائید شده بامداد جنوب حکایت از آن دارد که این مسوولان رایزنی‌هایی در تهران با مسوولان ارشد کشوری برای تیم‌داری یکی از پتروشیمی‌ها داشته‌اند اما کسی وقعی به حرف‌های آنها نگذاشته و حرف آنها در این وزارتخانه و آن پتروشیمی مدنظر تا لحظه تنظیم این گزارش خریداری نداشته است.
به هر حال به‌نظر می‌رسد که ایرانجوان بوشهر به‌عنوان یک تیم اصیل و قدیمی بوشهر می‌تواند به شیوه پیشنهادی بامداد جنوب به پرسپولیس برازجان عمل کند و با کمک خواستن از مردم نام‌های ردیف شده فلان دکتر و فلان آقا را برای چند ده میلیون تومان به دنبال خود نکشد که به رسوایی آن نمی‌ارزد.

برچسب ها: فوتبال ، ایرانجون ، یزد
نام:
ایمیل:
* نظر: