bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۸ - ۱۹ دی ۱۳۹۴
پژوهشگران امریکایی در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند که احساسات و به ویژه احساسات افراد خلاق می تواند مدارهای عصبی در مغز را تغییر دهد.
 با توجه به اینکه به طور طبیعی انتقال احساسات در بسیاری از افراد به وِیژه کسانی که خلاق هستند، وجود دارد، پژوهشگران اعلام کردند که مغز خلاق نسبت به دیگران کمی متفاوت است و همین موضوع باعث می شود تا در بیان افکار و احساساتشان راه های بسیاری داشته باشند به این معنا که این گونه افراد می توانند افکار و احساساتشان را به گونه ها و روش هایی متفاوت نشان دهند.
 
 
اما تحقیقات جدید نشان می دهد که این احساسات می تواند مدارهای عصبی در مغز هنرمند را تغییر دهد. پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه سان فرانسیسکو که در یک پروژه تحقیقاتی، به این نتایج دست پیدا کردند، می گویند: خلاقیت نمی تواند به توضیح تغییر ساده و باز و بسته کردن یک منطقه ثابت در مغز بپردازد.
 
 
محققان معتقدند وقتی یک هنرمند تلاش می کند تا احساسات خود را از طریق کارهای هنری خود نشان دهد، ماهیت احساسات باعث فعال شدن بخشی از مغز وی می شود. چارلز لیم از محققان این تیم پژوهشی توضیح می دهد که ماهیت احساسات ساده نیست و بخش های مختلف مغز بخشی از آن را می گیرد. علاوه بر آن، این مطالعات نشان می دهد که مغز از طریق نیروهای مختلف و نسخه های خلاقیت و احساسات؛ نقشی بسیار مهم و متفاوت را بازی می کند.
 
 
در این تحقیقات، پژوهشگران عمل اجرا کنندگان موسیقی جاز در حالی که بر روی کلید دستگاه فشار وارد می کنند و با نواختن آن احساسات مختلفی از خود نشان می دهند را با تصویربرداری مورد بررسی قرار دادند. پاسخ نوازنده به احساسات و تغییرات در موسیقی توسط اسکنر  MRI مورد مطالعه قرار گرفت.
 
 
بررسی های انجام شده بر روی تصاویر و اسکن ها نشان می دهد که ساخت ملودی های بداهه در برابر کوشش در ساخت ملودی خاص و تلاش برای نشان دادن احساست، باعث ایجاد احساسات مثبت بیشتری در افراد می شود. در خاتمه لازم به توضیح است که این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله گزارش علمی (Journal Scientific Reports) به چاپ رسیده و در دسترس پژوهشگران است.
 
برچسب ها: جامعه ، انسان ، خلاقیت
نام:
ایمیل:
* نظر: