bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۷ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴
در شانزدهمین جشنواره پژوهشی و فناوری در دانشگاه خلیج فارس بوشهر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگا‌ها، سازمان‌ها و مراکز تحقیقاتی استان بوشهر تجلیل شد.
 شانزدهمین جشنواره پژوهشی، فناوری و فن بازار عصر امروز در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد.

در این جشنواره رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر با اشاره به نقش مهم و موثر پژوهش و تحقیقات در رسیدن به تعالی و پیشرفت اظهار داشت: رسیدن به پیشرفت همه جانبه،‌ توسعه پایدار و اقتصاد شکوفا از مسیر پژوهش و نوآوری میسر است.

عبدالمجید مصلح با بیان اینکه کارآفرینی از رسالت‌های مهم دانشگاه‌ها تعیین شده است افزود: تبدیل یافته‌های پژوهشی به کالا و خدمات و از رسالت‌های دانشگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه  دانشگاه‌ها به دانشگاه کار آفرین تبدیل شده‌اند گفت: محصول کار این دانشگاه کارآفرینی و خروجی آن به جای مدرک، شغل و کارآفرینی است.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر با بیان اینکه فعالیت کارآفرینی در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان است افزود: در کشورهای پیشرفته 80 درصد دانشجویان با رویکرد کارآفرینی تحصیل می‌کنند و این فرهنگ باید در دانشگا‌های استان بوشهر محقق شود.

مصلح با تاکید بر بازاندیشی در ساختار و برنامه‌های دانشگاه‌ها افزود: ساختار و مقررات دانشگاه‌ها باید با ظرفیت کارآفرینی تدوین شود که در این راستا دانشجویان توانمند مهارتی می‌شوند.

وی با بیان اینکه علوم پایه و علوم انسانی زیرساخت علوم مهندسی است افزود: علوم پایه به عنوان پشتوانه علمی نقش مهمی در علوم مهندسی دارد و علوم انسانی نیز بسترهای فرهنگی و اجتماعی در حوزه کارآفرینی فراهم می‌کند.

در این آیین از 27 تن از پژوهشگران در حوزه‌های دانشجویی، دانش‌آموزی، استادی و کارشناسان دستگاه‌های تحقیقاتی استان بوشهر تجلیل شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: